thirteen

914 118 27
                                    

( ambil earphone, sumbat dlm telinga , dngr lagu ni smbil baca part ni )

BGM; ONE FOR ME

**

“ sorry , i love you , thankyou ”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ sorry , i love you , thankyou ”


Jimin meneruskan langkah menuju ke suatu tempat. Tempat yang amat bermakna bagi mereka.

Setiap kali nafas di hembus, akan keluar asap yang dingin dari mulut.

Tangan Jihyo melingkari leher Jimin,  manakala Jimin masih mengangkat Jihyo.

“ Hyo.. Hyo tak sabar ke nak tengok salji? ” tanya Jimin pada Jihyo yang matanya tertutup.

Jihyo tersenyum lalu mengangguk. Jimin meneruskan langkah, setiap langkah terasa begitu lambat.

Sengaja di lambatkan, dia tak mahu ini berakhir dengan cepat.

Langsung tidak dipedulikan mata² yang memandang. Jimin tetap meneruskan langkahnya.

Tidak lama kemudian, akhirnya mereka semakin dekat dengan tempat itu.

Ya,  taman yang mereka pergi untuk buat hajat hari tu. Jimin berjalan memasuki taman itu lalu mencari tempat duduk untuk meletakkan Jihyo.

Setelah lama mencari akhirnya dia menjumpai bangku panjang yang berdekatan dengan lampu taman tersebut.

“ Hyo,  Jimin letak Hyo kat sini eh ” Kata Jimin lalu menduduk kan Jihyo di bangku itu.

Jimin duduk di sebelah Jihyo, taman ini sunyi saja. Bagaikan tiada orang langsung.

Hanya mereka berdua saja.

Jihyo memeluk Jimin lalu melentokkan kepalanya di bahu Jimin.

Jimin tersenyum lalu dia mengenggam tangan jihyo yang sejuk serta pucat itu.

Jimin mencium tangan pucat itu berkali kali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin mencium tangan pucat itu berkali kali.

“ Hyo, maafkan Jimin ” Jimin meminta maaf.

“ kenapa? ” tanya Jihyo.

“ sebab marah Jihyo ”

Jihyo tersenyum, bibirnya kering.

“ Hyo dah lama maafkan Jimin ” kata Jihyo.

Jimin memeluk tubuh Jihyo dengan erat , sambil itu matanya melihat ke arah langit .

Menunggu salji turun .

“ Hyo . Jimin nyanyikan untuk Jihyo nak ?”

“ nak ” ucap Jihyo lemah you

Jimin menarik nafas lalu menyanyikan lagu untuk Jihyo.

nae nalgeun gitareul deureo haji motan gobaegeul
hogeun gojipseure samkin yaegireul

norae hana mandeun cheok jigeum malharyeo haeyo
geunyang deureoyo I’ll sing for you


The way you cry, the way you smile
naegen eolmana keun euimiin geolkka?
hagopeun mal notcheo beorin mal

gobaekal tejiman geunyang deureoyo
I’ll sing for you, sing for you

geunyang hanbeon deutgo useoyo

Exo — sing for you

Selsai saja menyanyikan lagu itu, Jimin merasakn sesuatu sejuk menyentuh hidungnya. Dia mengangkat wajahnya melihat langit.

Salji.

Salji telahpun turun. Jimin tersenyum.

“ Hyo! Salji dah turun! ” panggil Jimin pada Jihyo yang berada di sebelah.

Namun tiada sahutan.

Jimin memandang Jihyo.

“ Hyo? ”

Pegangan tangan mereka berdua semakin longgar, dan tangan Jihyo terkulai layu. Jimin memegang dada Jihyo.

Tiada lagu dengupan jantung yang sentiasa berdengup untuk Jimin.

Jimin tersenyum, air matanya mengalir laju .

Tubuh Jihyo ditarik lalu dipeluk dengan erat . Seerat yang mungkin seperti tak mahu lepas .

i'm sorry, i love you . Thankyou ” kata Jimin bersama air mata yang mengalir deras .

Pada malam itu, pada malam salji pertama turun. Perginya seorang yeoja yang menghuni hati Jimin untuk selamanya ..

**

Epp! Belum habis lgi tinggal satu chap iaitu epilog. Genre FF ni sebenarnya dari awal memang sedih 😂😂

Jangan lupa vote!

{ c } blind ✾ pjmWhere stories live. Discover now