9. A végzet felé félúton

211 23 0
                                    

A zsebem felé nyúltam, ahová a kést raktam, azzal az elszántsággal, hogy ha törik, ha szakad, én elhúzok innen, és foggal-körömmel védekezni fogok. Nem is néztem, kinek ütköztem neki. A legrosszabbra számítva már lendítettem a kezem, amikor valaki hisztérikusan rám szólt:

– Ree, nyugi, segíteni jöttünk!

Felnéztem, mert jelen helyzetben nem nagyon akartam elhinni, hogy bárki is segíteni akarna, és megláttam Adrianát és Shaphyt. A vámpír pár lépést hátrált, a saját jól felfogott érdekében.

– Minden rendben? – kérdezte a látó barátnőm, de ahogy végignézett rajtam, követte Shaphy példáját. – Úristen, mi történt veled?

– Megtárgyalhatnánk ezt máskor? Jó lenne lelépni innen – indultam meg a sétány felé, a szörnyek kis csapata pedig kérdés nélkül követett. Gondolom, levágták, hogy ez nem a baráti csevejre alkalmas pillanat.

Az egész sétány lángolt, ahogy végigsétáltunk rajta. Na, jó, ez kissé túlzás: a fű már csak parázslott, a fák is csak már itt-ott égtek. Kezdett visszatérni a kontroll.

Helyzethez képest higgadtan meséltem az elmúlt órák eseményeit. Még mindig beborítottak a lángnyelvek. Shaphy tisztes távolságban hallgatott végig, a többiek nem féltek ennyire. Mondjuk, nekik maximum égési sérüléseket okozhattam, a vámpírnak viszont teljes hamvasztást. Brian állt még kicsit távolabb, bár ő nem a tűztől félt, hanem a vállamat átkaroló démont méregette gyilkos tekintettel. Valószínű Lux is kiszúrta a konkurenciát, többször a nyakamba csókolt, jelezve, kihez is tartozom. Ha lett volna erre időm és energiám, rájuk szóltam volna, hogy hagyják abba a farokméregetést.

– Ha jól értettem – kezdte Baggio, amikor befejezetem –, te fogod elhozni a világvégét, ha nem oltunk el? – Na, igen, ő mindig meg tudta ragadni a lényeget.

– Lényegében, de nem ennyire egyszerű – válaszoltam idegesen. Ahogy meséltem, egyre jobban fájt a mellkasom. Caliban árulását egyszerűen képtelen volt feldolgozni az agyam, de ahogy félretoltam ezt a gondolatot, odatolakodott a kép az emberek haláláról, akik miattam égtek el. A lelkem vérzett, de muszáj volt ezt az érzést is félretennem. A megoldást kellett megtalálnom, de az idő ment, és még mindig nem tudtam, mit is tehetnénk igazából.

– Nem nagyon értem, mi itt a probléma – szólalt meg a vámpír –, víz kell vagy egy poroltó. Látod? Ez itt mellettünk egy folyó! Hol itt a bonyodalom? Különben is, piromágus vagy, nem? Oltsd el magad!

– Felfogod te egyáltalán, hogy mekkora gáz van? – vágtam rá ingerülten. – Mintha én erre még nem gondoltam volna. Megtenném, ha tudnám.

– Akkor oltson el az új pasid – bökött a fejével Lux felé. Képtelen voltam megérteni, miért nem riad meg legalább egy kicsit. Ahogy a többiek sem. Nyilván nem élték át azt, amit én, de nem láttam azt a fene nagy aggodalmat.

Briantől persze nem vártam mást, ő képtelen volt az ilyen pánikhelyzetekben normálisan reagálni. Őt nem az foglalkoztatta a legjobban, hogy mind meghalhatunk, inkább az, hogy megcsalom. Tüntetően hátat fordított, láttam rajta, hogy kezd kiborulni. Akár tagadhattam is volna, csak hogy Brian lelki békéje meglegyen, de a nyilvánvalót felesleges lett volna.

– Én – szólalt meg Lux mellettem – nem akarom eloltani. Meg, ha akarnám, akkor sem tudnám megtenni – vont magához még közelebb –, így lett kitalálva.

– Akkor marad a jól bevált tűzoltási módszer – fordult felénk egy nagyon dühös vérfarkas, aki felrántott a padról, és mielőtt bármit is reagálhattam volna, átdobott a korláton, egyenesen be a vízbe. Mivel a Lux és köztem lévő mágikus kötelék nem bomlott fel azóta, őt a lendületem rántotta utánam, és nagy csobbanással landolt ő is a folyóban.

I see fireWhere stories live. Discover now