bab 12

557 13 0
                                    

"Jom balik!" Ajakku kepada bakal suami.

"U baliklah dulu i ada urusan" hampa aku dengar dia kata macam tu.

"Eh urusan apa pulak? Dah malam kan work hours pun dah habis ada apa lagini"

"I nak jumpa orang lah dah u ikut pak mat balik" dia usir aku aish siapalah yang dia nak jumpa kalau perempuan siap kau!

"Habistu u naik apa?"

"Pandai-pandai i lah"

Ni yang buat aku tak sedap hati ni.  Ntah-ntah dia jumpa minah blonde london tu kot. Benci lah macam ni.

Ihsan POV

"Wow dah order kan i my favourite coffee"

"Of course lah i dah kawan dengan u lama kot ihsan!" Kata datuk kazar. Datuk kazar ni kawan i dengan farida.

"So apa u nak buat dengan suraya?"

"Biar dia dulu i nak dia rasa terseksa dan menyesal dasar gold digger! U kena cooperate jugak!"

"I pulak dah kenapa i kena ikut i tak suka dia lah!"

"Ihsan please" rayu datuk kazar.

~~~

Seroja POV

Mana pakcik ni lama aku tunggu. Dah puas aku pusing satu rumah mana dia ni. Tak sedap hati lah pulak. Mungkin takde pape kot seroja. Rindunyaaaaa....

"Pakcik! Eh baby! Lamanya u balik. I lama tunggu u tau!"

"Siapa suruh u tunggu i i tak suruh pun kan" dah kenapa pulak pakcik ni tiba-tiba marah aku. Aku takde buat apa-apa salah kot. Tulah aku kata tak payah kerja malam-malam tak paham.

"Memang lah u tak suruh tapi nanti i kena biasakan masa i jadi isteri u kan" ku tentang mata dia yang bulat.

Eh eh pakcik ni dia lintasi aku je. Dah kenapa. Buang tabiat ke? Ni yang buat aku benci ni.

~~~

Alamak lapar lah pulak! Pakcik punya pasal lah ni marah aku. Aku memang tak boleh kalau orang marah. Dahlah tengah malam aku nak makan apa ni?

Biar betul takde makanan lebih ke menyesal aku tak makan. Freezer ada apa pulak. Sausage nugget pun takde! Rumah besar tapi makanan tak banyak pun aih ice cream pun ice cream lah lantak lah.

"Astagahfirullahalazim seroja ingatkan apa lah tadi" kata pakcik yang terkejut melihat rambutku yang serabai.

"Pakcik buat apa? Kenapa tak tidur lagini?"

"I nak minum yang u ni buat apa? Dah kenapa makan ice cream malam-malam ni?"

"I lapar and takde makanan leftover nak goreng pun takde ice cream je yang ada"

"Oh yeke...ramen nak tak?"

"Kalau u masak i nak"

"Okay"

Aku sebenarnya takde mood nak masak. Aku masih marah kat pakcik sebab marah aku tak tentu pasal tadi.

"Fuh fuh fuh panasnya" kataku . Asal bodoh sangat ni seroja dah terang-terang ramen tu panas kau telan terus dah kenapa tak ke ertinya kau malukan diri kau depan dia.

"Eh pelan-pelan lah makan tu"

