" Tepi ! " tubuh Hikari ditolak. Dah kenapa ni asyik kene tolak !? " kau pergi tolong Louis. Jun biar aku yang try kejutkan dia ! " arah lelaki itu. Hikari angguk dengan pantas. Zass ! Satu tiupan angin kuat membuat kan beberapa tentera tengkorak itu terpelanting. " tak boleh, aku kene lakukan juga " bisik Hikari membuka kaki kudanya. Fikiran cuba ditenang. Nafas ditarik kemudian menghembus. Dia membuat pusingan bersama tangannya ikut pergerakkan nya. Zass ! Zass ! Zass ! Dengan mudah tengkorak-tengkorak itu terpelanting.
" tak guna ! Serang dia ! " arah Lexus. Tiba-tiba kakinya ditarik. " Daisuke sekarang ! " arah Mimi. Daisuke mengangguk. Tangannya bergerak-gerak dan badan Lexus diikat. Setiap tengkorak-tengkorak yang bergerak Itu jatuh di tanah. Hikari menghembus nafas lega.
_
" Jun ! Ini aku Light ! Tunggu,aku akan hapuskan dia ! " Light memejam kan matanya. Diri nya dibawa masuk ke minda Jun. Mata nya terbeliak apabila melihat Jun memegang kepala nya dan menahan sakit. " j-jun ! Jun ! " badan Jun digoncang. " SAKIT ! HENTIKAN ! HENTIKAN ! KEPALA AKU SAKIT ! " jeritnya dengan air mata menitis laju.
Kepala nya terasa berdesing. Sangat sakit. " HAHAHAHAHAHAHAHAHA ! BIAR KAU RASAKAN ! " psshh ! Terdengar seperti sesuatu pecah.Light berlari tanpa arah tuju. tiba-tiba dia ternampak kelibat shadow sedang mengetuk setiap dinding yang memainkan memory Jun mengguna Hammer besar. " Tak guna kau ! " Light berlari dan menyepak sebelah kaki shadow menyebab kan dia terjatuh ke sebelah. " Sh*t ! Siapa kau ! Macam mana kau ada di sini !? " Shadow bangun semula. " kau tak perlu tahu, Sekarang ni ! Hentikan semua ni ! Kau sanggup hancur kan memory dia !? Kejam nya kau ! " keluar sesuatu dari tangan Light. Pedang panjang keluar dari tapak tangan nya. " heh " shadow memusing-musing kan hammer besar nya.
Light membuat serangan. Ditahan mudah dari Shadow. " ini sahaja ? " sinis kata-kata Shadow. Bukk ! Tanpa sedar perut shadow disepak. Dia membongkok menahan sakit. kaki Light membuat pusingan dan PANG ! kepala shadow berdesing. Pedang tadi dihala di leher shadow. Shadow tergamam. Setelah diikat mengguna kan kuasanya, Light menuju Ke Jun. Jun masih terduduk menahan kesakitan. " harap-harap benda nya tidak merebak lagi " kata Light perlahan. Tangan nya mengeluar kan satu cahaya dan diletakkan di hadapan Jun. Dahi nya sudah berpeluh. Agak lama untuk pulih kan setiap retakan memory nya. Jun mula rebah di situ. Light melepas kan nafas lega. Ditarik shadow bawa keluar.
_
Dicampak shadow ke tanah. " Hikari ! Louis ! Kau serang Kauru serentak. Aku akan cuba pulihkan dia ! " Mereka berdua mengangguk harapan. " jangan rapat ! " Kauru memberi arahan apabila ada satu benang di pegang. " Kalau Kau gerak aku akan tarik benang ni,dan serta merta jantung di badan Takumi akan terkeluar " katanya dengan sinis.
" henghh ! Henghh ! Tung..gu kau..kauru.. " Takumi mencari nafas. Dia tidak boleh bergerak. Kenapa dia tidak boleh halang kuasa Kauru ? Louis dan Hikari tidak membuat sebarang gerakan.
" a-apa yang berlaku ni ? " Jun tersedar. Light masih dalam dilemma. Apa yang dia patut lakukan.Dia cuba mengguna kan kuasa nya dari jauh. Cahaya muncul di tapak tangan nya. Dia memejam kan mata,tetapi di tersentak. Matanya terbeliak. " kenapa Light ? " Jun memegang bahu light. Kepala nya masih pening. " lambat, mindanya sudah rosak. Setiap memory indahnya sudah pecah,hilang. Dan Sekarang hanya tinggal kegelapan " tangan kanan Light diturunkan perlahan-lahan. Hikari dan Louis terkejut. Permaisuri Sora menutup mulut nya sambil menggeleng ianya adalah perkara yang mustahil. Air mata menitis.
