Jimin meraba² kawasan sekeliling nya , gelap ! Kenapa gelap ni?
Kreekk..
Bunyi daun pintu ditolak menyapa gegendang telinga Jimin .
“ Siapa tu?” tanya Jimin perlahan .
“ Jimin ?” sahut suara itu , mendengar sahaja suara lembut itu automatik bibirnya mengukir senyuman .
“ Rose ”
Jimin cuba membuka matanya , namun dia tidak mampu . Semakin dia cuba , semakin dia rasa sakit mencucuk2 matanya .
Terasa tangan Rose yang hangat menyentuh pipi Jimin .
“ Rose , kenapa dengan aku ? ” tanya Jimin , sedikit keliru .
“ Kau buta Jimin , kau dah buta ” satu suara menyampuk dan yang pastinya bukab milik suara Rose .
Jimin terkedu , dia memegang wajahnya dan kawasan matanya . Berbalut ..
“ Tak mungkin ! ” teriak Jimin , peluh mulai menitik di dahinya . Bibirnya kering serta menjadi pucat .
“ Maafkan aku Jimin ” itulah kalimat terakhir Rose sebelum dia melarikan diri .
“ Rose ! Jangan tinggalkan aku ! ” tangan Jimin meliar liar di udara , dia cuba mengejar Rose dengan menggunakan deria pendengaran nya.
Bukk !
Jimin terjatuh daripada katil , sakit . Kakinya tidak boleh terlampau banyak bergerak , dia mulai merangkak menuju ke pintu .
“ Rose... ” Jimin mengalirkan air mata .
Beberapa minggu kemudian .
Jimin duduk di hadapan tingkap , menghirup udara segar . Namun malang sekali , dia tidak mampu lagi melihat keindahan alam . Semuanya di sebabkan kemalangan tu .
Sesekali Jimim terasa sebak , dia sudah buta . Ya , buta . Cacat . Dia mengalirkan air mata mengenangkan nasib nya .
Tombol pintu dipulas , cepat2 Jimin menghapuskan air matanya . “ Siapa ?”
“ Eomma ” sahut Puan Park .
“ oh eomma ” balas Jimin perlahan di ikuti senyuman paksa . Dia tidak mahu eomma nya tahu dia sedang bersedih sekarang .
Puan Park duduk di hadapan Jimin , dia mula mengusap² kepala anak kesayangan nya itu .
Merasakan tangan hangat itu membuatkan hatinya yang sedikit bergelora kembali tenang . Jika saja dia mampu melihat wajah eomma nya sekarang .
“ Jimin , ada orang nak jumpa kamu ”
“ Siapa ?”
Satu susuk yeoja melangkah masuk ke dslan bilik sakit Jimin . Dia berjalan mendekati Puan Park dan anaknya .
“ Hello , saya Song Jihyo ”
Jihyo memperkenalkan dirinya kepada Jimin . “ Saya Park Jimin ” balas Jimin pendek , senyuman manis dihadiahkan .
“ Jimin , Jihyo akan jadi orang yang jaga Jimin . ” beritahu Puan Park . Jimin sedikit confuse .
“ Jaga Jimin kat sini eh?” tebaknya . Puan Park menguntumkan senyuman .
“ Bukan sayang , Jihyo yang akan jaga kamu sampai bila² ” jelas Puan Park lebih lagi , Jimin terdiam .
Suasana hening buat seketika , Puan Park membuka mulut untuk memecahkan kesunyian .
“ Jimin ? ”
“ Eomma , boleh kita cakap sekejap? Kita dua je ” pinta Jimin , tiada satu pun senyuman terukir di bibirnya .
Puan Park memandang Jihyo , Jihyo faham akan isyarat itu lalu dia melangkah keluar , sempat lagi dia mencuri pandang wajah Jimin yang tegang itu .
Pintu di tutup , lalu Jimin pum bersuara .
“ Maksud eomma , dia kahwin dengan Jimin ?,” tanya Jimin . Nada suaranya serius .
“ Yes sayang , dia akan jaga kamu . Bantu kamu jalani hidup kamu ”
“ Tapi eomma , Jimin ni buta ! Cacat ! Jimin tak layak untuk dia ! Dia sempurna ! Kenapa dia perlu habiskan masa hidup dia untuk jaga orang cacat macam Jimin?! ” protes Jimin , air matanya mulai mengalir membasahi pipinya .
Puan Park sedikit tersentak , Jihyo yang berada diluar dengat segala ucapan Jimin . Hatinya yang keras itu terusik dengan ucapan Jimin tadi .
“ Sayang , dia yang rela jaga kamu . Lagipum , eomma kenal dia . Dia anak kawan eomma ”
Jimin mendiamkan diri , Puan Park mengapai tangan nya lalu diusap perlahan .
“ Kamu terima ya?” pujuk Puan Park .
“ Panggil dia masuk eomma , Jimin nak cakap dengan dia ”
Puan Park bangkit dari kerusi lalu memanggil Jihyo masuk . Jihyo duduk di hadapan Jimin , jantungnya berdengup kencang . Dia tak tahu apakah reaksi Jimin nanti .
Jimin tersenyum .
“ Awak , kenapa awak tawarkan diri nak kahwin dengan saya? Saya ni buta , cacat . Awak tu sempurna ” ucap Jimin perlahan , nada suaranya sedikit bergetar .
“ Jimin , awak nak tahu? Kita mungkin baru kenal , tapi saya pasti . Lama kelamaan awak akan dapat terima kehadiran saya .
Saya tahu awak tak sempurna Jimin , sebab itulah awak perlu saya di sisi awak . Untuk temani awak teruskan hidup . ” atur Jihyo dengan berhati².
Dia mengenggam (?) tangan Jimin . Hati Jimin tersentuh dengan bait² yang dilontarkan Jihyo.
Jihyo dapat merasa , setitik cecair hangat jatuh mengenai tangan nya . Apabila dia melihat , Jimin mengalirkan air mata dan Bibirnya mengukir senyuman . Air mata itulah yang menitik di atas tangan Jihyo .
“ mianhae , saya bukan orang yang sempurna ”
Sebaik sahaja Jimin mengucapkan ayat itu , air mata Jihyo turut jatuh .
***
Jihyo duduk ditepi katil Jimin , menjaga Jimin yang sudah tidur lena . Jam diding dikerling sekilas , sudah pukul 10:47 malam .
Jihyo membuka hp nya , tertera gambar dia dan Joshua yang sudah dia setkan sebagai wallpaper telefon nya .
Joshua sudah lama menghilang , dia langsung tidak menelefon ataupun menghantar mesej kepada Jihyo . Apabila Jihyo cuba menelefon Joshua , orang lain yang menjawap .
Joshua sudah tidak memakai nombor telefon tersebut lagi , satu² nya nombor telefon Joshua yang dia miliki sudah tidak berguna .
Tangan Jimin , bergerak² lalu meraba² katilnya . Apabila dia tersentuh tangan Jihyo , terus tangan kecil tersebut digenggam erat .
Jihyo tersenyum ,
“ Jimin , mianhae . Aku yang menyebabkan kau buta . ”
Bisiknya di dalam hati .
Jihyo merebahkan kepalanya di sisi katil , lalu perlahan lahan matanya tertutup .
YOU ARE READING
{ c } blind ✾ pjm
FanfictionPark Jimin , pemuda yang sempurna namun kesempurnaan itu diragut serta merta apabila dia kehilangan deria penglihatannya . Ketika dalam kegelapan , di mana dia di tinggalkan oleh kekasih hati . Datang cahaya menyapa hidupnya , Song Jihyo , yeoja yan...