bab 15

493 12 0
                                    

Aku kena pulihkan hubungan aku dengan seroja! Tapi macam mana?! YES!! Aku dah ingat. Dia nak sangat cincin. Aku boleh bagu kejutan dekat dia pasti dia suka.

Tapi macam mana aku nak beli kan dah malam ni. Bukak lagi kot cuba jelah. Ni semua sebab kau seroja kalau tak memang tak lah aku nak keluar malam-malam.

"Tuan nak pergi mana pulak ni?" Tanya mat.

"Adalah kamu pergi tidur"

Dah lewat ni baik aku cepat.

Lepas aku balik dari beli je aku nampak seroja dengan LELAKI! Jangan kata tu doktor sewel?!?!  Selalu buat aku sakit hati lah! Jangan risau kau dah beli cincin pasti kau menang confident mesti tinggi! Biar kalah gunung everest tu.

Sekarang ni kau buat-buat sibuk. Biar dia nampak ! Terbeliak mata dia nanti percayalah.

Seroja POV

Penatlah . Fulamak dah pukul 10 nak pukul 11. Matilah kalau pakcik tau.

Senyap-senyap. Bukak kasut buka perhiasan. Off handphone. Jentik kaki. Okay selamat masuk bilik.
Baring terus je lah.

Eh apa bendanya tu ada kotak ada surat. Pelik ni.

Isi suratnya:
Dear Seroja,
Kalau u baca ni tolong maafkan i. I tahu i banyak buat salah. Jadi i hadiahkan u ni. Cincin pertunangan kita walaupun kita tak tunang tapi i tahu u nak ni sebab suraya kan.

Your baby,
Ihsan

Habis sahaja aku membaca surat mininya aku terus membuka kotak kecil yang diletakkan di atas meja.

OMG!! Biar betul pakcik ni bagi aku cincin permata. Mahal ni! Kalau macam ni lah memang tak sanggup nak marah.

Aku terus menyergah pintu office pakcik dengan senyuman yang panjang.

"Seroja kenapa u ni tak bagi salam asyik menyergah !"

"Eh eh yang u asyik senyum ni dah kenapa? Terkinja- kinja ni sakit eh?"

Nampak sangat yang pakcik akan expect perkara ni akan berlaku. Biasanya dia tak kerja lewat malam. Takut muka dia berkedut.

"Babyy... thank you tau!" Kataku dengan nada yang gedik.

"Yelah jangan hilangkan! Jangan marah lama sangat penat i nak layan"

"Ala kalau i marah pun u bagi jelah i barang ni kan senang" mood membodek.

Ihsan My Darling!♡Where stories live. Discover now