"Pakcik i nak balik"
"Ish kenapa panggil i pakcik lagi?!" Bencinya ihsan orang panggil dia pakcik.
"Cepat hantar i balik!"
~~~
Masa dalam kereta ihsan mereka ada berbual sedikit.
"Esok weekend kan i nak u pack barang you malam ni esok pagi i ambik." Arah ihsan.
"Eh pakcik ni suka je nak arahkan orang!" Bebel seroja.
"Dahlah buat je jangan nak membebel i cubit u nanti"
Uish pakcik ni gila ke apa nak pegang-pegang.
"Aish yelah yelah" janji pakcik ni tak kacau aku.
Masing-masing di dalam bilik tidur baring dia atas katil walaupun rumah berlainan bilik pun berlainan tapi kelakuan sama je. Nampak tak chemistry tu.
Seroja memikirkan mamanya. Ihsan pula sibuk memikirkan apa yang dikatakan oleh farida. Nak ke ihsan kahwin dengan seroja?
"Pakcik tadi tu hot jugakkan" bebel seroja sendirian.
Seroja POV
Mama kata pakcik tu kawan lama tapi aku tak pernah tau atau jumpa pun pakcik tu. Dekat album pun tak. Mama tak pernah cerota pun kat aku. Mesti mama ada sembunyikan sesuatu ni. Something is fishy.
Apa ni dekat album semua takde pun gambar pakcik hott. Kejap bilik mama! Good job seroja. Macam muka pakcik hot! Jap ada papa sekali?!?! Jadi pakcik hot ni kawan mama dengan papa?!?!
Esok je lah aku tanya mama dengan pakcik hot. Sekarang ni aku kena pack baju menyusah lah pakcik hot ni.
Pack banyak ke pack sikit? Aaah sikit dulu lah.
~~~~~
"Oh no!! Dah lambat patut pakcik tu hon je!" Cemas ku yang melihat jam pada handphonenya menunjukkan 9 am.
"Seroja asal you lambat ah lama kami tunggu tau!?!?" Soal pakcik hot tu. Bukan salah aku pun suruh dia ambil awal.
"Pakcik paham tak i penat kalau i penat i overslept lah" biar dia sentap sikit.
"Banyaklah penat ntah-ntah memang selalu lambat bangun" sindir ihsan aka pakcik hott . Dia ingat aku tak dengar ke ha.
"PAKCIK i kata i penat i penat lah" biar dia sakit hati aku tekan kan perkataan PAKCIK tu.
"Aaah suka hati lah!"
YOU ARE READING
Ihsan My Darling!♡
Romanceseroja adalah seorang wanita yang hendak mengejak dalam umur 20-an tetapi ibunya farida ingin seroja berkahwin dengan seorang kawan rapatnya. adakah seroja setuju? Sorry eh mula-mula memang nak buat cerita isteri tuan ihsan tapi author ubah fikiran...