10》my hero 💕

6.4K 315 11
                                    


Adrian's pov

Adrian termenung seorang diri di sofa ruang tamu  kerana memikirkan peristiwa malam tadi .

-Flashback-

"Dah la aku nak tidur . Caljaaa *good night * " kata qeesha

Aku hanya memberikan senyuman

Haih comei lotei betol qeesha ni .

*ting!  ting!* bunyi dari telefon adrian menandakan ada mesej baru saja masuk .

"Aik siapa pulak yang mesej aku malam malam ni . Bile masa pulak aku ada kawan ? Dalam contact aku ada nombor telefon qeesha je . "

Aku melihat mesej dari no. Yang tidak dikenali itu .

-
011****

Aku akan buat hidup orang yang kau sayang merana . 

(Seen)

-End flashback-

'Siapa dia ni ? Apa kaitan dengan aku ? And orang yang aku sayang ? Siapa?selain dari mak bapak aku .. siapa? Waitt .... 'bisik hati ku .  Aku masih stress dengan semua perkara yang berlaku .

"Qeesha!"  Ye dia orang yang ketiga aku sayang . Aku tak tahu la macam mana aku punya sifat sayang ni wujud kat qeesha .

Aku segera berlari ke bilik qeesha untuk pastikan dia dalam keadaan selamat .

Aku ketuk pintu qeesha beberapa kali .

"Qeeshaa tolong bukak pintu ni qeeshaa!! Qeeshaa!!" Aku jerit nama qeesha tetapi qeesha masih tidak menyaut .

Seraya aku masuk bilik qeesha memandangkan dia tidak kunci .

Tiba tiba .

' DEBUKK!' Qeesha membaling bantal tepat kena muka aku .

"Woi kau tak reti diam ke ?! Orang nak tidur pon tak senang asik jerit jerit panggil nama orang ! " jerit qeesha yang sedang mamai dari tidurnya.

"Are you okay qeeshaa? Tak de pape yang buruk berlaku kan qeesha? " aku tanya qeesha .

"Apa yang jadi nyaa? Aku ok la . Kau tu yang demam pagi2 jerit2 nama orang . Tadi elok dah aku tengah mimpi aku dengan xiumin dating kat tepi pantai dengan angin yang sepoi2 ohh baru kitorang nak part tu kau pulak kacau . ! " bebel qeesha

"Ish kau ni . Yelah aku mintak maaf sebab jerit2 nama kau ~ pastu main masuk je bilik kau ~ pastu kacau mimpi kau dengan erhh " aku jeling .

Orang tengah risau panik dia boleh pulak buat benda tu main main . Haih qeesha ,qeesha .

"Ok maaf di terima . " 

__

"Adrian aku pergi kerja dulu ok!! Jaga rumah elok2 !!"  Jerit qeesha sebelum keluar rumah untuk pergi shooting .

Ok good qeesha dah keluar .  Seraya aku segera keluar dari rumah untuk  mencari apa yang aku nak cari selamani .

__

No one's pov

" aku kecewa dengan kau harith ! Kau kata kau akan setia dengan aku . Kau dah janji sumpah dengan aku . Tapi ini kau bagi aku ? Kau curang belakang aku . Kat depan aku muka kau macam bayi yang innocent tak tahu apa2 . "

"Aku mintak maaf adrea ! Aku .. akuu sayang kau tolonglah jangan buat kerja gila ni adrea . Aku dah tak ada apa apa hubungan dengan diaa percayalah ! " 

"Semua tu tipu . Kau pembohong . Kau kejam . Ni pilihan aku kau jangan masuk campur !! " seraya adrea iaitu  qeesha terjun dari bangunan tersebut .

Tiba tiba adrian yang datang dari mana terbang dan menyambut qeesha .

Penerbit dan pekerjanya terkejut 

" apa kau buat ni adrian ?! Aku tengah shooting laaa!! Kau ni kenapa aku bukan nak bunuh diri betol2 aku berlakon laa and now kau dah hancurkan . " qeesha jeling

Seraya adrian  menurunkan qeesha perlahan lahan di tanah

" eh laa yeke ? Kau tau tak aku risau sangat tadi ingatkan kau nak bunuh diri betol2 " 

Tiba tiba dengar bunyi tepukan dari penerbit . "Wow wow amazing ! Siapa ni qeesha ? Hmm hensem just like idol ! . Walaupon saya tak kenal awak but awak memang hebat tadi .awak boleh jadi pelakon utama saya awak nak tak? " kata pengarah kepada adrian

"Ohh bagus ke lakonan saya tadi? Eh boleh j.." belum sempat adrian menghabiskan ayatnya . Qeesha menyampuk

"Sorry mr. Lim dia ni kawan saya and memang tak boleh jadi pelakon sebab aa..aa... dia ni ada penyakit bahaya so kena duduk rumah je laa . Maaf ye "kata qeesha .

"Oh thats bad . But get well soon . If you dah sehat nanti boleh call call i . Ok qeesha you boleh rehat sekejap" kata pengarah kepada adrian .

Qeesha hanya memberikan senyuman .

" kau buat apa kat sini ? Kan aku suruh jaga rumah . Kalau ada pencuri macam mana ? " kata qeesha

"Alah aku nak ambik angin laa. Aku sesaja terbang tiba2 nampak kau nak terjun bangunan . Aku apa lagi jadi hero laaa . Kalau aku jadi pelakon ni pehh boleh famous dengan kekacakan aku ni . "

"Ergh please . Dah la jom pergi cafe kat situ " qeesha tunjuk cafe di seberang jalan itu sambil menunggu lampu syarat jalan bertukar hijau .

Apabila lampu syarat bertukar hijau . Qeesha berlari untuk pergi ke cafe itu .  Sebuah kereta mewah bmw merah itu memandu laju ke arah qeesha walaupun lampu isyarat sedang merah . 

Adrian melihat kereta tersebut dan melihat qeesha semula . 

"QEESHAA!!!!!"

'Pemandu kereta itu seakan sengaja mahu melanggar qeesha .

🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑

'It is better to be alone , than being with someone who makes you alone '

🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑

_

Dont be a silent reader 😭

_

Vote 🍑 follow 🍑 comment

Boyfriend ku Vampire?!  [COMPLETE] Where stories live. Discover now