bab 10

462 12 3
                                    

"Iman harini saya ada meeting ke?" Tanya ku kepada pembantu peribadiku di pejabat.

"Takde tuan" kalau aku dengar dari suara dia ni macam ada sesuatu yang dia sembunyikan.

"Ada apa-apa yang saya patut tahu ke?"

"Aaah....." tu kan gagap terus

Terus aku menyergah bilik ku. Betul tekaan ku ada minah murah blonde london! Kalau seroja tau mampus aku!

"Eh perempuan apa kau buat kat sini ha?!" Tegasku bagi dia takut sikit.

"Apa u ni marah-marah i datang nak jumpa u lah" ewah-ewah sedap mulut kau. Gila ke apa perempuan ni aku nak jumpa dia memang tak ah walaupun pasal kerja tetap NO!

"Kau keluar sekarang!"

"U duduk lah dulu i nak jumpa u" memang dia ni tak makan sama ke macam tak je dia buat kat bilik pejabat ku.

"Dah jumpa kan ni pergi lah keluar!!" Makin tegas nada suara ku.

Suraya pun berlalu pergi meniggalkan bilik ku. Iman yang hanya berdiri di belakang ku memberi muka muak melihat suraya tak semana-mana bahu iman di langgar oleh suraya. Dengan pantasnya iman membaling pen di tangannya dihadapan kaki suraya.

"AUCH!" Tersadung pulak dia hahaha. Padan muka kau. Iman ni kalau benci memang kerja gila dibuatnya. Mangsanya ada Suraya lah siapa lagi tapi aku tak kisah pun dah memang semua orang benci dia. Siapalah yang suka dia.

Seroja POV

Yes! Nasib baik kelas sampai lunch je. Bolehlah aku lawat bakal suami.

"Seroja kau nak pergi mana?" jerit fatin.

"Aku nak lunch dengan orang!" Dorang tu slow sikit so memang tak tau lah aku pergi dengan siapa.

Tak sabarnya nak jumpa pakcik! Eh jap kenapa aku kat parking lot ni? Haah aku mana bawak kereta tulah seroja angau sangat dengan pakcik! Tapi apa salahnya.

Bau ni! Aku kenal bau ni lah! Jap dekat mana? Hmm.... yes! SURAYA ada datang kat sini.

"Eh cik seroja !" Sapa iman dengan senyuman.

"Hi! Pakcik ada?"

"Pakcik?" Tanya iman.

"Ye"

Iman ni buat pura-pura tak ingat pulak.

"Oh tuan, dia ada kat dalam jap nak buat apa?"

"Nak jumpa"

"Pergilah masuk"

~~~

"Baby!"

"U buat apa kat sini?" Boleh pulak dia tanya aku soalan macam ni.

"Suraya ada eh?"

Terkejut beruk muka pakcik ni. Ni seroja lah penghidu terbaik dalam alam ni.

"Macam mana u tau?"

"I terhidu bau minyak wangi murah dia tu" jawabku selamba.

"Kuatnya hidung u sampai boleh hidu-hidu ni!"

"Ni seroja lah! Btw u dah lunh belum?"

"Belum"

"Jomlah lunch" aku pun menarik tangannya terasa urat-urat yang timbul. Macam Zul Ariffin pun ada!

Lunch

"Baby u free tak?"

"Free ada apa?"

"Carik barang kahwin eh please" aku merayu

"U nak kahwin bila?"

"3 bulan dari sekarang pleasee..." nampak tak rasa nak kahwin awal tu yelah takut kena kebas.

"Cepatnya sempat ke buat persiapaan?"

"Ek eleh u biasa suruh iman kan kalini biar iman buat sikit je penat kot dia u ni buli lah!"

"Dah nama dia PA i mestilah dia buat kerja!"

Ku balasi dengan jelingan tajam. Berani dia balas cakap aku! Sabar seroja sabar tak pasal-pasal tak jadi kahwin pulak menyesal nanti.

Ihsan My Darling!♡Where stories live. Discover now