epilogue

1.1K 129 45
                                    

“ thankyou for everything ”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ thankyou for everything ”


**

BGM;  YOUR LOVE

(dengar lagu ni sambil baca)

Jihyo telah pun di kebumikan . Ketika Jimin pulang ke hospital membawa tubuh Jihyo yang terkulai layu , Jennie terus menangis teresak² tidak tertinggal Seokjin .

Air matanya turut mengalir .

Jimin di tahan di hospital untuk beberapa minggu , dan hari² yang dilalui nya sungguh sunyi .

Sunyi . Tanpa suara Jihyo . Tanpa gelak tawa Jihyo .

Sepanjang Jimin di hosital , hanya Jennie dan Seokjin yang melawat serta eomma nya . Eommanya turut bersimpati atas kehilangan Jihyo .

Jimin telah pun sampai di hadapan pintu rumahnya . Di sebelahnya beg bagasi . Hatinya berat untuk membuka pintu rumah ini .

Kunci di keluarkan , pintu di buka .

Berharap bahawa Jihyo akan berdiri di hadapan pintu , mendepakan tangannya sambil tersenyum memeluk kepulangan Jimin .

Namun tiada . Rumah itu sunyi , serta gelap .

Apabila Jimin melangkah masuk , satu persatu memori mereka bagaikan terpampang  .

Jimin menjenguk ruang tamu . Di pandangannya bagaikan Jihyo ada di situ duduk bersantai sambil menonton tv .

Jihyo tersenyum ke arah Jimin , Jimin membalas senyuman itu .

Perlahan lahan bayangan itu pudar dan kemudian hilang bagai di bawa angin .

Senyuman Jimin terus memudar . Dia melangkah naik ke bilik Jihyo . Di tolak daun pintu bilik itu .

Bilik Jihyo kemas , barangan Jihyo tersusun rapi . Jimin mengeluh , entah untuk kali yang keberapa .

Dia duduk di atas katil Jihyo . Dia mengambil gambar yang terletak kemas di tepi katil itu .

Gambar Jihyo . Di belek² gambar itu .

i miss you ” kata Jimin tanpa sedar air matanya jatuh membasahi gambar itu .

Pada hari itu , Jimin menghabiskan masanya menangis , memeluk segala barangan Jihyo .

Pada malam hari itu juga , dia tidur di bilik Jihyo . Dia rindu . Rindu gelak tawa Jihyo . Rindu akan suaranya .

Sungguh dia berharap Jihyo ada di sisi , agar dia dapat bermanja dengan Jihyo . Agar dia dapat melihat senyuman Jihyo , agar dia dapat mendengar gelak tawa dan suara Jihyo lagi .

Namun semua itu sia² , kerana suara itu tidak akan wujud lagi .

Your love is like the sun .
That lights up my whole world
I feel the warmth inside ..

{ c } blind ✾ pjmWhere stories live. Discover now