06

912 80 4
                                    

Mereka semua buat keputusan untuk tinggal di marsyal untuk beberapa hari sebelum pulang ke verellyn dan MellDives semula. Sensei masaki membawa 2 cawan teh panas ke bahagian taman. Ada sebuah pondok khas di situ. Ada Satu figura yang sedang berdiri memandang langit. Cahaya lampu di situ membuat kan wajah nya bercahaya. Sensei masaki menghulur kan 1 cawan teh panas.
" nah " sensei saka menoleh kemudian mengambil huluran tu.  " mne kau tahu aq kat sini ? " soal nya setelah dicicip sedikit teh panas tu. " kita kan dh kawan lama, Jadi aq boleh tahu la Kau kt mne " jawab sensei masaki tidak beberapa nak jawab. Sensei saka hanya pandang pelik sahaja.
" ape ? " sensei masaki memandang wajah sensei saka. " xde pape " sensei saka memandang langit semula.
" kau tgok ape ? " soal sensei masaki mencicip teh panas tadi. " tgok bintang tu " sensei masaki mendongak ke langit. " huh ? Mne ade bintang " kata sensei masaki mencari bintang-bintang di langit. " memang la xde, sbb bintang tu ade kat depan aq ni " jawab sensei saka tenung wajah sensei masaki.

Kening kanan di naikan. " siapa ? mana ? " sensei masaki memandang kiri kanan. " ni " pipi sensei masaki di sentuh. Terus wajah sensei masaki merah menyala. " a-aq m-masuk d-dulu ! " ujarnya sedikit gagap lantas pergi dari situ. sensei saka hanya tersenyum memandang figura itu pergi dari sini. " knape kau tak sedar lagi ? Yang aq suka kan kau ? " ujarnya perlahan kemudian mengeluh.

_

" god ! Tgokla kalau aq jumpa kau lagi shadow ! " kata kauru tidak puas hati. Di tenung siling putih tu seperti nak tembus. " semesti nya kita akan berjumpa " ujar seseorang membuat kan kauru tersentak. Dia bangun dari baring nya. " siapa kau !? " kauru memegang pedang nya. Di hala di Setiap sudut. " sye la tuanku " shadow keluar dari sudut yang gelap. " kau ! " pedang yang tajam itu di hala ke arah shadow. Tetapi sikit pon shadow tidak takut. " kau nak ape ? " soal kauru memandang tajam ke arah shadow.
" tuanku,sye hanya nak tolong tuanku sahaja " ujarnya kemudian tergelak.
" tolong ? Tolong ape huh ?? " pedang tadi masih tidak berganjak. " tolong tuanku mendapat kan takhta tulah " jawab shadow tersenyum. " H-huh ? " kauru terkejut. " iye,tuanku. Bukan ke tuanku mmg nak sngat dgan takhta raja tu ? " soal nya lagi seperti menghasut kauru. Kauru terdiam. Macam mana semua tu tipu ? " tipu, ntah-ntah kau sje cakap mcam ni sbb kau yg nak takhta tu kan ? " kata kauru sinis.

Shadow tergelak " tuanku tak percaya ? Kalau mcam tu,kita buat perjanjian dgan cara ini " shadow menunjuk kan satu lukisan yang seperti tattoo. " ape tu ? " kauru memandang helaian kertas tu. " ini cara sye bila buat perjanjian. Bila kita buat perjanjian tattoo ni akan melekat di belakang bdan kita. Siapa yg tidak menunaikn janji tattoo ni akan jadi panas. Seolah-olah bdan kita terbakar " hujah shadow masih tersenyum. Eii seram ! Kauru termakan dengan kata-kata shadow. " baiklah, tetapi kau tolong dgan ape ? " kauru mula tersenyum pedang tadi sudah Di simpan. " sye akan salurkan sedikit kuasa sye pade tuan. Dan sye sendiri akn siap kan plan tuanku. Tetapi ! " kauru menggigit bibir bawah nya. Ada syarat pula " kalau tuanku,bgitahu ttg ni pada org lain. Dan org lain tahu ttg sye. Ataupun, Misi kita diketahui. Semua yg kita janji kan akan tamat. Contohnya plan kita ni diketahui sebelum kita capai ape yg kita nak. Perjanjian kita di batalkan malah kita tidak akan berjumpa lagi " kata shadow membuat kan kauru menelan liur kelat.

