Daisuke mengejar kauru yang sedang menuju ke kolam ikan. Ditolak kuat. Kauru hampir-hampir tersungkur. Sempat dia mengguna kan kuasa dia untuk bertahan dari jatuh. " kau dah knape si*l ?! " tengking nya. Daisuke memandang dengan pandangan tajam. " sejak bila ? Huh ? Sejak bila abang taichi dah mati ? " soalnya dengan kasar. " sejak bila ? Sejak dia dah xde kat sini lah ! Apasal ? Kau sayang kan dia lagi ke ? Weh, selepas dia buat semua ni. Kau masih sayang kan dia ? Pfft,pergi mati la " hujah kauru sinis. Daisuke memandang tepat ke anak mata kauru.
Bukk !!
Satu tumbukan melekat di pipi kauru. Kauru terdorong kebelakangan dan terus terjatuh akibat tumbukan tadi.
" si*al !! Kau dah knape huh ?! " berang kauru. Dah dapat Tumbuk,free pula tu. " b*doh ! Kau yg buat semua ni berlaku. Sebab ? Kau obses sangat dengan takhta ni kan ? Kau fitnah kata abang taichi yang buat ! " jawab daisuke mahu menangis. Dia sayang sangat dengan abang taichi. Tetapi, kauru yang menjadi punca semua ni berlaku. " tch,kau tuduh aq pula ? " dia ketawa sinis. " k-kau ! Kau ! Kau tunggu sampai aq bocor kan rahsia kau ! " daisuke menunding jari ke arah kauru yang sedang mengelap darah yang keluar dari bibir.Kauru tersentak. Pantas dia menarik kaki daisuke membuat kan daisuke terjatuh. " b*doh ! Kau jangan bocorkan ! Kalau tidak siapla kau ! " sempat ditendang perut daisuke sebelum pergi dari situ. Daisuke hanya rebah di atas tanah itu. Memandang langit yang membiru. awan yang berkepul-kepul. dan,air mata mula jatuh. " abang taichi ! Balik la ! " jerit nya sekuat hati. Tangisan nya semakin kuat. Dia menyeka dengan lengan baju nya. " huh ? Kau menangis ? " pantas daisuke mengelap sisa air mata nya. " Mimi kan ? Knape kat sini ? " dikawal suara nya.
" saja,jalan-jalan " jawab Mimi yang sudah duduk di bawah pondok yang sudah tersedia di situ. Daisuke menuju ke pondok tu. " kau...nampak eh ? Aq menangis ? " soal nya tersengih. " giler tak nmpak. Siap dgar lagi kau jerit mcam org kene histeria " jawab Mimi terburai ketawa nya. Daisuke muncung. Gelak pula.
" apa-apa pun,siapa taichi ? Yg kau sebut tdi ? " soal Mimi curiga. " abang taichi ? Dia la putera pertama. " Mimi mengangguk faham. " mne dia ? " daisuke hanya mengangkat bahu tanda tak tahu. okay,ini pelik. " aik ? Abang sendiri tak tahu ? " Mimi tergelak. Daisuke tersenyum melihat Mimi. " actually, abang taichi adalah peganti ayahanda. " daisuke membuka cerita. " tetapi disebab kan satu bnde ni. Dia di fitnah. Jadi dia larikan diri. Hampir 4-5 tahun dan. Jadi Sekarang ni peganti ayahanda adalah abang Takumi. Tetapi kauru tak puas hati " ujarnya sambil bermain hujung baju nya.Mimi hanya mendengar dengan teliti apa yang daisuke kata kan. " kauru memang dri dulu mahu Jadi raja. Jadi dia bertekad nak kalhkan Abang-abang yang lain. Abang taichi dia dah kalah kan. Sekarang tinggal abang Takumi " terlopong mimi dibuatnya.
" so,maksud kau...abang taichi hilang sebab kan kauru ? " daisuke mengangguk. Mimi menelan liur kelat. Kauru ? Sangat seram. " apa-apa pun,kau jangan bgitahu org lain eh ? selain puteri jun " ujarnya. " eh ? Bakal puteri. actually dia akan skip so bakal permaisuri " jawab mimi tersengih. Daisuke hanya mengangguk faham._
Hikari menggeliat. Sudah beberapa hari dia membuat kerja nya yang akan menjadi bakal raja bagi kerajaan marsyal. Jadi dia kene la bersemangat sikit. Semua nya dia akan ubah. Orang yang tidak bersalah juga dia akan lepas kan mereka. Buat masa sekarang masih tidak bolehla. Dah dia bukan raja ? Seorang lelaki masuk ke dalam bilik sebesar ruang tamu sebuah rumah biasa. " ye,ade ape ? " tanya hikari masih melakukan kerja nya. " tuanku,ini Surat rasmi untuk tukar undang-undang negara ini " Dihulur kan sebuah buku yang agak nipis. " okay,baiklah. Terima-kasih letak atas meja ni " lelaki tu mengangguk pantas terus beredar.
