" aq tahu, kau nak musnahkan dia. Tapi, apasal kat sana ? Knape x buat kt sini ? " soal lelaki yang agak tua tu.
" aq hanya mahu perempuan tu datang ke sana. Kau tahu ? Kat sana, tempat yang aq dh tetap kan adalah kenangan pahit bgi perempuan tu. Pasti,dia akan terganggu semasa mahu lawan kita " ujar lelaki berbaju hitam tu. Hood di kepala masih tertutup. " tpi,bukan kah kau mahu kalah kan permaisuri itu ? Ape kaitan nya dgan perempuan tu ? " soalnya masih mahu penjelasan. " sbb aq tahu, pasti perempuan tu akan panggil bantuan dan salah seorg nya adalah permaisuri kerajaan itu " jawab nya dengan penuh sinis." okay, tpi bila kita akan ke sne ? " soalnya sambil menyiap kan sesuatu.
" mungkin lusa. Kita gerak dahulu sebelum kauru "_
" Oi ! Kau xde kerja ke ? " sergah Noi. Bahu akagi terhenjut sedikit. Terus jelingan maut diberikan. Noi tergelak besar. " tak boleh tegur elok-elok ke ? Dan, aq baru habis krja. Kau tu yg xde kerja. ! " marah akagi balik. " eh eh ? Bila masa !? " lawan noi semula. Masing-masing naik angin. " kau ingat aq tak tahu ? Dan tak nampak ? Kau dgan Kirito ponteng kelas dan curi tulang masa berkerja temph hri ! " noi terkedu. " m-mane ade ! " jawab nya.
" kalau bukan apasal kau ambik beberapa saat utk jawab soalan aq ? " noi terdiam. Dia mengeluh. " yela-yela aq mintak maaf " Akagi tersenyum puas.Kemudian berlalu pergi dari situ.Yumi yang nampak hanya menggeleng sahaja. " noi pon satu, aq suruh dia luah kan perasaan dia pergi buat mcamtu. Ha, pndai kene balik " monolog Yumi tergelak melihat noi. Dia mendekati noi. Kemudian di tepuk bahu nya. " tu la kau, aq suruh buat apa yg aq cadang kau gedik. Xnak ikut. Kan dh kena " Yumi gelak kan noi. Noi sudah berkerut dahi. " dh aq nervous. Tu yg aq buat mcam tu. X tahu pula jdi mcam tu " jawab nya tak puas hati.
" Lantak kau la. Aq bla dulu " Yumi angkat kaki beredar dari situ meninggal kan noi yang masih tidak berpuas hati. " ptg ni aq ade kelas. Baik aq terus pergi " Katanya kemudian berjalan ke rumah sewa nya untuk ambil barang. Dia terserempak dengan Kirito. " yo ! " sapa Kirito dengan poker face. Yumi mengangkat kening kanan nya. " kau mmg tegur org dgan muka poker face ke ? " soalnya sambil menyilang tangan.
" eh, tak " jawab Kirito setelah di ingat sebelum ni. " dah tu ? Asal kau tegur aq dgan muka poker face tu ? " soal nya lagi dengan kerutan di dahi." ahh..aq just x sangka akan terserempak dgan kau kt sini " jawab Kirito sambil memegang belakang leher nya. Anak mata di pandang tempat lain. Tidak mahu buat eye contact dengan Yumi. " oh, kau nak ke mne lepas ni ? " soal Yumi kemudian membuka pintu dan masuk. Kirito ikut dari belakang. " kelas la " Kirito memusing kan bebola mata nya. " eh ? La ke kelas. Aq pikir nak ponteng ke ape " sindir Yumi kemudian tergelak. Kirito menjeling sahaja Yumi yang naik ke atas.
" oh Mak kau ! " terkejut Yumi melihat sekujur tubuh sedang baring di tengah jalan. " oi ! Akagi ! Kau buat apa kat sini huh ? " soalnya sambil mengurut dadanya. Masih terkejut.
" xde pape " akagi bangun dari baring kemudian duduk di atas katil. " kau kenapa ni ? Ada masalah ? " Yumi duduk di sebelah nya sambil memeluk bahu akagi. " ah, xde papela. Aq just pelikla dgan noi tu " Yum memandang nya pelik. " ape yg pelik ? " soal nya dan Akagi mengeluh." Takdelah, kebelakangan ni noi asyik-asyik marah je. Aq buat tu dia marah aq buat ni dia marah " luah Akagi membuat kat Yumi tergelak. " yang kau gelak asal pulak ? " berang Akagi apabila luahan nya di ketawa kan.
" wehh. erm.. Kau pikirla sendiri knape noi mcam tu " Yumi berlalu pergi dengan buku nya. Akagi pandang hairan. " ape maksud dia ? "" woi ! " sergah Kirito di tepi pintu. Yumi terkejut. " aik ? Asal kau x pergi kelas lagi ? " soal Yumi hairan dan menutup pintu rumah itu. " erm, sje. Tunggu Kau " jawabnya seperti malu-malu. Kening kanan Yumi terangkat.
