"Seroja bangun seroja" ihsan yang membanguni seroja dengan nada yang lemah lembut.
"Ish jangan kacau lah!" Tepisnya dengan kasar. Lalu seroja pun terbangun sambil mengusap kepalanya yang pening.
"Eh pakcik. Pakcik ni siapa ? Pakcik nak rogol saya eh? Pakcik tolong lah saya masih muda." Rayu seroja.
"Dah jom!" Ajak ihsan.
"Eh kita dekat mana ni pakcik?"
"Dekat hospital cepat mama you dah tunggu"
"Mama? Mama masuk hospital ke?!"
"Ye dahlah cepat"
Seroja pun bergegas hendak berjumpa dengan mamanya. Mamanya sajalah yang dia ada. Perasaannya bercampur baur. Sedih,takut,gementar. Semua ada.
"Mama kenapa mama dekat sini mama" cemas seroja.
"Mama sakit apa?" Tanya seroja
"Takde apa lah sayang" ucap farida sambil mengusap kepala anaknya.
"Banyak lah takde!" Sampuk ihsan
"Mama pakcik ni siapa? Mama kenal dia ke? Dia buat apa kat sini? Apa hubungan mama dengan dia?" Bertubi-tubi soalan yang diajukan seroja.
"Boleh tak jangan panggil i pakcik!"marah yang tak seberapa dari ihsan. Ihsan ni seumur dengan mama seroja. Memang laj dia nampak macam pakcik. Uban tu adalah sikit. Tapi badan sadohoho. Siap ada bodyguard!
"Dia ni ihsan. Kawan mama. Dia yang hantar mama pergi hospital."
"Hmm.. seroja nak keluar dulu lah"sambil melihat ihsan yang berbadan sasa walau dah umur 40 tahun. Umur dah meningkat tapi belum jugak kahwinnya. Kacak tu boleh tahan lah. Tinggi dalam 180 cm.
"Ihsan boleh tolong i for the last time?" Tanya farida
"Apadia?"
"Say yes first"
"Okay okay yes cepat apadia"
"Jangan marah okay i need your help. I nak you kahwin dengan seroja please! Tak de orang nak jagakan seroja. I takut apa apa jadi dekat dia nanti. You je harapan i. Please" rayu farida.
"What dengan anak you! Baik i kahwin dengan you je! Farida i masih sayang dekat you takkan lah i nak kahwin dengan anak orang yang i sayang!"
Tulahkan. Tapi kalau ihsan nak kahwin dengan farida umur dia tak panjang. Nak ke ihsan?
" ye i tau. Tapi i tak suruh u suka kat i kan. Please ihsan. Im begging you" rayu farida lagi. Nilah bukti sayang seorang ibu.
"Tapi seroja nak ke nak kahwin dengan i yang dah tua bangka ni?" Soal ihsan lagi.
"Cuba you suruh dia tinggal dekat rumah you pasti you jumpa jawapan dia" gelak farida sedikit.
Apa maksud farida kalau seroja tinggal dekat rumah ihsan dia akan jumpa jawapan dia.
Author bagi hint apa maksud farida. Okay ihsan ni kaya ada bisnes sendiri. Ramai yang suka? Tu author belum decide. Tapi dapat tak bayangan maksud farida tu?
YOU ARE READING
Ihsan My Darling!♡
Romanceseroja adalah seorang wanita yang hendak mengejak dalam umur 20-an tetapi ibunya farida ingin seroja berkahwin dengan seorang kawan rapatnya. adakah seroja setuju? Sorry eh mula-mula memang nak buat cerita isteri tuan ihsan tapi author ubah fikiran...