Dah nak banjir katil aku dengan peluh! Fuh peluh bau busuk. Tak boleh jadi ni aku kena jugak mandi. Aku kena gagahkan jugak diri.
Segarnya! Wangi pulak tu. Eh sejak bila pulak katil aku ada dua? Aircon ada dua??? Takkan lah aku ada sepasang lagi mata?!
Gedebuk!.....
"Kak nah pergi hantar ni kat seroja" arah cef.
"Eh eh tak payah biar aku je yang hantar" sampuk seseorang
"Eh sejak bila tuan balik?" Tanya kak siti
"Tadi "
"Seroja ooo seroja i masuk ni" izinku sambil mengetuk pintu bilik nya.
5 minit jugak aku tunggu tapi takde jawapan . Bismillah... aku pun masuk ke dalam biliknya.
"Astagahfirullahhalazim! Seroja bangun seroja!" Siapa tak risau bila buah hati tak sedarkan diri. Jantung ni rasa nak berhenti je. Kuss semangat...
"Mat oooo mattt!" Jeritku dengan harapan kedengaran.
"Ye tuan? Ya allah! "
"Kau start kereta"
Perlahan-lahan aku mengangkat seroja. Nasib baik rumah aku ada lif yelah bilik dia kat tingkat 2 kalau turun guna tangga matilah. Tapi mungkin tak sebab dia ni kurus jadi ringan lah kalau nak angkat.
"Mat laju mat"
"Ye tuan tengah bawak laju lah ni tapi kena berpada-pada nanti inalilah pulak kita" kan dah dapat cermah free.
"Bbbb-ettul tu" ujar seroja yang separuh sedar.
Nasib baik jalan tak jammed. Seroja pun tengah dalam keadaan stabil sekarang ni. Nasib baik lah si mat ni pemandu yang berhemah kalau aku yang bawak tadi memang habiss lagi-lagi sekarang ni tegah hujan dan banjir. Janji semua selamat.
"Eh kau lagi! Takde doktor lain ke dekat hospital ni? Asyik-asyik kau jee"
"Tuan saya cuma buat kerja yang diarahkan." Balas budak mentah amzar ni. Menyampah pulak aku.
"Baby..."
"Ye"
"Sejuklah"
Eh dia ni kan tak boleh nak bagi muka sikit dah mengade mengalahkan anak raja. Dahlah aku ni masih berang dengan budak mentah tu!
"U kan dah pakai 2 selimut takkan lah sejuk lagi!" Sabar ihsan sabar.
"Tuan u kena faham yang orang sakit ni suhu badan dia lain jadi u memang kena faham" eh eh budak ni.
"Kau takde kerja lain ke ha? Asyik dekat sini je"
"Shift dah habis tak boleh ke saya lawat pesakit saya saja-saja?" Menjawab pulak dia ni. Terikut perangai seroja lah ni. Haish.
Si seroja ni suka pulak aku tengok. Dari tadi senyum memanjang.
"Kau lawat lah dia lawatlah puas-puas kau tidurlah kat sini kau masak kat sini kau mandi kat sini aku tak kisah dah aku nak balik!" Tegasku. Makin sakit hati pulak aku dibuatnya. Haish bencilah macam ni.
~~~~
Mana pakcik ni dari tadi tak datang. Takkan lah marah lagi sebab kemarin kot. Sensitifnya. Dah nak petang ni. Baru je aku ingat nak melepas rindu di hati ni. Tak kesampaian.
Tengah aku melepak dengan doktor amzar datang pulak pakcik ni.
"Kenapa lambat?" Tanyaku dengan tegas. Yelah aku mana tahan nak tinggal dekat hospital ni bau ubat.
"Dah jom balik" tu je! Tak tolong aku nak balik pun dia syok sendiri je jalan. Sakit hati lettew. Tapi dia punya pasal kan siapa suruh datang masa aku dengan doktor tu.
"Kenapa u dengan budak tu?"
"Dia buka budak lah. Suka hati i lah."
"I tak suka dia . I tak nak u lepak dengan dia faham tak?!"
"Ek eleh. Tak suka ke cemburu? Jujur je lah. Lagipun u siapa nak halang i?"
Perang akan bermula...
"I ni bakal suami u!"
Sabar seroja lepas ni kau akan dengar cakap aku. Aku ada surprise.... confirm taat punya lah!
YOU ARE READING
Ihsan My Darling!♡
Romanceseroja adalah seorang wanita yang hendak mengejak dalam umur 20-an tetapi ibunya farida ingin seroja berkahwin dengan seorang kawan rapatnya. adakah seroja setuju? Sorry eh mula-mula memang nak buat cerita isteri tuan ihsan tapi author ubah fikiran...