" tunggu aq ? " soal nya lagi. " aah, nak jalan dengan kau " ujarnya elak bertembung mata. " ha ? Ouh. okay jom " mereka berdua berjalan ke kelas. Keadaan jadi janggal. " kau... " kirito cuba bertanya kan sesuatu.
" huh ? " Yumi memandang Kirito. Kirito tidak memandang Yumi. " kau tak rindu jun ? " terus riak wajah Yumi berubah. Jun ? Kenapa tanya jun Sedangkan baru jumpa 2-3 hari lepas ? Yumi pergi dari situ. " eh eh? Yumi— " Kirito memandang Yumi yang berlalu pergi. Dia tersenyum, tahu jealous._
" okay, ini janggal ! " bisik hati Jun. Hikari hanya buat-buat tidak tahu. Louis muncul dengan kuda nya. " hm, baiklah kita boleh bergerak " kata Louis naik kuda nya. Mereka pon mengguna kan portal untuk ke MellDives. Sesampai nya mereka di sana kelihatan permaisuri sora sedang menunggu ketibaan mereka.
" selamat tengah hari tuanku " kata Jun pantas turun dari iro. Permaisuri sora tersenyum. Louis dan Hikari menunduk hormat. Setelah berbual-bual untuk beberapa minit. Permaisuri sora meninggal kan mereka dengan jun. " aq nak cari Mimi kejap " kata jun perlahan tetapi dapat di dengari oleh mereka berdua." ape tujuan kau tinggal di MellDives ha ? " soal Hikari memecahkan kesunyian di situ. " Ish, kan aq dh cakap. Aq dtg sini sbb ttg nenek-moyang aq lah. Aq dpat tahu permaisuri sora pernah berkawan salah seorang nenek-moyang aq " jawab jun malas mahu layan. Louis tergelak. Hikari menjeling pada Louis.
" Jadi, nenek-moyang kau mne satu yg berkawan dgan permaisuri sora ? " soal nya lagi. Jun berhenti " ini la masalah nye. Permaisuri sora taknak cerita kan. Dia nak aq yg cari sendiri " kata Jun mengeluh kecil. Hikari hanya mengangguk faham sahaja.Jun meninggal kan mereka berdua di belakang. " Apelah, kita pula Di tinggal kan ? " bisik Hikari tetapi dapat di dengari Louis. " biasa la tu tuanku, bila rindukan kawan. Sampai je kene tgok muka dia dulu " kata Louis tersenyum. " ouh. mcam kau jugakla ? " Hikari tersenyum senget. Membulat mata Louis pantas dia menggeleng. " Eleh, taknak mengaku. Aq boleh tolong tau, Tpi kau taknak xpelah " sakat Hikari mahu meninggal kan Louis. Dengan pantas Louis berhenti kan langkah Hikari. " Alah, tuanku. Sye pon dh lama x bercinta " ujar nya tersipu malu. Hikari tergelak.
" kejap ! " Louis tiba-tiba jadi serious.
" huh ? " terkejut Hikari. Louis memerhati kan sekeliling kawasan taman tu. " tuanku, sye rse ade orang intip kita " bisik Louis. " maksud kau ? dia kt mne ? " Hikari sudah pandang kiri kanan. " dia dah lari " Louis memandang satu sudut hujung. " kau cam kuasa dia ? " soal Hikari serious.
" hmm, dia ade kuasa dpat kacau Minda dan...kegelapan " jawab Louis setelah di ingat semula. " maksud kau. Orang yg sama masuk ke dalam Minda jun ? Kegelapan ? Tak mungkin. bukan ke diorg dh dikalahkan ! " kata Hikari pelik bertambah curiga. " itu apa yang berlaku tahun lepas. Cuma apa yg sye agakkan. Mungkin ada salah seorang dari mereka masih hidup ? " Teka Louis kemudian di pandang wajah Hikari. Hikari menelan liur kelat. Serious la ? Tahu tak kitorang pecah kan record peperangan paling cepat tamat ? Dan, semua tu pon di sebab kan jun. Dan sekarang diorang HIDUP lagi ?!To be continue !
Hye guys ! Cuti ni korang buat apa ? Holidays ? Melepak ? Buat kilang tahi mata ?😂. Cikzul pon membuta sahaja cuti ni. Lagi 3 minggu nak start sekolah dan tahun 2018 !💜. Cepat nya masa berlalu. Dah nak mula sekolah😭. Aduhhh, mode cuti masih panjang lagi ni !!!!💔💔😭😭😭. Apa-apa pun, moga korang sihat selalu !🙆 dan siapa yang ada peperiksaan besar cikzul doakan korang lulus ye ?! 🙏❤. Thanks sebab read story ni !🙏❤🙆
⭐⭐⭐And guys ! Sorry lambat gegilerr !! Sebab 11/12 bersamaan hari ini ! Birthday cikzul !!😜🙈 so, nak sambut ni🙈😜. Hehehehe, support okeh !🙏👌
YOU ARE READING
© Princess Verellyn 2 : The Third Prince
FantasiBetter korang baca s1 dulu. kang,tak paham pulak. hye,guys ! I'm back with S2 of Princess Verellyn. Author cikzul akan tunaikan permintaan anda di S1✌. And this story akan lebih kan percintaan dari aksi dan sejarah kisah nenek-moyang Jun. So,don't...