twelve

906 127 59
                                    

“ my first & last gift for you

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ my first & last gift for you . merry christmas ”



2 hari kemudian...

Kini hari yang dinanti nanti telahpun tiba , Jihyo menemani Jimin yang sedang menggeletar bersedia untuk masuk ke dalam ruang bedah .

Jimin mengigit kukunya , dia takut . Macam mana kalau pembedahan tu gagal ?

“ Jangan risau Jimin ” Jihyo mengusap badan Jimin namun Jimin menepis tangan Jihyo .

Jihyo tersentak , dia menarik kembali tangannya .

Tak sangka Jimin membenci nya sampai sebegini . Air mata memenuhi tubir matanya .

Jimin hanya diam , bagaikan Jihyo itu tidak wujud .

Tapi jauh di sudut hati , dia ingin berbaik dengan Jihyo namun egonya tinggi mengalahkan gunung itu menghalangnya .

Tiba² Seokjin menerpa masuk , di tangannya terdapat kertas yang menunjukkan data Jimin .

Tangannya sibuk mencatat itu dan ini sebelum Jimin di tolak masuk ke dalam bilik bedah .

Jantung Jimin semakin berdengup kencang , dia semakin takut.

Setelah lama perhatian di berikan pada kertas , Seokjin mengalihkan pandangannya pada Jihyo yang duduk serta Jimin yang baring di atas katil .

Seokjin mengukir senyuman .

“ Dah sedia Jimin ?” tanya Seokjin , dia mendekati Jimin lalu menepuk² bahu namja itu .

Jimin mengangguk .

nurse ! ” panggil Seokjin , lalu jururawat pun masuk dan menolak katil Jimin untuk ke bilik bedah .

Jihyo berjalan seiringan dengan mereka tidak ketinggalan juga Jennie yang mengikut dari belakang .

Ketika beberapa meter lagi ingin masuk ke ruang bedah , para jururawat memberhentikan langkah mereka bagi memberi ruang kepada Jihyo untuk bercakap sepatah dua pada Jimin .

“ Jimin ”

Diam .

“ maafkan saya , mungkin awak tak akan jumpa saya lagi ” kata Jihyo , Jimin memalingkan wajahnya menghadap Jihyo .

Jihyo melihat ke arah jururawat lalu menganggukkan kepalanya . Katil Jimin kembali di tolak , Jihyo hanya memerhati Jimin yang semakin jauh .

{ c } blind ✾ pjmWhere stories live. Discover now