" jun ! " jerit Mimi apabila nampak jun. Jun juga. Mereka berpelukan seperti sudah 1000 tahun tidak pernah jumpa. " kau sorang je ke ? " terus ditanya kan soalan. " aik ? Tahu-tahu je aq dtg dgan org lain ? " kata Jun pula pandang Mimi dengan mata yang di kecil kan. " eh ? Betul ke ? Wahh, pandai aq teka ! " puji diri sendiri wehh. " ha, aq nak Ajak kau pergi satu tempat ni. Permaisuri sora yang suruh bawak kan. Permaisuri sora takde Sekarang so jom ? " Ajak Mimi sambil melingkari tangan nya pinggang Jun. Jun juga buat perkara yang sama. " sebelum tu, aq kene hantar beg " jun tersengih tayang gigi. Jun berlari pergi menghantar beg nya, Dia campak sahaja beg tu dan habis barang-barang nya jatuh. Sesuatu telah menarik perhatian nya.
" ape ni ? " jun ambil helaian kertas yang tinggal separuh itu. " tak pernah nmpak pon. Mcam mne bnde ni ade dlm beg aq ? " Monolog hati nya. Di buka helaian itu. Terdapat beberapa mantera. Malang nya hanya separuh sahaja. Separuh lagi sudah di koyak kan. " hmm " jun angkat bahu, kertas tadi di masukkan ke dalam pocket. Terus berlari ke arah Mimi.
_
" jun ! tak sangka Kau bawak diorg ni Sekali ? " tanya nya dengan kerutan di dahi. " diorang nak ikut " jawab Jun selamba badak. Louis dan Hikari menjeling pada jun. Jun buat muka menyampah. " diorg boleh ikut ke ? Kita pergi tempat tu ? " Mimi mengangguk. Jun hanya mencebik. Sebok nak ikut. Hikari tersengih gembira. Mereka pon melalui satu lorong. " kita akan ke bilik bawah tanah " ujar Mimi pada mereka.
" untuk ? " Louis bersuara. " bilik tu, bilik lama. Jadi barang-barang lama ada di situ. Mne tahu ? Dpat detail ttg nenek-moyang jun ? " jawab Mimi sambil menunjuk arah. " cara kau cakap, mcam istana ni kau punya. tahu je jalan nye " celah Hikari. " eh ? Xdelah, sebelum ni permaisuri sora dah bgitahu jalan nye. Tu yg aq tahu " Mimi tersengih. Louis pula tersenyum melihat wajah Mimi.Mereka tiba di hapadan pintu kayu agak besar. Dengan mengguna kan kuasa nya, tumbuhan-tumbuhan muncul di pintu itu dan menarik selak dari dalam. Mimi tersenyum kemudian menolak pintu tersebut. Terbuntang luas mata mereka semua. Macam-macam barang lama ada di situ. Louis berlari ke arah bahagian pakaian tentera. Hikari pula bahagian pedang. Mimi dan jun ke arah rak buku lama.
" Kalau jumpa apa-apa, cari aq kat bahagian sana tau " pesan jun. Mimi mengangguk dan mula menarik buku lama yang berada di dalam rak itu. Jun pula tertarik dengan satu buku tinggi dan sedikit tebal. Dia membuka dan banyak gambar-gambar yang pasti dia tak kenal. " o-okaaasan.. " Jun terkejut melihat okaasan nya dengan beberapa orang lain. " weh ! Korang ! Jom ! Aq dah jumpa apa yg aq nak ! Kita boleh keluar " kata jun. Mereka mengangguk faham dan keluar dari bilik tu. " so, kita kene tunggu permaisuri sora. aq nak tanya ttg sesuatu " kata jun. " seriously ? Kau tahu kan permaisuri sora jarang kat castle " kata Mimi pada jun tidak percaya. " well, kene tunggu la dia. " jawab Jun selamba. " weh, Mimi aq tak tahu yg jun ni jenis mcam ni ? " celah Hikari. " well, kau baru je kenal dia " Mimi menepuk-nepuk bahu Hikari.
Jun mencari kauru. Sesampai nya dia di bilik kauru. Jun terdengar suara seseorang. Di ketuk pintu bilik itu,tiba-tiba menjadi senyap. " kauru, Bukak kejap " ujarnya, tiba-tiba pintu bilik itu terbuka. " kau nak apa ? " Terus di soal pada jun. " ada sape2 ke kat dalam bilik kau ? " kauru terus menggeleng. " ni,aq nak tanya. Bila permaisuri sora balik sini ? " tanya jun dengan serious. " kenapa kau tanya ? " soalan di balas soalan. Bagus kan ?
" jawab je la soalan aq " kauru tergelak sinis. " kenapa aq nak bgitahu kau ? " jun mendengus geram. " baik aq tanya daisuke dri kau ni ! " terus buli kauru di tinggal kan.