" lagi 2 minggu sebelum aq dinobatkan sebagai raja bagi negara ini " bicara nya sendiri sambil menatap gambar ibu bapa nya.
" maaf ayahanda,hikari akan tukar kan negara ini kepada negara yang aman damai " ujarnya kemudian sambung membuat kerja nya semula._
Jun berjalan-jalan di kawasan istana tu. Tiba-tiba dia terserempak dengan kauru. okay,ini agak menakutkan walaupon dia comel. Hiks ! Sorry ! Kauru berhenti kemudian memasukkan tangan ke dalam pocket. " kau datang sini buat apa huh ? " soal nya dingin. Jun TERketawa kecil. " bukan masalah kau pun " jawab jun selamba. Lelaki tu mendekat kan muka nya. " like I care too ? " jun mengecil kan matanya. dipandang anak mata kauru. " ouh, wow. Mata kau lawa la ? Mcam mata hikari cuma dia punya mata lagi lawa la " ujar jun sambil memegang pipi kauru. Dipandang anak mata kauru.
Tiba-tiba jantung kauru berdegup kencang. Pantas dia menepis tangan jun. " kau buat ape ni huh ? " ujarnya sedikit mahu tengking. Jun tersentak kemudian tersengih. " kan aq dh cakap mata kau lawa " jawab jun selamba. Kauru menyilang kan tangan nya. " so,who's hikari ? " entah kenapa dia mahu tahu pula siapa lelaki tu. Penting ke lelaki tu dalam hidup dia ? Wait-wait, asal aq nak kesah pula ? " huh ? Tu pon kau tak perlu tahu " jawab jun kemudian mahu pergi dari situ." wow-wow, kau nak pergi mne ? " lengan jun dipegang. jun naik hairan.
" aik ? Tadi kte tak kesah ? Ni asal pulak ? By the way lepas kan aq " jun menarik lengan nya. " heh,aq just Tanya je " dia mengangkat bahu nya beberapa Kali. " dahla,aq nak pergi dri sini. " kauru berlalu pergi. " pulak ? Dia tu dh kenapa ? " jun menggaru kepala nya yang tidak gatal. Pelik betul la orang zaman Sekarang ni. Nak cakap budak tak boleh dia tua setahun dari aq. Hmm papelah !Malam tu jun dan Mimi tidur Sekali. Taknak diorang tidur asing-asing. Katil dia pon terlebih muat. Boleh muat 4-5 orang lagi. Belum lagi diorang tutup lampu. Seseorang mengetuk pintu nya. Mimi mengangkat kening kanan nya beberapa Kali dan bibir dimuncung kan ke arah pintu tanda ' kaula pergi tgok ' jun memusing kan bebola mata. Dah agak dah. Terus dia membuka pintu yang 2 Kali besar dari dia. " ye ? " soal nya mesra. " tuanku, ini ada Surat untuk tuanku dri marsyal " okay ini pelik ? Marsyal ? Marsyal ? Hikari ?
" ouh,okay terima kasih " jun mengambil Surat itu. " ape tu ? " soal Mimi selepas jun menutup pintu.
" Surat dari hikari mungkin ? Dia cakap dri marsyal siapa lagi kan ? " Mimi tersengih seperti kerang busuk.
" ooo, rindu kot ? ヽ(*≧ω≦)ノ " jun memusing kan bebola matanya. Dari riak wajah seperti tidak la beberapa menarik. Dalam hati ? Terlompat-lompat. Dibuka Surat tu. " Tapi kan ? Camne dia tahu kita kat MellDives ? " soal Mimi dan jun hanya mengangkat bahu beberapa Kali tanda tidak tahu._
Yey ! habis sampai di sini ! Alhamdulillah,cikzul update awal🙈 Mcam cikzul cakap. Setiap chapter akan di update lambat sedikit. Iaitu kira-kira hujung minggu dan pada waktu malam. Antara pukul 10 malam hingga 12 pagi. Dan...disebabkan sek dah nak habis. Dan minggu cuti juga sudah nak tiba. Insyaallah, cerita ni update 2 Kali awal dari tarikh asal☺. So,korang kene Bersabarla sikit 😭😂. Dan,juga selepas ni cikzul akan update tentang 3AV pula. ha, diorang mcam mne pula ? yumi ? Kirito ? Akagi ? Noi ? Malah sensei saka juga ? Sihat ke diorang ? HAHAHAHAHA. Apa-apa pun,terima kasih sebab support dan vote !❤ saranghae readers-san !🙆💕
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn 2 : The Third Prince
FantasyBetter korang baca s1 dulu. kang,tak paham pulak. hye,guys ! I'm back with S2 of Princess Verellyn. Author cikzul akan tunaikan permintaan anda di S1✌. And this story akan lebih kan percintaan dari aksi dan sejarah kisah nenek-moyang Jun. So,don't...