Aku, violet dengan fatin takut gila dengan pakcik masa ni. Kalaunya dia marah macam godzila seram wei. Badan dia tu kalau tumbuk orang boleh sampai negeri jiran. Riuh randah group whatsapp kami sebab takut.
Me: korang macam mana ni?
Violet: manalah aku tau aku takut ni
Fatin:matilah kita kena marah
Pakcik ni haih... lantaklah apa nak jadi pun.
"Kenapa lambat?" Tanya pakcik. Tiba-tiba je jadi garang ni apasal.
"Jalan jammed" balas fatin
"Jammed... kalau jalan lagi awal tak jammed lah"
"Duduk depan" arahnya . Kami bertiga pun duduk di sofa berhadapanan dengan pakcik. Makin seram weiii. Mata dia fuh menusuk kalbu. Time ni rasa dia macam tengah tunggu result exam keluar. Dengan muka pakcik yang merah menyala lagi seram.
"Kenapa pergi club? Tak insaf-insaf lagi ke? Tak paham bahasa? Nak tambah dosa? Dah banyak duit? Dah sah masuk syurga ke? Dah perfect sangat? Dah sedia nak mati?" Tu dia bertubi-tubi pertanyaan pakcik. Memang mapus lah aku.
Kami bertiga hanya menyepi dan tunduk.
"Kenapa diam? Baru nak sedar?"
Kalau aku nak balas memang mati lah .
"Pakcik i ni tak boleh orang marah. Sensitif gila. Lagi-lagi pakcik marah takde sebab. Kalau ada sebab salah i ke i boleh terima. Ni tak. I yang bawa mereka ni clubbing. I nak buang stress sebab kepala i serabut sebab pakcik. Pakcik nak saya mati stress ke. Tak nak kahwin? I okay je kalau tak kahwin bukannya lelaki ni pakcik je piihan belamabak lagi lah! Kalau pakcik nak buang i halau i okay i boleh terima. Tapi i tak boleh terima yang u marah takde sebab."
"Bukan i dah balik-balik minta maaf kat u ke? Kalau i halau u pun u nak tinggal dekat mana?Lagi satu kalau nak release stress tu tak payah clubbing kita ni islam tau kita boleh baca quran, ambik air wudhu boleh sembahyang selawat apa semua"
"Manada u minta maaf kat i . U kata tak faham ke yang u penat. Eh ingat sikit. Dah tua sangat ke sampai lali ni ha ntah-ntah nak kahwin dengan siapa pun tak ingat. Kalau u halau i i boleh pergi kat doktor Amzar dia tu muda handsome pulak tu!"
Violet dengan fatin diam menyepi je. Aku saja je masukkan nama doktor amzar sebab aku tau dia tak suka kat doktor tu. Tapi pakcik ni memang tengah test aku .
Ihsan POV
Aih perempuan ni boleh pulak dia masukkan nama doktor sewel tu dahlah aku tak suka dia . Menyampah aku. Handsome dia tu kalau nak dibandingkan dengan aku , aku lagi handsome, hot , tall , tegap macam zul ariffin, rambut stailo, dark menjadi pujaan wanita, kaya. Semua adalah dekat aku aku pasti kalau seroja dengan aku dia akan jadi lagi bahagia! Dijamin pasti dah halal!
"Okay kalau macam tu i minta maaf dan semua boleh bersurai and kalau sesiapa pergi kelab tak kira lah kalau kena ajak ke atau sendiri ke siap eh. I ada spy " kataku sambil membuat eye contact.
"Ek eleh minta maaf macam tak ikhlas je. Dahlah jom kita pergi." Seroja ni kalau tak melawan tak sah ke ? Aku dah minta maaf dah kira baik tau bukannya aku ni senang nak minta maaf aku pun lelaki jugak ada ego.
Ni ke yang Farida maksudkan dengan jawapan kalau aku tinggal serumah dengan seroja . Memang tak lah! Kalau macam ni nak mati aku marah-marah. Tali kalau
Seroja POV
"Alamak dah lambat bye korang aku nak kena gerak ni!"
"Kau nak pergi mana babe?" Tanya fatin. Yelah baru je lepas kena marah dah keluar tapi serious aku lupa.
Aku nampak pakcik tu asyik tenung aku je. Peduli lah aku ni kalau aku yang betul sampai mati aku akan pertahankan diri tau!
Eh jap... aku nak naik apa? Kalau dengan pak mat nanti dia repot kat pakcik memang lagi mampus lah. GRAB CAR!! Kau ni memang bijak seroja.
"Hi doktor sorry lah i datang akhir"
Orang yang aku nak jumpa ni memang doktor amzar lah musuh pakcik.
"Eh hi tunggu kejap eh i ada satu lagi pesakit ni"
Kesian pulak aku tengok. Dahlah weekend kerja pun 24 jam. Penat lah macam tu.
"So seroja whatsupppp hahaha how's your head sakit lagi?"
"Sakit sikit je" aku balas seringkas yang mungkin.
"U jangan fikir banyak jangan marah" baru je aku lepas marah pakcik.
"Okay, boleh tak kita minum dulu ke?"
"Sure boleh lagipun shift i dah habis."
Kami pun pergi ke cafe yang berhampiran menggunakan kereta doktor. Harum gila! Dada dia fuh kalau baring dekat sana boleh cair. No seroja jangan macam ni merah muka nanti tanggung malu! Ingat jangan gatal sangat kau ni nak kahwin jadi ke?
YOU ARE READING
Ihsan My Darling!♡
Romanceseroja adalah seorang wanita yang hendak mengejak dalam umur 20-an tetapi ibunya farida ingin seroja berkahwin dengan seorang kawan rapatnya. adakah seroja setuju? Sorry eh mula-mula memang nak buat cerita isteri tuan ihsan tapi author ubah fikiran...