4 » flashback

8.5K 476 3
                                    


No one's pov

__di ruang tamu___

Qeesha dan Adrian hanya duduk di sofa tanpa sepatah perkataan yang keluar drpd mulut mereka. Senyap.

"Ok ~ so apa cerita yang kau nak cakap kat aku tuh??" Qeesha memulakan perbualan untuk keluar dari situasi awkward tadi.

"Ok but please don't tell anyone . Ni rahsia antara kita berdua je . Understand?" Kata Adrian

*FLASHBACK*

Aku sebenarnya berasal dari China and my parent also a vampire so satu hari tu  , ada sorang lelaki  ni yang memang rapat sangat dengan parent aku . Masa tu aku anggap dia sangat baik but one day , masa aku balik je rumah aku nampak dengan mata aku sendiri dia sedang hisap darah mak and ayah aku .

Ofcs aku marah then dia perasan aku di belakang dia. Dia mendekati aku sambil senyum yang penuh dgn kejahatan .

"Now your turn. " katanya seraya dia terus hisap darahku sehingga kering. Act if you want to know ,semakin banyak darah yang diminum semakin kuat .(ps/dah mcm sains plk)

Then selepas beberapa ribu tahun until this year , aku dijumpai dan akan di bawa.ke muzium . Semasa di dalam kapal terbang tiba2 sesuatu ajaib berlaku kat badan aku . Aku tiba rasa seperti hidup semula sejurus je aku bangun , tangan dan badan ku diikat dengan besi .aku guna kekuatan aku untuk buka besi tu and aku pandang sekeliling . Manusia di situ semua mengeluarkan dan menghala pistol di arah ku .

aku apalagi minum semua darah diorang untuk mendapatkan tenaga and aku struggle utk keluar dari situ. So sehingga la aku sampai di negara ni aku pon tak tahu kat mana .

Until aku nampak kau dekat hospital so I follow you ntah la hati aku kuat mengatakan yang kau orang sesuai untuk bantu aku.

*end of flashback*

Adrian pandang semula Qeesha yang hampir tertidur itu .

"Kau ni dengar ke tak . " kata adrian

"Ha? Apa? O-oo aku dengar . Sorry la cerita kau ni ngantuk sangat . So apa tujuan kau eh datang.sini ?" Kata Qeesha
"Aku nak balas dendam dekat orang tu. And aku tau dia sekarang ada dekat negara ni . " adrian smirk.

"So dia masih hidup and still muda laa?".soal Qeesha

"Yes totally. Dia perlukan darah selepas 3 hari kalau tidak dia akan mati. " kata Adrian

"Bistu asal kau tak mati?" Soal qeesha sambil mengerutkan dahinya .

"Sebab aku muda lagi hahah. Tak delaa aku still tak tahu and I need to find out " kata Adrian

"Dah tua kerepot pon tak sedar lagi ke . " gelak Qeesha .

"Shut up".

__

QEESHA'S pov

Ngantok betul dengar dia cerita . Haha aku memerhatikan adrian yang sedang menonton tv itu.

Aku pandang adrian dari atas sampai bawah .muka nya yang hensem . He has very pretty lips , hidung mancung , kissable lips , jawline but aku lihat bajunya yang buruk hodoh itu.

Muka.dah hensem tapi fashion hampehh!!.

"Hey adrian"

"Hmm?"

"Let's go shopping !! Tukar gaya kau yang buruk ni ok? "

"Whut? No ! Aku.selesa la macam ni " jeling adrian.

Aku jeling balik seraya aku tarik tangannya pergi ke arah kereta ku anddd let's go shopping!

°°°°°°
Ik ep ni pendek.sikit hehe dah tak de idea nihh T_T . Btw I'm really badddd buat flashback hahaha

Don't be a silent reader , vote , comment, follow yaa

Boyfriend ku Vampire?!  [COMPLETE] Where stories live. Discover now