" Jun ! Mimi ! " Akagi melaung nama mereka berdua apabila ternampak figura yang mereka kenal. Pantas jun dan mimi menuju ke arah mereka. Jun dan Akagi berpelukan juga dengan mimi. Yumi juga. Kirito memandang seseorang lelaki " weh,siape dia ? " soal Kirito. " putera MellDives, kauru " jawab jun. Membulat mata mereka,terus mereka menunduk sedikit. " heh " kauru hanya dingin.
" asal dia ikut korg pulak ? " soal Yumi dalam bisik. " ntahla,sebok nak ikut bagai. " sengaja mimi jawab dengan kuat. Kauru hanya menjeling. Mereka semua pon masuk ke dalam istana tu.
Mereka semua di sapa oleh seseorang lelaki. " boy,dia hensem " bisik Mimi di telinga Jun. Jun memutar kan bebola matanya. " tuan2 dari verellyn ? " soal lelaki tu. Mereka mengangguk." izin kan sye ? Sye,Louis pembantu peribadi tuan Hikari. Tuan hikari mahu jumpa kamu semua " ujar Louis penuh disiplin dan manly. " baiklah " mereka membuntuti Louis dari belakang. " cis, hensem sngat ke dia tu ? Smpai si perempuan ni teruja giler nak jumpa ? " bisik hati kauru,tidak puas hati. Tidak lama kemudian mereka sampai di hadapan pintu bilik. Setelah di beri masuk,mereka pon masuk. Hikari tersenyum manis.
" wow,hikari. Lama tak jumpa kau " kata Kirito menyambut tangan hikari. Hikari tersenyum " itulah,aq pon asyik Sebok je " jawab hikari kemudian bersalaman dengan yang lain. " x boleh ke aq dpat hug dri kau ? " bisik Hikari pada jun. " tak " jawab jun pendek. Hikari muncung sedepa.
" hye, aq hikari suez. Dan ? " hikari menghulur kan tangan nya. Kauru hanya menjeling kemudian berlalu pergi. Dalam hati sudah mencarut yang lelaki tu lagi handsome dari dia. Hikari memandang pelik. " err, knape dgan Dia ? " soal nya tidak paham." dia kauru anak kepada permaisuri MellDives. So, erm. Dia putera la " jun tolong jawab kan. Hikari mengangguk. " jom, kita turun. Lgi setengah jam majlis dah nak mula " Ajak hikari dengan senyuman. Semua sudah pon keluar dari bilik tu. Hikari pandang bilik itu. " okaasan, otousan. Doakan hikari baik-baik sahaja. Hikari tak pernah benci kan otousan dan okaasan. just tak suka akan undang-undang negara ni. Tapi,mulai saat ni. Negara ni akan bertukar menjdi negara yang aman damai " monolog hikari tersenyum. Pintu bilik di Tutup.
_
Kauru berjalan di taman istana tu.
" ohh,tu la hikari. cehh. Takde la hebat mne pon. Aq pon mungkin lgi kuat dri dia " kauru mengumpat tentang hikari. Tiba-tiba bunyi music di mainkan. Menanda kan majlis telah bermula. Majlis itu berjalan dengan lancar. Dia berjalan ke arah dewan besar tu. ramai orang yang datang menyaksi kan majlis ni. Lagi-lagi orang yang berpangkat tinggi. Untuk seketika kauru merasakan cemburu akan hikari dengan apa yang dia Ada. Harta,takhta,kawan,cikgu,orang yang sayang nya, handsome, baik,peramah. " haishh ! " kauru keluar dari dewan besar tu.Tiba-tiba, sesuatu telah menarik kauru. " wow-wow, lepskan aq ! " kauru menepis sesuatu yang memegang nya. benda tu pon lepas kan dia. " siapa kau ! " soal nya mencari muka orang tu. Dahla berdiri kat bahagian gelap,dengan berpakaian gelap pula tu. " sye shadow. Selamat berkenalan putera kauru " tangan kanan diletakkan di dada kemudian ditunduk. dalam diam senyuman sinis diukir. " m-macam mne kau tahu nama aq !? " shadow berdiri seperti biasa. Wajah nya masih ditutupi oleh hood. " semesti nya sye kenal tuanku. Putera kepada permaisuri MellDives anak ke tiga. yang mahu rampas takhta dan mahu menjadi raja untuk negara MellDives " kauru terkejut. mata dia membulat. Macam mana dia tahu ? Kauru berganjak ke belakang Setapak.
