7》 blushing 😛

7.6K 361 11
                                    


Qeesha berlari ke arah lif sambil memegang adrian yang keadaan nye yang hampir beku . *lol*


Qeesha menekan butang lif ke tingkat 1 . Sampai sahaja di tingkat 1 tiba-tiba lif tidak automatik buka pintu .


"Haduh dah kenapa lif ni ? Stuck ke !? . Adrian kau ok tak ?"

"Yeah im okay . Dont worry " adrian hanya memberikan senyuman .

"Helloo ada sapa2 kat luar ??!!! Tolongggg kami stuck dalam ni . Everybody?? Wait kenapa makin sejuk ." Kata qeesha


Tiba2 adrian melepaskan tangan qeesha yang memegang bahunya . Dan cuba untuk membuka pintu lif itu dengan tangannya yang sasa dengan menggunakan segala tenaga yang dia. "Qeesha . Cepat letak benda yang kau bawak tu kat tengah2 ni " adrian menahan pintu lif yang hampir terbuka. Seraya qeesha menurut kata adrian.


Rancangan mereka berjaya untuk melepaskan diri dari lif tu. Seraya mereka berlari keluar dari bangunan itu.

"Hey qeesha are you alrightt? Kau tak cedera kat mana mana kan? "


Selepas saja adrian habiskan kata katanya . Tiba tiba saja dia jatuh pengsan kerana dia sudah menggunakan segala tenaganya dan badannya yang masih sejuk.


"Adrian !? Adrian?! Bangunn! Hey Sepatutnya aku yang patut tanya kau la . Stupid boy " qeesha menampar lembut di pipi adrian tiba tiba setitis air mata keluar mengalir ke pipi qeesha .

____

Adrian buka matanya perlahan-lahan . Dia yang masih khayal itu melihat ke siling yang putih itu. Dan melihat sekeliling .

"Aku kat mana ni ? Aku kat hospital kee!?" Jerit adrian sambil bangun dari  katil tersebut .


"Chill~ kau kat rumah aku lah . Dah 2 hari kau tak sedarkan diri and seriously im very worried actually. Aku ingat kau dah mati ! Oh aku rindu kau" tiba2 qeesha peluk adrian erat .


Perasaan adrian tidak tahu sama ada dia suka atau tidak tapi dia sambut semula pelukan qeesha itu .


"Yeah kinda miss you too. " adrian senyum.


"Btw aku nak mintak maaf dekat kau sebab aku tak dengar cakap kau . Aku ikut kau dari belakang ."


Mereka masih dalam pelukan.


"Kau tak salah apa apa lahh . Aku yang salah sebab libatkan kau dalam hidup aku yang bahaya ni".

Qeesha melepaskan pelukan itu .


"Tapiii aku ni hero kau okk sebab aku dah selamatkan kau . Kau tau tak bile kau tak sedarkan diri haritu . Aku ni yang terpaksa dukung kau tau sampai nak patah tulang belakang aku . So you should be thankful . " bebel qeesha


"Bebel lah pulak . Tapi thank you awak sebab dah selamatkan saya . " adrian senyum sambil memandang mata qeesha yang cantik itu .


Qeesha yang lemas dalam pandangan adrian itu tiba tiba adrian mengucup pipi qeesha. Qeesha kembali sedar dan memegang pipinya . Pipinya semakin merah.


"Itu untuk selamatkan nyawa saya thank you . Awww my qeesha is blushing . " adrian gelak .



Qeesha memukul bahu adrian " TAK LAWAK LA "

___

Qeesha's POV

So aku buat rutin harian ku seperti biasa . Shooting , shooting and shooting aku penat lahh nak balikk!! 

"Ok qeesha you dah ready ?" . Kata director

"Of course saya selalu ready haha " 

"Good . So anddddd action. "

Seraya pelakon lelaki tu mengucup pipi aku .  Aku terus teringatkan perbuatan adrian semalam .

" CUT!! " kenapa ni qeesha ? You kena balas balik kenapa you tak fokus ni ? " 

" saya mintak maaf . Just saya teringat something lepasni saya fokus " aku memberikan senyuman .

Selesai saja aku habis shooting . Aku  pergi ke tempat rehat ku di bawah khemah . Sambil aku sedang minum tiba  tiba aku dengar macam ada orang bisik mengumpat aku .

Apalah gosip hangat kali ni ekk sampai rancak sembang pasal aku .

Aku pandang belakang melihat 2 orang perempuan memegang surat khabar sambil menunjuk jari ke arah aku .

Ingat aku ni pekak ke tak boleh dengar diorang ni gosip pasal aku . Aku pergi ke arah diorang . Muka diorang seakan terkejut berok . Aku rampas surat khabar dari diorang .

Aku baca " pelakon terkenal Qeesha Qaisara mempunyai teman lelaki dan menjadi kuli kepada teman lela--ki?!!!" Aku melihat gamba di situ . Gambar sewaktu aku dukung adrian .  
 
🍑 🍑 🍑 🍑  🍑  🍑  🍑  🍑  🍑

I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts to miss you.

_

Vote 🍑 comment 🍑 follow

_

Ok idea dah hbis 😂 sorry ep kli ni sikit lagi . Btw should i share quote for every episode ? .

Boyfriend ku Vampire?!  [COMPLETE] Where stories live. Discover now