" aku syak, benda ni dah lama berlaku. Dah terlambat sangat. Hanya satu sahaja yang kita boleh buat " wajah Jun dipandang. " kita kene bunuh dia " semua orang terdiam kecuali Kauru yang tersenyum sinis. Jun terkedu, anak matanya berubah. " j-jun ? T-tak m-mungkin... Rize tak ada dalam diri nya. Dia takkan berubah.. " Kata Light terketar-ketar. Seperti ada aura lain di tubuh Jun. Tiba-tiba Jun membuka langkah dan dia hilang. Pssrtt ! Mata kauru terbeliak saat ada cengkaman di leher nya. Yang lain juga terkejut dan terbeliak. " Rize ! Buat sesuatu ! " arah Light. Rize muncul di sebelah. " aku tak boleh, dia yang kawal diri nya. Sebab darah aku memang dah mengalir di dalam badannya " jawab Rize mendatar.
" T-TAK G-GUNA K-KAU...! " kauru menggenggam lengan Jun menampakkan kemerah-merahan.
" kauru...sedar lah..buka mata hati kau " ujar Jun lembut. Kauru tersentak. Dalam masa yang sama Daisuke mengambil benang dari tangan Kauru. Dia Cuba leraikan benang di tubuh abangnya.
" SEDAR ? SEDAR TENTANG APA !? KAU TAHU TAK KITA NI DI DUNIA YANG KEJAM HUH !? " tengking kauru. Tangan nya masih Cuba leraikan genggaman Jun.
" apa perasaan ibuanda kau Kalau kau macam ni..? " Kauru tersentak.
" kau nak jaga negara ni tetapi kau macam ni ? " Kauru terdiam. Tiba-tiba air matanya menitis. Lambat-lambat Jun melepaskan genggaman nya. Yang lain hanya memerhati.Kauru terduduk. " aku tahu,masih ada cahaya di hati Kau. Aku takkan bunuh Kau. Aku tahu ini bukan kau. Kau baik "
kata Jun lembut. " Kalau aku jahat ? " soalnya menunduk. " aku tak ada pilihan lain. Selain membunuh " Jun menghulur tangan nya. Lambat-lambat kauru mengambil huluran tangan nya. Kauru berdiri. " aku tahu, masih ada cahaya— " PSSRTT ! mata Jun terbeliak. Darah keluar terpecik disetiap bahagian. Mereka semua di situ terkedu. " cahaya ? Kau silap,cahaya yang aku nak adalah kuasa kau " bisik kauru sambil mencucuk beberapa Kali perut Jun. " J-JUN !!!! " Jun jatuh terbaring. Hikari mendapat kan Jun. Tangan nya terketar-ketar.
" M-mimi ! " panggil Louis. " cepat ! D-darah nya sudah keluar banyak ! " Rize masih tergamam. Perkara itu berlaku lagi." tetapi dia kan boleh ubati dirinya ? " soal nya Louis. " tak, Kalau darah nya keluar terlalu banyak. Ia Takkan berlaku. Malah dia boleh mati " Jawab Rize. Mimi duduk di sebelah Jun. " M-..mimi.. " terketar-ketar suara Jun. " shhhh, diam. Jun,aku akan rawatkan. " Mimi mengeluarkan beberapa helai daun dan Cuba merawat. " sudah, benda ni akan hentikan darah Jun dari terus keluar. Kita kene bawa dia ke pakar " kata Mimi Memandang mereka. " kita takkan sempat kecuali panggil dia " kata Light lemah.
" WOI ! BOD*H ! KAU ABAIKAN AKU DEKAT SINI HUH ? HA BAGUSLA DIA DAH NAK MATI ! LEBIH SENANG KERJA AKU ! ADA PARTNER PON MENYUSAHKAN ! "
To Be Continue !
______
Hadeh ! Kesian nya yang last tu😂.
Anyway, keep support guys !🙏✔
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn 2 : The Third Prince
FantasyBetter korang baca s1 dulu. kang,tak paham pulak. hye,guys ! I'm back with S2 of Princess Verellyn. Author cikzul akan tunaikan permintaan anda di S1✌. And this story akan lebih kan percintaan dari aksi dan sejarah kisah nenek-moyang Jun. So,don't...