PARÁZS
Már két napja követtük a nyomokat Helenával, miközben a hegyen hideg, csípős sarki szél fújt. Nem beszéltünk túl sokat, csak figyeltük, hogy hogyan változik a táj, sejtésünk sem volt, hogy egy-egy kőszirt után mi vár ránk.
Egyszer, mintha láttam volna egy furcsa lényt a közeli hegyről leselkedni, de Helena semmi szokatlant nem tapasztalt. Valószínűleg káprázott a szemem, vagy már a sziklákban is csak az ellenséget láttam. Viszont, amikor délután megálltunk pihenni, újra láttam azt a valamit, és most már biztos voltam benne, hogy nem csak képzelődöm.
- Odanézz! - súgtam Helenának, de egy pillanatra sem néztem a lény felé, nehogy feltűnjön neki, hogy észrevettem. - Ott, szemben, a szikla mögött!
- Hm? Melyik szikla? Olyan sok van itt... - Hirtelen elakadt a lélegzete. - Látom!
Villámgyorsan felpattantam, a lény szemébe néztem, és egy gyors tűzgolyót dobtam felé. A szikla, ami mögött bujkált, darabokra robbant, ő pedig visítva lehúzta a fejét, és a kezébe temette az arcát.
- Jaj, ne bánts! - visította olyan hangosan, ahogyan csak tudta. Apró, talán negyven centi magas, zöldes bőrű, dundi kis teremtmény volt. Borzas, fekete haja az égnek meredt, remegett a félelemtől, amitől úgy tűnt, mintha hájas kis teste megadott ritmusra hullámzana. Gömbölyded testén bélelt kiskabát feszült, csodálkoztam, hogy a gombok nem pattannak szét rajta. Prémes csizma védte a lábát a hideg elől, egészen mókás látványt nyújtott volna, ha nem lett volna manó létére ő is egy a szörnyek közül. - Kérlek, ne bánts! Nem ártottam neked!
- Akkor meg mit akarsz? - kiáltottam át neki.
Nagyon óvatosan felemelte a fejét és felénk nézett. Bár egy kisebb szoros volt közöttünk, könnyűszerrel eltalálhattam volna.
- Engem utasítottak, hogy kémkedjek a szép hölgy után.
Nagyon fura szerzet volt, annyi szent, minden mondata után idegesen megnyalta húsos száját.
- Kinek kémkedsz? - kérdeztem.
Gyanakvóan nézett jobbra-balra.
- Azt én nem árulhatom el!
Ekkor Helena lehajolt, teli tenyérrel megérintette a földet, amiből egy hatalmas, hosszú és erős inda csapott ki, ami villámgyorsan a kis lény felé nyúlt, a derekára csavarodott, felemelte, majd ugyanilyen gyorsan a szurdok felé emelte, alig tíz méterre tőlünk. Helena ismét felegyenesedett és a kis lényre nézett.
- Ha nem mondod el, ki küldött, még a végén lepottyansz!
A kis lény visítozva próbálta lefejteni magáról az indát, de az nem engedte. Amikor végre elfáradt, pihegve ránk nézett.
- Miért csinálják ezt velem? Én rendes kukucska vagyok!
- Szóval te egy kukucska vagy? - kérdezte Helena.
- Becses nevem Molyó – válaszolta inkább.
Kukucska... próbáltam felidézni John bácsi hangját, ahogy ezekről a kis idegesítő, manószerű lényekről mesélt. Eszembe jutott, hogy John bácsi szerint a kukucskák nem mások, mint szolgalelkű kémek. Semmi másra nem lehet őket eredményesen használni, csak megfigyelésre és információk megszerzésére, méretükből adódóan pedig nem jelentenek nagy veszélyt.
- Na és ki küldött? - kérdeztem.
- Ó, azt nem mondhatom el! Mert akkor nem kapok vacsorát!
BẠN ĐANG ĐỌC
Parázs (Befejezett)
Viễn tưởngZoé Delamouche egy nem kívánt gyermek volt, sorsa már akkor megpecsételődött, amikor megfogant. Szülei megtagadták őt, új élete pedig nem várt fordulatokat tartogat számára. Múltját felejtené, mindenki csak Parázsként emlegeti őt. A tűz erejét birto...