" tuanku, tidak ingat ? Tentang surat rasmi MellDives ? Semasa hari Surat itu di beritahu untuk semua rakyat. Ada kes pembunuhan. Seseorang telah bunuh orang kanan kepada permaisuri sora. Ingat tuanku ? " hujah nya dengan senyuman yang sangat misteri. Kauru terkedu. Mata nya tidak boleh memandang tepat ke arah shadow. Nafas nya tersekat-sekat. Seakan-akan, ade yang sedang mencekik nya supaya jangan bernafas. " S-siapa k-kau !!? " kauru berganjak setapak demi setapak ke belakang. Shadow pula mendekati kauru. " kemudian, seseorang telah meletakkan pisau yg menikam dada orang kanan tu di bilik putera taichi. Tuanku. Tuanku tahu siapa yang lakukan ? " makin lama wajah shadow terserlah. Dia bercakap dengan senyuman sinis. " t-tak !! T-tak !! K-kau salah ! Bukan aq !! " jerit nya ketakutan. " Kauru ! " kauru pejam kan mata nya. Peluh dingin mula turun di dahi nya. Habis basah baju nya. " kauru ! Kauru ! " kauru menggigil ketakutan. " kauru ! Bangun lah ! " tiba-tiba kauru tersedar. Kirito dan noi di hadapan nya. Kauru melihat sekeliling. Tiada sesiapa. " kau okay ? " soal noi. " ah, h-huh ? Ahh, a-aku okay " Kirito menghulur kan tangan nya. Kauru sambut dan terus bangun.
" kau pergi mne ? Puas kitorg cari. kau tahu tak dah pukul 6:30 ptg ? " soal Kirito risau. " Huh ? Aq...pusing-pusing sini je. " ujar kauru. Kirito memandang noi. Noi juga. " jom ? Kita pergi makan. " Ajak noi. Kauru hanya ikut. " kau betul-betul okay ? " soal Kirito lagi Sekali. " aq okay,knape kau tanye lgi ? " Tanya nya lagi ketakutan mula reda. " tak, tdi kitorg nampak kau menjerit macam org hilang akal. bukan aq, bukan aq. Ape yg kau buat sebenarnya ? " soal noi. " ah, yeke ? Xde pape lah. Diorg kat mne Sekarang ni ? " kauru cuba tukar topik. " diorg ade kt dewan. Tgah makan " jawab noi dan kauru hanya mengangguk faham.
" Oii,kauru kau pergi mne tdi ? Nasib si noi dgan Kirito jumpa kau " Tanya Mimi yang baru lepas siap makan. " aq pusing-pusing taman tu je " jawab kauru acuh tak acuh. " kau okay. ? " soal hikari baru muncul di situ. Tiba-tiba hatinya mula rasa sakit hati.
" kenapa kau Tanya ? " soalan di balas soalan. " kau pucat " jawab hikari. Entah kenapa, dia merasakan yang hikari ni mempunyai niat yang jahat.
" ouh,ah aq okay " kauru Cuba bertenang. Siapa dia tu !? Mana dia tahu tentang aq !? Dalam hatinya sudah seperti gunung berapi. Tunggu kau Shadow ! Aq pasti kita akan jumpa lagi !To be continue !
Sorry sebab late update. Thanks sbb support story ni. Dan terima kasih yang read dan vote. Jeongmal kamsahamnida !😁✌ tekan vote tau !
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn 2 : The Third Prince
FantasyBetter korang baca s1 dulu. kang,tak paham pulak. hye,guys ! I'm back with S2 of Princess Verellyn. Author cikzul akan tunaikan permintaan anda di S1✌. And this story akan lebih kan percintaan dari aksi dan sejarah kisah nenek-moyang Jun. So,don't...