nine

679 113 34
                                    

“ Hyo , apa maksud Jennie tadi ?” tanya Jimin .

Dia duduk di birai katil , bersiap untuk tidur .

“ takpe apa² lah . Jennie tu saja je cakap macam tu ”

Jimin diam , dia rasa Jihyo menyembunyikan sesuatu daripada dirinya.

“ dahlah Jimin , awak mesti tidur ”

“ hmm..”

Jimin baring , namun dia memegang pergelangan tangan Jihyo . Jihyo memandang Jimin .

“ err Jimin , lepaskan tangan saya ”

“ tidur dengan saya malam ni ?”

Mata Jihyo terbeliak , biar betul ! Jihyo cuba mencipta alasan lain

“ saya-”

“ please ? Malam ni je ”

Pinta Jimin bersungguh sungguh , Jihyo berfikir lama . Akhirnya dia mengangguk .

Dia baring di sebelah Jimin , menatap wajah Jimin yang cuba tidur .

Goodnight Jimin , sleep well ” bisik Jihyo .

Goodnight too Jihyo ”

Dengan itu , Jihyo menutup matanya , lalu dia merasa ada tangan merangkul pinggang nya .

Apabila dia membuka mata , tangan Jimin berada di pinggang nya manakala Jimin pula sudah tertidur lena.

Jihyo tersenyum , dia mendekati Jimin lalu menutup mata , bersedia untuk tidur yang lena .

『✾』

Beberapa minggu kemudian..

TOK ! TOK !

“ masuk ! ”

Jihyo masuk bersama dengan Jimin . Mereka bergegas ke hospital apabila Jihyo mendapat panggilan daripada pihak hospital .

Namja yang duduk itu tersenyum , terdapat name tag yang berada di sebelah kiri bajunya.

Di name tag itu tertera nama Kim Seokjin.

Mereka berdua duduk berhadapan dengan Seokjin .

“ Hello Jimin , Saya Doktor Kim Seokjin . Umur 31 tahun , bujang lagi kalau ada yang nak tawar diri jadi isteri bagitau saya tau ! ” kata Seokjin memperkenalkan diri.

Tidak lupa juga dia menyelitkan sedikit lawak di situ .

Jimim tertawa halus , Jihyo pula tersenyum .

“ kenapa call kami Doktor ?” tanya Jihyo . Sepertinya ada hal yang penting.

Seokjin tersenyum , lalu dia memandang Jimin .

“ Jimin , akhirnya awak dapat melihat semula tak lama lagi ” kata Seokjin . Jimin terkejut .

“ maksud Doktor ?” tanya Jimin .

“ maksud saya , ada orang yang berhati murni nak derma mata dia pada awak ” kata Seokjin lalu memandang Jihyo pula .

“ tahniah Puan Park , suami awak dapat melihat semula tak lama lagi ”

{ c } blind ✾ pjmWhere stories live. Discover now