<>Remys perspektiv<>
Jag vaknade av ljuset utanför fönstret. Söndags morgon. Sakta kliver jag upp från sänger och går in i badrummet. Det är en spegel ovanför kranen. Mitt hår var rufsigt och jag såg trött ut. Fort gick jag in i duschen för att slippa se mig själv. Det varma vattnet kom över mig och jag började tänka på vad jag skulle göra för att glömma all smärta. Varför är jag så ledsen?
Efter jag hade duschat satte jag på mig mina mörkblå jeans och ett vanligt vitt linne.
Mitt hår lät jag vara så det kunde självtorka.
När jag gick ner för att äta frukost, märkte jag att jag var den enda som var hemma.
Jag gjorde mig en smörgås med skinka och ett glas apelsin juice. Sen satte jag mig i soffan och slog på tv:n.
Jag står framför Vanessas dörr och hoppas att hon är hemma. Hon är den enda som vet vad Joel hade gjort och jag behövde prata med henne. Hon går igenom nästa samma sak, det var därför jag hade ringt till henne och ingen annan för hon förstår hur jag känner.
Jag ringer på dörrklockan och då hör jag ljud innanför lägenheten. Hoppas hon är ensam.
Efter någon minut öppnar hon och när hon ser mig ler hon och ler tillbaka.
"Hej" Säger hon och ger mig en kram.
"Hej" Svarar jag och besvarar jag kramen.
"Hur mår du?" Frågar hon och kollar på mig.
Det enda jag gör är att nicka innan tårarna kommer och hon drar mig i sin famn igen. Och vi står där i tystnaden. Ingen av oss pratar, bara står där glad att man har varandra. Och då kommer saknaden av Hanna. Min bästa vän som alltid finns där för mig.
Och jag saknar mamma och allt som finns där hemma. Och just vid denna minut är det enda jag vill är att få komma hem.
<>Joels perspektiv<>
Idag är idag då jag ska gå till Remy och förklara att allt var ett stort missförstånd. Så efter middagen så ska jag gå till hennes hus.
Jag är hemma hos Jonte och vi spelar tv spel. Jag har inte pratat om vad som hände på festen och han har inte frågat heller. Den enda jag kunde prata med om allt är död nu.
Fort koncentrerar jag mig på något annat, för det är för svårt att tänka på.
"Så vad händer i helg då?" Frågar Jonte efter jag hade dödat honom minst 10 gånger.
"Inget" Svarar jag ointresserad och startar en ny omgång.
<><><>
Klockan är ungefär 18:00 när jag kommer till Remys hus. Försiktigt knackar jag på dörren och hoppas att det är Remy eller Klara som öppnar. Det hörs ljud innanför huset.
Efter några minuter öppnar pappan i huset.
"Hej Joel! Hur är det?" Frågar han och ler.
"Det är bra. Är Remy hemma?" Frågar jag artigt.
"Nej. ledsen" Svarar han och jag nickar till svar. Jag börjar gå ner från trappan och då ser jag någon jag känner igen.
<><><>
Förlåt för att jag inte har uppdaterat :(
Kolla in ~Painful hope~av PieByPettie
YOU ARE READING
När jag träffade dig.
Teen FictionRemy ska bo hos sin pappa ett tag i Malmö. Och hon lämnar bästisen Hanna och alla andra hon bryr sig om. I Malmö träffar hon Joel den snygga och populära. Och rebellen. Kan hon lita på honom eller borde hon ge sig undan? Om hon kan!