bab 16

453 13 0
                                    

Mood aku dah baik harini . Pagi-pagi lagi aku dah bangun dah siap buat breakfast dah jogging semua dah!

"Morning baby!" Sapaku bila aku melihat pakcik turun dari tangga sambil membetulkan butang bajunya.

"Dorang ni dah bebaik ke?" Ujar kak siti pada pak mat.

"Ntahlah agaknya kot"

"Cepatlah baby kita nak kena fitting baju kahwin lagi ni!"

"Kejaplah butang ni tak dapat nak masuk lah"

"Bak sini" aku membetulkan butang bajunya muka ku sungguh hampir dengan dadanya. Kehangatannya juga terasa. Kalau nak ikutkan aku nak je peluk baring sabar seroja. Tak lama lagi kau baringlah puas-puas tak bangun pun takpe.

Kami memasuki kereta BMW pakcik yang berwarna hitam. Seksi! Macam pakcik. Kereta ni dipandu oleh pak mat sebab pakcik ada kerja nak dibuat dalam kereta. Kan aku dah cakap yang dia memang tak tidur lewat.

"Iman dah booking belum ticket nak pergi Dubai?" Tanya pakcik dalam talian dia call kak iman kot takde pape lah tu agaknya.

"Dubai?"

"Haah besok i kena pergi Dubai ada urusan sikit"

Aku balasi dengan jelingan.

"Nanti lah i bawak u"

"Promise?"

"Promise!" Ni yang buat aku makin sayang ni.

Apalah agak-agaknya pakcik tengah buat. Rindu lah pulak. Pakcik ni pun satu tak call tak text tak mesej dah kenapa. Takkan lah aku kena mula dulu pun. Nanti nampak yang aku pulak terhegeh-hegeh kat dia. Pening lah macam ni.

Bayangan ku sudah mulai. Pakcik berbaring di sebelah ku mengusap kepala ku. Lalu aku terlelap dengan bayangan ku. Pakcik berkata "tidurlah" andaian ku semakin menjadi-jadi. Ni lah rasa rindu orang tersayang.

"Seroja bangun seroja" kak siti sambil mengetuk pintuku.

"Seroja bangunlah nak tengah hari dah ni cepatlah"

"Astagahfirullah panasnya seroja" cemas kak siti.

"Demam eh? Demam rindu lettew" usik kak siti. Aku tengah sakit pun sempat lagi nak usikkan.

"Apalah kak siti ni manade lah" ujarku dengan nada yang lemah.

"Dah nanti turun makan nanti takut melarat pulak" dah best aku tidur dengan selimut ni.

"Seroja jangan tidur bangun turun" baru je aku nak tidur lagi.

Kepala aku ni rasa berat sangat. Kaki ni bukan main sejuk lagi. Terketar-ketar jariku. Badan pun tak balance lagi.

"Haah dia okay demam rindu tuan biasalah" kata kak siti dalam telefon.

Lalu kak siti pun pusing ke arah tangga dimana aku berdiri.

"Eh mak kau pocong! Seroja! Nak gugur jantung akak ya allah hai seroja" pocong! Kak siti samakan aku dengan pocong biar betul. Tapi salah aku jugak sebab aku turun dengan selimut. Lagi-lagi selimut tu warna putih memang lah macam pocong kan.

"Kak siti ni jahatlah. Tadi call siapa? Tuan eh? Apa tuan cakap? Dia rindu seroja?"

"Eh kamu ni fah pegi makan"


Sorry tak banyak update. Tak banyak idea pulak. Kalau ada cadangan komen je okay👌

Ihsan My Darling!♡Where stories live. Discover now