eight

681 112 34
                                    


BGM ; GOOD MORNING -KASSY

( pakai earphone , dengar lagu ni & baca )

❁❁

Jihyo balik ke rumah selesai sahaja berurusan . Ketika dia memasukkan kunci lalu membuka pintu .

Jimin duduk di hadapan pintu , sepertinya menunggu Jihyo pulang .

❝ Jimin ? ❞

Jimin mendongakkan kepalanya .

❝ Hyo ! ❞

Jimin terus memeluk tubuh Jihyo . Jihyo terkejut dengan tindakan Jimin yang tiba² .

❝ mianhae , Jimin marah Jihyo kelmarin ❞ ujarnya , pelukkan di eratkan .

Jihyo hanya menepuk² belakang Jimin, dia tak ambil hati pun sebenarnya .

❝ jangan risau , Hyo tak ambil hati pun ❞

Wajah Jimin menjadi ceria tiba² , wow mood swings . Tadi bukan main sedih

❝ Hyo ! Jom jalan² ! ❞ ajak Jimin , perangai bagaikan budak 5 tahun padahal dah boleh jadi bapa budak .

Jihyo mengangguk , memandangkan mereka memang sudah lama tidak bersiar siar bersama .

Jam di lihat , 4:30 pm .

Setelah barang yang tidak penting di letakkan di bilik , Jihyo memimpin Jimin masuk ke dalam kereta .

Kereta di pandu perlahan , wajah Jimin jelas menunjukkan dia excited .

❝ Jimin nak pergi mana ? ❞ tanya Jihyo sambil memandu , wajah Jimin di lihat dari hujung mata saja .

❝ Jimin nak pergi pantai ! ❞ ujarnya dengan bersemangat sekali . Senyuman terbit di bibir Jihyo , hatinya tercuit dengan perangai Jimin .

Tidak lama kemudian , mereka telahpun sampai di pantai . Seperti selalu , Jihyo akan membantu Jimin terlebih dahulu .

Jihyo membawa Jimin menuju ke tepi pantai , seluar yang di pakai digulung sampai ke lutut .

Perlahan lahan , kaki mereka berdua mendekati air laut tersebut .

Wah ! Hyo ! Sejuknya air laut ni ! ❞ kata Jimin setelah kakinya basah . Mereka berdua masuk lebih dalam lagi hingga air laut tersebut mencecah betis mereka .

Timbul idea jahat di minda Jimin , dia tersenyum penuh makna pada Jihyo . Kemudian dia menunduk lalu dengan menggunakan tangannya dia mengambil sedikit air lalu di simbah pada Jihyo .

❝ oohh nak main² eh ? ❞

Jihyo membalas kembali , lalu mereka berdua bermain sebelum akhirnya berhenti . Habis basah lecun baju mereka . Namun tiada masalah bagi mereka , kerana mereka membawa baju lebih .

Setelah selesai menukar baju , Jihyo mengajak Jimin untuk bersiar² di sekitar pantai tersebut .

Dengan adanya basikal , memudahkan mereka bersiar² . Jihyo yang membonceng manakala Jimin di belakang memeluk erat pinggang Jihyo .

❝ peluk kuat² , jatuh nanti Hyo tak nak tolong ❞

Semakin kuat pelukan Jimin pada Jihyo , Jihyo tertawa halus .

Perlahan lahan Jihyo mengayuh basikal tersebut , dengan angin yang menampar tubuh mereka dengan lembut . Terasa sungguh bahagia sekali.

Sesekali Jimin melepaskan pegangannya pada pinggang Jihyo untuk merasa angin yang menderu.

Tanpa sedar, senyuman terukir di bibirnya. Dengan matahari yang hampir terbenam,  mereka mengisi masa mereka bersama.

Akhirnya kayuhan Jihyo terhenti,  dia meletakkan basikal di tepi bangku panjang yang menghala ke pantai .

Jimin di turunkan lalu didudukan di bangku panjang itu . Jihyo duudk di sebelahnya .

“ cantiknya matahari tu Jimin . Hyo harap Jimin dapat tengok matahari terbenam dengan Hyo” ujar Jihyo , Jimin melentokkan kepalanya di bahu Jihyo.

Rambut hadapannya sedikit bergerak2 kerana angin. Walaupun buta, tapi dia bahagia.

“ takpe Hyo, asalkan Hyo di sisi Jimin,  itu dah lebih dari cukup ” katanya lalu tersenyum.

Dia meraba raba lalu menggengam erat tangan Jihyo. Bagaikan tidak mahu dilepaskan

“ gomawo Jimin-ah ” ujar Jihyo perlahan lalu menutup matanya.

***

Jihyo membawa Jimin melawat Jennie di rumah yang di diami oleh mereka berdua dulu.

Sebaik sahaja dijemput duduk, Jennie tiba² melempar sesuatu sepertinya fail lalu jatuh di hadapan Jihyo.

Dahi Jihyo berkerut , fail di ambil.

“ apa ni Jennie ? ”

“ Unnie tengok lah sendiri ” ujar Jennie dingin , Jimin terasa kekok dengan suasana yang berubah.

Jihyo menyemak fail itu lalu dia mengeluh.

“ unnie biar betul? ” tanya Jennie tidak percaya , wajahnya berkerut . Jihyo mengangguk perlahan .

“ tapi kenapa Unnie ? ” tanya Jennie lagi .

“ sebab unnie dah tahu ..”

“ tahu apa ? tahu yang takde harapan ? Unnie gila ke apa ? ” marah Jennie lagi , suaranya sedikit meninggi.

“ Jennie,  ini keputusan unnie ” ujar Jihyo tegas.

“ tapi , dia bukan sesiapa pun !”

Jimin terasa bagaikan ayat itu ditujukan pada dirinya . Dia confused , apa maksud Jennie?

“ Jennie ! Ini keputusan unnie! Jangan persoalkan keputusan unnie ! ” tengking Jihyo lalu berdiri, Jimin yang berada di sebelah terkejut. Kus semangat..

Jennie terdiam, perlahan lahan wajah marah itu bertukar kepada wajah penyesalan.

“ mianhae unnie,  Jennie tak bermaksud- ”

“ it's okay Jennie ” kata Jihyo lalu tersenyum , cuba menenagkan hati Jennie .

Jimin yang berada di sebelah berfikir , keputusan ? Xde harapan ? Apa semua ni ?

***

Haluu~ sorry chap ni pendek ! Btw yg ambik result pt3 tu mcm mana ? Okay tak?

{ c } blind ✾ pjmWhere stories live. Discover now