bab 8

550 18 8
                                    

Seroja POV

"Eh u tak balik lagi ke suraya? Laki u mana?" Tanyaku saja je aku nak kacau perempuan rambut berkarat macam besi ni bagi dia sakit hati dulu.

"Sibuk je kau ni!" Balasnya dengan jelingan yang tajam.

Ihsan pun masuk dengan Datuk Kazar suami si blonde london tu.

"U jom lah balik" sapa datuk kazar yang menyuruh isterinya untuk pulang.

"Eh takpelah kita sembang-sembang dulu kita minum teh dulu ye" aku sebenarnya ada plan.

Nampak sangat muka ragu-ragu dan gelisah di muka pakcik hott! Hahaha

Lepas je aku siap buat air, yes aku pandai buat air jangan pandang rendah tau! Aku terus hidang kat meja tu! Dekat cawan si blonde london tu aku tuang sikit je bahaha padan muka. Lepas tu sembang sikit.

"Suraya u kerja apa?"

Mula lah perang dunia.

"Dia tak kerja" balas datuk kazar.

"Aik yeke. Habistu semua dari rambut sampai hujung kaki ni datuk yang tanggung ke? Tak kesian ke?" Ni baru starting je suraya kau sabar eh.

"Ala datuk kan boleh tanggung . Bini datuk pun banyak so takde masalah." Sampuk pakcik.

"Jap datuk ada banyak bini ke?" Tanya ku dengan penuh keliru.

"Haah suraya ni bini yang keempat" bangga nya datuk ni balas.

Keempat wei nak gelak aku dengar. Aku ingat dia je bini datuk. Rupanya nombor 4 fuhh mantop datuk!

Aku boleh tarik seluar pakcik je nak tahan gelak. Pakcik dengan datuk pun aku nampak nak gelak je hahaha si suraya tu tahan malu lah merah muka dia. Kesian~

"Uish maju datuk !  Sorry lah kalau soalan i ni sensitif tapi takde anak ke?" Padan muka kau suraya.

"Hmph suraya ni tak nak anak katanya takut hilang body shape. Lagipun dia tak suka budak apatah lagi budak memang tak suka dia lah" terus keluar muka menyampah datuk.

"La yeke body tak berapa pun. Dengan bini lain ada anak tak?"

"Ada 12 orang" sekali lagi keluar muka bangga datuk

Terbeliak terus mataku dengar anak datuk 12 orang maju betul datuk ni walaupun dah tua.

"Yang kecik umur dia berapa?"

Aku dah mula nampak muka suraya yang membenci.

"3 bulan" gila datuk ni muka dia bukan main bangga lagi. Hahaha.

"U jom lah balik" ajak suraya. Dia kalah lah tu tu sebab nak balik haha. Padan muka kau nak menggatal lagi dengan pakcik hott aku nilah balasannya!

"Seroja u ni jahat tau!" Ujar pakcik

Haha. Ni baru sikit je tau banyak lagi kalau nak diikutkan.

"Apa manada i buat apa apa"

"Ek eleh kak siti pun nampak afiq pun nampak semualah nampak yang seroja jealous kan" ewah ewah banyak sindir kak siti. Dahlah pakcik ada kat sini.

"Kak siti jangan lah kata kat sini" sambil berbisik walaupun pakcik kat sebelah.

"Alah tak payah nak jealous bagai nanti kita kahwin jugak. Bila u nak kita kahwin?"

Tercenggang aku dibuatnya pakcik ni.

"Aah i ikut pakcik lah pakcik nak bila?"

"Bukan pakcik baby lah lupa ke? I anytime boleh sekarang pun boleh!" Kata pakcik dengan selamba.

Nampak sangat pakcik ni eh salah baby i ni gatal tau sekarang pun boleh! Ni yang buat i makin sayang.

Ihsan My Darling!♡Where stories live. Discover now