Aku balasi cakapnya dengan jelingan.

~~~
"Alamak barang makanan semua dah habis" kata chef amir.

"Kalau macam tu seroja belilah cef buat je list lagipun seroja takde apa-apa nak buat"

"Terima kasihlah seroja mat nanti kau hantar dia eh"

Bosanlah tu sebab aku nak shopping barang sikit yelah daripada aku buat bodoh je. Lagipun dah lama aku tak shopping barang dapur.

"Pak mat tunggu dalam kereta kejap eh seroja nak tukar baju"

Tak payah nak pakai lebih-lebih macam DSV tu. Buat malu je. Dengan bulu ayam lagi . Ambik baju t dengan jeans jelah. Tak payah acah-acah.

Matilah aku dah nak setengah jam marag pulak pak mat ni nanti. Harap-harap lah dia tak bising.

"Pak mat sorry eh lambat" terus pintu kereta dikunci. Marah sangat ke pak mat ni.

"Pak mat sorry lah" oak mat ni pun tak nak toleh belakang dah kenapa.

"Manada pak mat" rupanya pakcik!

"Eh bukak pintu ni!"

"Taknak dah jom shopping!" Ikut senang hati dia je arahkan aku . Dahlah aku masih marah kat dia. Dia buat macam takde je lantaklah!

Shopping

"Eh u nak pergi mana ah?"

"I nak shopping lah"

Confident je dia nak shopping. Dua ni tak tau ke yang aku nak shopping barang dapur bukan untuk badan.

"Barang dapur lah!"

Padan muka merah terus muka pakcik. Tulah over confident bukan main.

"U pergi carik bawang merah" malaslah aku dia ni asyik berkepit je memanjang dia ni tak paham ke aku masih marah.

"Okay"

Eh tu macam tak mungkin! Kecil sangat lah bumi ni banyak-banyak tempat dekat sini jugaklah aku kena jumpa dia. Eh dia nak pergi mana tu no no no jangan kau berani-berani nak jumpa pakcik.

"Eh baby dah jumpa ke bawang" kali ni je tau.

"Dah"

"Eh suraya kau buat apa kat sini kau shopping dengan laki kau eh?"

"Eh takde maknanya aku nak shopping barang dapur aku ni tak suka masak nanti tangan aku rosak berkedut macam orang tua eww"

"Tak suka ke tak reti? Orang kata kalau nak pikat suami mestilah pikat perut dia terus. Dekat rumah kau siapa masak?"

"Aku pikat dia dengan badan aku. Dengan rambut aku. Dengan rupa aku."

"Tapi tu takkan kekal dan tak memberi kesan yang lama sebab badan kau akan jadi berisi rambut kau akan luruh dan apabila kau tua rupa kau akan jadi berkedut tapi kalau masakkan dia stay sampai bila-bila tau. Kau nak buat pembedahan plastik ke yang kau over confident sangat ni"

Lepas aku kata semua tu dia balasi aku dengan jelingan yang tajam. Lepas je dia lalu aku sambung carik barang.

"Ni bawang besar!" Marahku aku masih geram dengan dia sebab marah aku tak tentu pasal waktu tu.

"Stop" arah pakcik sambil memegang lengan ku dengan kuat.

"Apani sakit lah lepas lah" aku cuba sedaya upaya untuk melepaskan tangan pakcik dari lenganku.

"U ni dah kenapa marah-marah i tak tentu pasal kejap okay kejap tak" dia ni blur ke apa.

"U dah rasa apa yang i rasa kan yang masatu u marah i tak tentu pasal tu i masih sakit hati tau!"

"Tu je? U ni macam tak paham je lah i kan penat seharian kerja lepas tu teman u lagi lepas tu i kena jumpa orang lagi"

"Oh u salahkan i . Bukannya i dah kata tak payah ke sebab dah limpas waktu kerja. U jugak yang nak sangat. R u saying yang i ni membebankan u?"

Usai sahaja kami siap membeli dan membayar barang aku bergegas pergi ke teksi sambil meninggalkan pakcik. Makin sakit hati aku di buatnya. Makin serabut pulak kepala otak aku ni.

Aku memang kena buang stress aku ni.

~~~

"Babe ada apa kau call aku ni?" Tanya violet.

"Kau dengan fatin free tak karang malam?"

"Free kenapa?"

"Aku nak release tension"

Perangai seroja dulu dah kembali?!?! Apa reaksi ihsan kalau tau. Jadi ke seroja nak kahwin? Kalau ihsan tau. Doakan yang baik-baik untuk seroja ye😂

Ihsan My Darling!♡Where stories live. Discover now