<>Remys perspektiv<>
Jag och Vanessa gick en promenad runt kvartet.
"Vet du vad som hände igår?" Frågar jag Vanessa
"Jag såg inte så mycket, men du hade kul med Joel" svarar hon och ger mig en blick.
"Du skojar!" utropar jag och hon bara skakar på huvudet som svar.
"Fan att jag inte minns något av det"
"Vad minns du då?" Frågar hon.
"Jag minns att jag drack mycket öl och att du var ledsen." svarar jag.
"Vänta! varför var du ledsen"
"Det var inget" Svarar hon och kollar ner och jag ser att det är något.
"Jo, jag ser att det är något. Du kan berätta för mig." Jag stannar och kollar henne i ögonen.
"Adam gjorde slut på telefon igår kväll" Jag ser hur en tår rinner ner.
Jag går fram till henne och ger henne en kram.
"Han är en idiot och du är värd bättre" Säger jag till henne och hon nickar.
<><><>
<>Joels perspektiv<>
Jag vaknar upp i en okänd tjejs rum. Fort tar jag på mig mina kläder och går sakta ut ur lägenheten.
När jag kommer ut på gatan kommer jag på vem jag var hos. Det var den snygga blondinen, jag träffade efter att Remy hade gått.
Plötsligt ser jag två personer gå på vägen en längre bit bort. Och när jag märker vilka det är så smyger jag bakom busken så inte Remy ser mig.
Jag vill inte att hon ska se mig såhär.
"Så vad tycker du om Joel?" Frågar den andra tjejen Vanessa.
"Jag blir så glad av honom." Svarar hon och jag ler för mig själv.
Hon såg trött ut men ändå var hon så fin och jag ville bara komma och prata med henne.
Jag tar fram min mobil och skickar ett sms till henne.
-Hej! Hur är läget? ;)
Jag ser hur hon stannar upp och tar fram mobilen. När hon läser sms:et så får hon ett leende på läpparna.
-Hej. Det är bra:) Sj?
<><><>
Tack till alla som röstar! :)
ESTÁS LEYENDO
När jag träffade dig.
Novela JuvenilRemy ska bo hos sin pappa ett tag i Malmö. Och hon lämnar bästisen Hanna och alla andra hon bryr sig om. I Malmö träffar hon Joel den snygga och populära. Och rebellen. Kan hon lita på honom eller borde hon ge sig undan? Om hon kan!