" kesah pulak aq ? " terus pintu bilik Itu di Tutup." kau boleh keluar " arah kauru, muncul manusia di balik sudut yang gelap. " sambung apa yg Kau cakap tdi tu " arah kauru kemudian duduk di atas katil. Shadow tersenyum sinis.
" baiklah... "_
" ha, dh tahu ? " hikari duduk di atas kerusi sambil menghirup teh panas.
" tak " jawab jun singkat. " ala, nanti permaisuri sora balik la tu " kata Mimi menyedap kan hati jun. Jun tersenyum kemudian mengangguk. Dia menghampiri hikari. Kerusi di sebelah,di labuhkan punggung nya.
" lepas ni kau nak buat apa ? " bisik jun pada hikari. " hmm ? Entahla. Kau nak buat apa ? Lgipon Kau tak tunjukkan kat aq kawasan ni kan ? " jun tergelak kecil. " sorry,aq lupa " hikari tersenyum melihat jun yang baru sahaja tergelak." kan, elok. Tersenyum. Dari tadi ? Berkerut je dahi nya " hikari pula yang tergelak. Mimi dan Louis pon tergelak juga. Jun mencebik. " Eleh, gurau-gurau je " hikari mencubit pipi jun.
" arghhh ! Sakit la " jun menggosok pipi nya yang sudah kemerah-merahan. mereka tergelak lagi Sekali.BAM !!
Mereka berempat terkejut. " ape bnde tu !? " Louis berdiri,Cuba scan kawasan istana tu. " dari mne ? " hikari juga bangun dari kerusi nya.
" bilik hikari " semua berlari anak ke bilik hikari. Apa benda bunyi tu ?
Pantas Louis menolak pintu kauru. Kauru terkejut. " ape yg berlaku ? " soalnya. Kauru berlagak selamba.
" huh ? Xde pape " Mimi memandang sekeliling. " pasu tu pecah " kauru memandang pasu yang pecah itu.
" huh, ouh tu. Aq terlanggar " jawab kauru selamba. Mereka cam sesuatu.
" kau..pasti ? " hikari mengecil kan matanya. " ye,dah bla " kauru menolak mereka semua keluar. Dengan tanpa pikir apa-apa mereka pon pergi dari situ." kenapa Setiap Kali kauru buat sesuatu. Aq nampak je ? " monolog hati daisuke. Dia ternampak apa yang berlaku sebentar tadi. Niat nya mahu turun ke bawah tetapi dia terdengar perbualan antara kauru dengan seseorang. Dan tiba-tiba ada pergaduhan kecil berlaku. Masa tu la,daisuke Cepat-cepat menyorok. Daisuke kembali ke bilik nya. Di terus kan membaca buku tentang kuasa-kuasa keturunan nya. Tetapi hati nya,masih gelisah. " patut bagitahu atau tidak ? Tapi...aq taknak kene belasah dengan kauru tu " daisuke dalam dilemma. Tiba-tiba seseorang muncul dalam minda nya. " siapa lelaki dalam hood hitam tu ? apa hubungan dia dgan kauru ? Sungguh curiga. "
To be continue !
Guys ! Sorry sangat-sangat. Serious cakap minggu ni memang cikzul busy giler. Tgah hari tadi,baru balik dari holiday dengan family. Balik je kene kemas barang, and then esok ayah dgan Abang sye kerja. Means sye kene gosk kan baju😂. maaf tau ! mesti story ni dah baik bosan kan ? Maaf. Tapi Kalau korg nak tahu cerita ni dah nak masuk part tgah🙈. Walaupon baru part 10. Tpi dh tgah2😅✌. Saksi kan apa berlaku pada mereka😜. Apa-apa pun, thanks support/read/comments/vote. Saranghae❤
⭐⭐⭐(P/S; KALINI POSTER UNTUK PRINCESS VERELLYN LAWA KAN ? AUTHOR risemvelvet BUAT KAN ! SERIOUS ⭐⭐⭐⭐⭐ BINTANG CIKZUL BAGI! LEPAS NI CIKZUL AKAN PUBLISH STORY DENGAN GUNA POSTER YANG DIA BUAT !🙈❤ )
kpopers yang baca story ni. Tahu kan ? Jonghyun Shinee baru meninggal tadi ? SM dah confirm kan. Katanya,dia bunuh diri sbb stress dgan hidup ? Haihh. Korang yg stress dgan hidup. Serious cakap, jgn buat bnde mcam ni🙏
YOU ARE READING
© Princess Verellyn 2 : The Third Prince
FantasyBetter korang baca s1 dulu. kang,tak paham pulak. hye,guys ! I'm back with S2 of Princess Verellyn. Author cikzul akan tunaikan permintaan anda di S1✌. And this story akan lebih kan percintaan dari aksi dan sejarah kisah nenek-moyang Jun. So,don't...