bab 7

541 12 5
                                    

Aish makin lama makin benci je aku tengok perempuan blonde london suraya tu gila gatal tak sedar diri! Suami dia asyik tengok je perangai si blonde london tu dia tak tegur ke?!?!

~~~

"U kenapa macam bad mood ni?" Tanya perempuan blonde london suraya.

"Jangan kacau i boleh tak!" Tegas ihsan.

Baru padan muka dia kena marah oleh ihsan dasar penggatal.

"Ala baby jangan lah macam ni" kata suraya sambil memeluk lengan ihsan .

Tak boleh jadi ni pakcik i'm coming!

"Baby!" Ujarku pada pakcik.

"Eh hello siapa u nak panggil dia baby?! Gedik pulak tu! Suka hati je nak menyampuk!"

"Eh hello! I ni bakal isteri ihsan BAKAL ISTERI!" Saja je aku tekan kan perkataan tu biar dia sakit hati.

"Sayang dahlah tu jom tak payah layan dia ni" selamba je pakcik panggil aku sayang melting weii cair gila jantung ni dup dap dup dap kencang.

"Seroja" ujar pakcik hott! Hot gila sampai aku cair.

"Ye pakcik" bully dia kejap

"Ish u ni jangan panggil i pakcik!"

"Okay ihsan eh no no baby!" Terus aku mengukir senyuman.

"Baby tu okay sikit untuk kita practice lagi satu i nak tanya u setuju kahwin dengan i?" Pulak dah tak nampak ke hint aku tadi patutlah pakcik ni belum kahwin lagi.

"I okay je but let me remind u that i ni bukan baik u pun tau so jangan expect sangat eh please" rayu ku. Yelah layak kah aku menjadi suri hatinya cia cia cia...

"I tau sebab tu lah i akan bimbing u ke arah yang benar" alamak pakcik hot jadi ustaz aish cair lagi control seroja control.

"Kalau macam tu okay i anytime boleh kahwin!" Aduhai terlepas.

"Nanti i inform"

Dari jauh kelihatan kelibat toyol sekepala tu fatin dengan v yang kelihatan terkejut. Dorang dengar ke pasal tadi kalau tak habislah satu rumah bising dengan mulut mereka.

"V kau dengar tak apa yang aku dengar?!" Tanya fatin yang seakan-akan terkejut.

"Haah" pendek je v balas.

"Jom serbu mereka!" Ajak fatin.

"Seroja kau serious ke nak kahwin dengan pakcik tu!?!?!" Tanya v.

"Correction dia bukan sembarangan pakcik tau dia pakcik hott! Bukan pakcik hott je dia boleh jadi ustaz pun boleh!" Bangga dapat suami eh belum lagi bakal suami macam dia! Tak sabar pulak nak kahwin gatal!

"Serious lah kau nak kahwin dengan 'pakcik hott' tu?!" Tanya fatin . Fatin ni slow sikit.

"Doakan yang baik baik je lah jangan lupa datang tau!"

~~~

Ihsan POV

"Siti mana seroja?"

"Dalam bilik kot" jawap kak siti yang kurang tahu dimana keberadaan seroja.

Pelik seroja ni kalau tak diperlukan mundar mandir tapi sudah diperlukan takde pulak.

Ketuk ke tak ketuk ke tak? Aish kalau aku tak ketuk risau pulak aaah ketuk je lah.

"Seroja seroja"

"Apa pakcik nak ha?!" Tegas seroja.

"Bukak lah pintu ni"

"Buat apa?!" Dah kenapa pulak perempuan ni tak tentu pasal. Tapi okay je ni dah kenapa pening lah aku perempuan ni dibuatnya.

"Bukak jelah!" Tegasku lalu seroja pun membuka pintu dengan segera pandai takut.

"Ada apa ha pakcik?"

"U ni dah kenapa berkurung dalam bilik? Tetamu pun belum balik lagi please lah jangan macam ni tolong i lah ada perempuan blonde london tu lagi please" aku cuba membuat muka cute walaupun tak reti tapi okay lah kota kan sekali je.

"Eh macam mana u tau i panggil perempuan tu blonde london?"

"Kak siti bagitau tadi. Dah jom lah keluar."

"Fine"

Ihsan My Darling!♡Where stories live. Discover now