" baiklah, aq setuju " kauru menghulur kan tangan nya. Shadow menyambut. " Sekarang tampal ni pada badan tuanku " Dihulur kan sehelai kertas yang mempunyai lukisan tattoo itu. mereka berdua sudah menampal nya pada badan.
" Sekarang, hulurkan tangan tuanku " arah nya. Kauru Teragak-agak. Tetapi masih melakukan nya. Tiba-tiba rasa seperti sesuatu aura telah masuk ke dalam badan nya melalui berjabat tangan. " Misi kita akan mula selepas tuanku pulg ke MellDives. Ingat jaga rahsia ni " ujarnya kemudian lesap di sebalik sudut bilik tu. Kauru masih seperti Batu. Adakah apa yang di buat nya Itu akan berhasil ? " ahh ! Ape aq kesah ! Janji aq dpat takhluki MellDives ni ! " kauru tersenyum sinis.

_

Pagi tu,semua bersarapan di meja makan. Kauru yang memakai pakaian putih tu berlagak biasa. Semasa perjalanan ke dewan makan, jun dan Mimi ternampak sesuatu di badan kauru. " kauru ade tattoo eh ? " bisik Mimi. " ntah, mnela aq tahu. Kau pikir aq nak tau ? " jawab Jun dalam bisik juga. Mimi mencebik.Orang tanya je. Suasana di meja makan tu sunyi.
" sensei, sensei balik verellyn bila ? " hikari memecahkan kesunyian di situ. " ah, mungkin tengah hari ni. " jawab sensei saka selepas habis mengunyah makanan. Hikari mengangguk. " asal ? Nanti rindu orang yang terchenta ? " sakat Yumi kemudian meletus ketawa mereka kecuali jun dan kauru. Hikari mencebik. " bila mase ? " hikari mengecil kan mata nya pada yumi. Sengaja kan ? " kauru " panggil jun membuat kan yang lain memandang nya. " ape ? " kauru menoleh sebelah nya.

" sejak bila kau ade tattoo kat blkg badan ? " soal jun membuat kan semua memandang kauru. Sensei masaki hanya dengar tangan masih ralit makan makanan. Peluh dingin turun dari dahi kauru. " asal ? Kau nak ade tattoo ke ? " soalan di balas soalan ? Ha, bagusla. " buat ape dia nak ade tattoo ? Sedangkan dh ade " jawab Yumi dengan anggukan Mimi.
" huh ? " kalini semua memandang jun. " bukan tattoo la, Tapi simbol " jawab Jun pada Yumi. " yela, Tapi gambar naga merah kan ? " kata Yumi. Yang lain hanya ternganga. " eh ? Yeke ? Mne de. ada 3 la " celah mimi. Yang lain sudah terlopong. Yumi memandang jun mahukan penjelasan.

" sebelum ni mmg ade satu je naga merah. Sekarang ade 3. naga turquoise dgan naga putih " jawab jun. " memang la, itukan simbol sebagai keturunan Sasaki. Dan juga yang menjaga naga-naga lagenda tu " celah sensei masaki. Baru mereka semua faham. " nak tanye soalan bengong sikit " celah Kirito. Semua mata tepat pada Kirito. " naga-naga kau tu tak makan ? " meletus ketawa diorang semua. " HAHAHAHA, Takdelah. Naga darah je yang makan. Naga light dgan crystal tak " jawab jun membuat kan yang lain terdiam dan menelan liur. " N-naga darah ? D-dia makan ape ? " soal Akagi yang tadi hanya mendiamkan diri. " makan darah la " jawab jun sinis. Yang lain sudah kecut. Meletus ketawa jun.
" jgn risau, rize hanya makn haiwan shje. Lainla musuh kita. Sah-sah la dia makan " jawab jun selamba kemudian menyambung makan.

To be continue !

Hye ! Sorry lambat,sebab idea kering. Xde idea nak tulis. Sekali ade idea zzup ! Satu hari boleh siap 5 part😂😂. HAHAHAHA apa-apa pun, vote dan comments !👅 nanti search tau ' taeymina '💞. Keluar semua karya cikzul ! Dan baca tau short story
" will you " di profile Cikzul😜. Mataashita✌☺
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn 2 : The Third PrinceWhere stories live. Discover now