" apa sebab kau nak buat aku macam tu ?! And apa kena mengena kau , aku and adrian ?! " jerit Qeesha yang tidak puas hati dalam masa yang sama qeesha panik
Seraya lelaki berhoodie itu memegang kuat pada lengan qeesha .
"Ouch. Sakit laa ! Tolong la jangan pegang aku ! "
"Sakit kau rasa sekarang ni tak sesakit hati aku ! "
Tiba tiba adrian yang datang dari arah mana memberi tumbukan yang kuat pada lelaki itu sehingga lelaki itu terjatuh ke atas tanah .Adrian membuka mask lelaki tersebut dengan kasar . Adrian terdiam apabila melihat wajah lelaki itu . Tiba tiba lelaki itu membalas balik tumbukan dan melarikan diri .
Qeesha berlari ke arah adrian . "Hey kau ok ke ? "
"Soalan paling bodo pernah aku dengar . But yeah aku kan vampire so bengkak ni just sementara kejap lagi ok la . Why? Rindu muka handsome saya ke ? Haha"
" kau ni orang tengah serius. Kau main main pulak! Dah ah aku nak balik . Kau tidur la kat sini sorang sorang "
"Halah tu pon nak marah ke ? Kalau aku takde tadi ntah ntah kau dah kena colek ngn lelaki tu. "
Qeesha buat tak endah . Dia teruskan berjalan balik ke rumah .
Adrian jeling "haih atleast cakap laaa ' thank you awak sebab selamat kan sayaa ' or bagi kiss kee . Ni tak terus bla je. Ni baru gurau sikit rasanya klau gurau lebih tadi rasanya terus kena halau kot " bebel adrian sorang
_
Qeesha's pov
Aku pergi shopping mall untuk menenangkan diri dengan menghabiskan duitku sobsob takpe sekali sekala kannn dari duduk rumah asik pandang muka bangkai tu je fuh stress .
Aku masuk ke dalam butik pakaian 'Ellie' known as butik terkenal kat malaysia ni .
Aku masuk saja dah ada pekerja di situ ikut aku -_- part ni memang aku paling benci . Semak je .
"Ye puan~ puan nak cari baju macam mana? " kata pekerja itu .
"Sorry ye im still muda . Belum 'puan' lagi. Saya nak tengok dulu. "
Aku membelek baju mewah berwarna hitam ,kainnya memang walaweii lembut confirm cantik kalau aku pakai huhu . Seraya aku membuka tag harga itu .
"MAKK AIHH BAPAK MAHAL baik aku bla dulu " aku bisik kepada diri .
"Sorry apa cik cakap tadi? "Kata pekerja itu sambil senyum
"Im just said that baju ni cantik sangat . Setakat harga macam ni saya boleh beli laa tapi malangnya dalam dompet saya ni tak cukup . Sekejap ye saya pegi keluarkan duit kat maybank " kataku dengan senyuman fake senannya ni la cara aku untuk melarikan diri 😂 memang aku takkan pegi balik kedai kau ni .
Seraya aku bergegas keluar dari kedai itu tiba tiba .
GEDEBUK!
Aku berlanggar dengan seorang lelaki yang memakai mask mulut . Habis baju aku kerana air kopi lelaki itu jatuh terkena baju aku .
" sorry la sebab saya jalan tak pandang depan tadi . Pasal baju ni awak jangan risau . " kataku .
Lelaki yang bermask itu senyap dan terus pergi .
Wait aku rasa macam pernah nampak .
"TUNGGU! Kau yang lelaki semalam tu kan ? Boleh kita bincang kejap ? "
"Tak de apa yang nak dibincangkan . " kata lelaki bermask itu .
__
No ones pov"Im homeeeeeeee " kata qeesha dengan penat .
Adrian duduk di sofa sedang membaca majalah dengan senyap . Hanya tv sahaja yang bising di ruang tamu itu .
