" tak guna ! Asal kau plan sampai nak ke bumi ! Huh ? " kauru menolak shadow dengan kuat. " tuanku, sendiri nak kan takhta tu kan ? Jadi sye buat la plan tu ! " berang shadow kemudian berdiri semula. " tipu ! Kau saje buat ni sbb kau nak umpan jun dtg ke bumi Sekali kan ? Dgan kawan2 dia. Sebab ? Kau sorang je pernh pergi bumi kan ? " bantah kauru bersungguh. Shadow tergelak sinis.
" tuanku...apa yang tuanku sayng sngat dekat perempuan bernama Jun tu ? Tuanku tahu ? Dia ada kuasa lebih kuat dari tuanku. Tuanku tak rasa ke diri tuanku kecil ? " shadow menghasut kauru. " huh ? A-aq tak tahu pon ? " kauru memandang ke lantai. Di undur beberapa tapak dan dia terlanggar pasu tu sampai terjatuh.BAM !
Shadow terus hilang. Tiba-tiba pintu bilik nya di rempuh. Setelah di beri alasan mereka semua keluar dari bilik itu. Shadow muncul semula. " Ish, bla la kau ! " shadow masih tak berganjak. " tuanku,sye ni nak tolong tuanku. Utk dpat takhta yg tuanku nak kan. Dan tuanku taknak ke rasa kuasa perempuan tu ? " shadow cuba menghasut lagi. " kuasa dia ? Apa kuasa dia ? " soal kauru sudah menunjuk kan minat nya. " tuanku, keturunan dia adalah lagenda. Dapat kuasa darah. Kuasa yang sangat-sangat rare bagi manusia yang berkuasa seperti kita ini. Bukan itu sahaja, dia juga boleh mengawal naga. Tuanku taknak rasa semua itu ? Mesti hebat bukan ? Mempunyai kuasa yang sangat rare ni " shadow tersenyum sinis saat kauru masuk perangkap nya.
" wah,aq tak tahu pulak ttg itu. Baiklah kita Terus kan rancangan kau. kau nak aq buat apa ? " kauru tersenyum sinis saat dia terbayang apabila dia sudah mengambil takhta ni. " sye nak tuanku melengah kan dia dengan bawa dia ke HellWorld. " kauru tersentak. HellWorld ? Tahu tak negara tu kedua paling menakut kan dari Xaryll ? " asal pulak ? " kauru mahu kan jawapan. Dahinya sudah berkerut. " sebab,sye kene buat sesuatu dahulu di bumi. Nanti bila tiba masa nya,sye akan transfer kan pintu tu pada tuanku " kauru tidak memikir panjang. " baiklah, bila ? "
_
Permaisuri Sora tersenyum. " wah, bgus. beta tak tahu yang awak ni agak hebat juga " puji permaisuri sora. Putera Takumi juga ada di situ. Dia baru pulang dari hal nya. Putera Daisuke juga ada di situ. Putera kauru ? Langsung tak nampak dia. " tak, Sekarang ni sye nak tahu ttg tuanku dgan okaasan sye " ujar Jun serious.
" baiklah, okaasan kamu dan beta hanya kenalan biasa. Kami tak rapat seperti moyang kamu yang lain. " Jun mengerut kan dahi. " ape maksud tuanku ? " permaisuri sora tersenyum. Dia menjawab dengan tenang Sekali.
" beta sempat berkenalan dengan moyang kamu Kiira-sama. Kamu kenal Dia ? " pantas Jun menggeleng. Riak wajah nya sungguh ingin tahu." Beta rse kamu akan tahu juga. " permaisuri sora bangun dari duduk nya. " kejap tuanku, itu sahaja ? " permaisuri angguk. " huh ? Itu sahaja ? Betul ? " soal Jun lagi tidak puas hati. " Jun,ingat. Kadang-kadang sesuatu yang kita cari ni. Sebenarnya ada di depan kita sahaja " permaisuri sora berlalu pergi. Jun menghadam apa yang permaisuri sora katakan.
