13》culik ?

5.4K 276 1
                                    


QEESHA'S POV

Aku baring di katil ku yang empuk sambil termenung melihat siling .

"Haih qeesha qeesha . Kau dah patahkan hati adrian qeesha . Tapi betul ke apa yang kau buat ni qeesha? Yelah dia tu bukannya manusia biasa macam kau . Tapi kenapa kau rasa serba salah sangat qeesha ? Haih " qeesha bercakap sendiri .

Lepas ni mesti awkward gila kan bila aku jumpa dia nanti ahhhh tapi kenapa ntah aku rasa malu jee bila dengan dia sekarang .

"Ahh jangan pikir la benda2 macam tu . "

Seraya aku bangun dari katil yang empuk dan keluar dari bilik untuk mengambil minuman menyejukkan tekak aku yang sudah kehausan .

Aku nampak adrian sedang duduk di kerusi meja makan . Adrian pandang ke arah aku .

Aku telan air liur . Gulp .

'Ok seriously , memang awkward ' bisikku sendiri .

" oh adrian um..mm kau buat apa kat sini ? "

"Oh um nothing . " seraya adrian terus beredar dari situ .

Aku memerhatikan adrian sehingga hilang dari pandangan.

"Kenapa dia nampak macam sedih je hari ni  ? Selalunya hyper tak tentu pasal . Ni semua sebab aku reject dia ke semalam ? Maybe i should talk to him . "

No one's pov

Qeesha mendekati adrian yang sedang membaca majalah di sofa . Qeesha berdiri di hadapan adrian .

"Boleh saya duduk ? " kata qeesha .

Adrian mendongak atas melihat wajah qeesha yang cantik itu . Adrian angguk .

"Oh okay thanks " qeesha duduk jauh dari adrian seraya dia mendekatkan jarak dia dengan adrian .

"Umm adrian "

"Hmm?" Adrian tidak memandang qeesha . Matanya masih membaca majalah tersebut .

"Actually ~ aku nak mintak maaf pasal semalam . Maybe ayat aku semalam kasar sangat sampai tak perasan boleh sakit kan hati kau . And again im sorry . Just give me time to think about yeah you know that thing haha  . " jujur qeesha

Seraya majalah yang dibaca adrian tadi di tutup .adrian pandang qeesha .

"Its okay la qeesha ~ aku just teramik hati sikit je . Aku pon mintak maaf ok sebab aku pulak terlebih emo haha so just friend huh? Im okay with that . So kita kawan ? Or maybe kau tak nak dah kawan dengan aku yelah we are different right? "

Adrian dan qeesha senyum .

Tiba tiba qeesha memukul adrian dengan bantal . " kenapa kau serious sangat ni hahah jangan la buat muka serious sebab muka kau lawak bila time serious hahhah "

"Ye ke ? Habistu nak aku buat muka macam mana? Aku buat muka macam mana pon still hensem kan and boleh buat kau cair kan . " adrian smirk .

"Ew please !"

Maka bermula lah pillow fight again . 

__

Qeesha's pov

So aku pergi ke shopping mart untuk beli barang dapur .

Sedang aku menolak troli ku ke dalam mart tersebut adrian call .

Ting! Ting!

Aku menjawab panggilannya .

"Ha kau nak apa? "

"Aku nak ikot kau ! Kau pegi mana? Dengan siapa? "

Hmm cemburu lah tu kalau aku keluar dengan lelaki lain . Wait apa kau cakap ni qeesha .

"Pegi beli barang dapur ~ kau jangan mengada ye duduk kat rumah duk kat sofa tu diam2"

Tiba2 aku terlanggar seseorang . Habis iphone 7+ aku jatuh ke atas lantai .

"NOOO!!! my baby " ye memang fon ni aku anggap macam baby aku sendiri haha .

" oh sorry " lelaki yang berhoodie hitam dan memakai topi berwarna merah itu mengambil telefon aku yang jatuh . Dan menghulurkan kepada aku .

" adam asyraf ? " aku baru perasan yang lelaki berhoodie dan memakai topi merah itu bekas teman lelaki aku  .

Aku dan dia bertukar tangan .

"Sorry . Saya patut ganti iphone awak tu qeesha . " kata adam

Habis iphone 7+ aku sekarang dah retak . Argh . Tapi salah aku jugak sebab jalan pon macam orang mabuk tadi .

" its okay la . Just retak sikit . You dont have to . " aku senyum

"By the way how your life with adrian ? Darling , you nak tau? makin rapat you dengan adrian , makin dekat you dengan mati .  "  adam smirk

"Apa yang kau cuba maksudkan ? Kau  nak cakap yang adrian tu jahat lah? Habistu kalau aku rapat dengan dia aku boleh mati lah macam tu? Bruhh this is my life please jaga tepi kain kau sendiri . Aku malas nak buang masa dengan orang yang macam kau . So please tepi sikit aku nak lalu. "

Adam mendekati aku dan membisik di telinga aku .

"If i say yes? Im serious."seraya dia terus beredar .

Hati aku mula berdegup laju seperti ada saja benda yang tidak kena bila aku berkawan dengan adrian .

Btw macam mana dia tahu yang adrian duduk serumah dengan aku? Erghh he's creepy .

__

Selesai saja aku bayar semua barang dapur yang aku beli . Aku pergi ke parking lot .

Aku letakkan semua barang yang dibeli di belakang tempat duduk kereta.

Belum sempat aku membuka pintu kereta

tiba tiba ada seseorang meletakkan sesuatu seperti kain di muka aku . Aku terkedu , terkejut semua ter aku ada . Aku tak tau nak buat apa . Nak jerit tiada guna sebab memang tidak akan sesiapa dengar . Aku terhidu bau pada kain itu . Makin lama aku pening .

Aku pengsan tidak sedar kan diri .

🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑

"Dari benci menjadi sayang dan dari sayang menjadi cinta "

🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑 🍑
_

Dont be a silent reader 😭

_

Vote 🍑 follow 🍑 comment

Boyfriend ku Vampire?!  [COMPLETE] Where stories live. Discover now