Seraya qeesha duduk di sebelah adrian.
"Hi buat apa tu . " tanya qeesha
Adrian jeling ." Tak nampak ke aku tengah masak ni ? "
"Laaa tengah masak kee . Kau nak tau tak tadi aku jumpa lelaki semalam yang kau tumbuk tu . "
"APA?! Dia tak buat pape kan dekat kauuu? " soal adrian risau .
" haha tak ada buat pape pon . Aku terlanggar dia and kopi dia tumpah lepastu terkena baju aku 😭 tapi . Aku rasa macam pernah nampak la dia hmm mata dia macam bekas teman lelaki aku . But tak mungkin laaa "
"Lain kali . Kalau kau jumpa dengan dia jangan dekat sama sekalipun dengan dia . Tolong jauh kan diri kau dengan dia . Aku yakin dia tu ada niat jahat dekat kau . "
Tiba tiba perkara malam semalam diingatkan semula di dalam fikiran Qeesha.
'Kau bahagia sekarang but masa depan kau ? Aku takkan bagi kau bahagia especially adrian .'
Kenapa ayat ni buat aku risau sangat .
Bisik hati qeesha."Helloo qeesha qaisara are you there?! " adrian petik jari di hadapan qeesha yang tiba sahaja termenung .
Qeesha kembali sedar "ha apa? "
"Yang kau ni termenung kenapa ? Lelaki tu ada bagitahu apa2 ke ? Sampai aku tengok muka kau macam risau kan sesuatu je . "
"A..aaa eh tak de laa . Btw apa kau cakap tadi ? Jauh kan diri dari lelaki tu ? Heheh kalau aku dekatkan diri aku dengan dia kau jeless keeeeee "
"Mana ada ! Yelahh aku takut je kalai dia buat apa2 benda tak elok kat kau . Dia stranger kottttt "
"Eleh kau pon stranger tiba2 masuk dalam rumah aku pe citaaaa . Aloo comel la kau ni bile jeles . " qeesha mencubit pipi adrian .
"Dah la aku nak tidur . Caljaaa *good night * " kata qeesha
Adrian memberikan senyuman .
__
Jam sudah menunjukkan pukul 2 pagi . Qeesha masih tidak boleh tidur kerana fikirannya masih diganggu dengan kata lelaki itu . Ayat ini memang tidak boleh keluar dari fikiran qeesha.
'Kau bahagia sekarang but masa depan kau ? Aku takkan bagi kau bahagia especially adrian .'
"Haih apa kena mengena dia dengan adrian . Apa salah aku sampai dia tak bagi aku bahagia ? Tak sangka ada jugak yang dengki dengana ku . " banyak yang disoalkan qeesha .
Ting ! Ting !
Bunyi daripada telefon qeesha yang menandakan ada mesej baru masuk . Qeesha membuka mesej tersebut dari nombor yang tidak di kenali .
Jantung qeesha berdegup laju ketakutan apabila melihat mesej tersebut .
_011****
Aku akan buat hidup kau merana .
(Seen)
_🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑
'Live your life and ignore the negativity. Don't let anyone steal your happiness.'
🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑
Gaisss im so happy for song song couple but now husband and wife !! Lawa gile laaa hye kyo 😭 jongki lgi laa masyaallahhh . Hahhaah btw ty setia bce ff ni smpai ke ep 9 ni . Sorry la klau ada typo hehe .
_
Dont be a silent reader 😭
_
Vote 🍑 follow 🍑 comment
YOU ARE READING
Boyfriend ku Vampire?! [COMPLETE]
VampirosAku Qeesha Qaisara aku berumur 20 tahun sekarang aku hidup sebagai artis popular . Aku tiada mak tiada ayah Semasa aku berumur 15 tahun kerana ibubapa ku terlibat dalam kemalangan dan aku anak tunggal dan aku tinggal berseorangan di sebuah banglo ya...