" it's okay,jun. Tapi aq rse ape yang permaisuri sora katakan tu betul " sokong Hikari di Sebelah Jun. " hmm, selalu nya apa yang permaisuri sora katakan betul " celah putera Takumi. Jun hanya mendiamkan diri. " dahla jun. Jom masuk Tido ? " Ajak Mimi. Jun hanya mengangguk setuju.
" baiklah, selamat malam " mereka semua menuju ke bilik masing-masing.Jun masih tidak boleh duduk diam. Dia duduk bersila di atas katil. " jun, Tido la. tak pyah dah... " ujar Mimi dalam mamai. Jun hanya mengendah sahaja apa yang Mimi katakan. Fikiran nya melayang memikirkan sesuatu. Sesuatu ? tiba-tiba mata nya terberhenti di beg nya. seperti mentol bercahaya " scroll ! " pantas Jun turun dari katil nya dan mencapai 2 scroll yang telah di berita oleh neko sebelum ini. Jun pon membuka scroll tu. Macam-macam ada dalam tu,Jun sahaja tidak pernah buka.
Keturunan Sasaki sudah lama berlaku. Dan setiap kali pewaris kuasa Sasaki haruslah menurun kan kuasa nya kepada peganti nya. Setiap pewaris Sasaki akan jadi sejarah bagi negara verellyn. Jika kuasa Sasaki tidak diturun kan pada pewaris nya. Keturunan Sasaki akan hilang. Bukan itu sahaja malah haiwan maya juga hilang. Contohnya, kucing bernama 'neko'. Dia telah hidup sejak zaman Akame-sama lagi. Juga naga-naga lagenda. Mereka semua akan hilang jika keturunan Sasaki tidak menurun kan kuasa nya pada pewaris. Mereka juga tidak boleh turun kan kuasa mereka pada bukan darah daging Sasaki. Jika mereka lakukan nya, seseorang itu akan mati Malah kuasa itu akan hilang begitu sahaja. Jika pewaris keturunan Sasaki mati begitu sahaja maksud nya tidak menurun kan kuasa nya pada pewaris. Kuasa itu juga akan hilang begitu sahaja.
Keturunan Sasaki baru sahaja mempunyai 4 orang. Pertama Akame Sasaki. Kedua Tetsu Sasaki. Ketiga Kiira Sasaki Dan Keempat Narase Sasaki. Setiap mereka telah mengorban kan nyawa mereka hanya untuk menyelamat negara mereka sendiri.
Jun terkedu. Betul ke ? Jika kuasa dia tidak diturun kan pada pewaris keturunan dia akan berhenti begitu sahaja ? " habis tu ? Aq nak kahwin dgan siapa ? " rungut Jun sambil memegang scroll tu. Hanya Itu sahaja yang ada dalam scroll. Scroll satu lagi adalah gambar-gambar nenek-moyang nya. Jadi betul la. Semua yang dia cari ada di depan nya sahaja. Cuma dia sahaja tidak nampak. Baru jun boleh tidur dengan lena.
_
" harini " kauru melihat matahari yang sudah naik. dia sudah siap kan barang-barang nya. Baru sahaja dia keluar. Dia terserempak dengan Abang nya. " kau nak ke mne ? " soal putera Takumi. Kauru tidak menjawab. " itu bukan urusan kau " selamba kauru menjawab. " itu urusan aq " kauru menjeling kemudian terus turun ke bawah dan bersarapan dengan yang lain. Putera Takumi pandang curiga pada adik nya. Dia segera memanggil Daisuke turun makan bersama-sama.
To be continue !
Selamat kembali ke sekolah readers-san !😂😂😂 have a nice day guys !✌
Keep vote and comments !
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn 2 : The Third Prince
FantasyBetter korang baca s1 dulu. kang,tak paham pulak. hye,guys ! I'm back with S2 of Princess Verellyn. Author cikzul akan tunaikan permintaan anda di S1✌. And this story akan lebih kan percintaan dari aksi dan sejarah kisah nenek-moyang Jun. So,don't...