" kauru..apa yang kamu sedang lakukan ini ?! " Permaisuri Sora cuba menghampiri kauru. " berhenti ! Jangan kau dekat dengan aku ! " arah Kauru.
" Kauru ! Kau sedar tak apa kau cakap ! Sedar tak kau cakap dengan siapa ! " Takumi yang di sebelah permaisuri Sora tidak boleh diam. Daisuke terkejut melihat kauru. Dia..nampak lain._
" jangan kau apa-apa kan dia ! " tengking Mimi apabila melihat shadow disebelah Jun. " Sebok. Lexus ajar dia sikit " arah shadow. " okey " tiba-tiba seperti ada beberapa tengkorak mula berjalan. " t-tidak ! Hiyargh ! " dia Cuba guna kan kuasa nya. Tetapi hanya beberapa sahaja yang jatuh. Bush ! Mimi Di tolak kuat masuk semula ke dalam portal tadi. Dia terhentak kuat di dinding. Louis terkedu. " M-mimi ! " lexus muncul di portal. " K-kau ! Sepatutnya kau dah mati !! " ujar Hikari sambil pegang tangan nya. " heh,aku mati ? Sejak Bila ?" dia menggerak kan tangan nya. Tentera tengkorak muncul dari portal tadi.
" mustahil ! Kau guna kan air kegelapan untuk hidup kan tengkorak!? " lexus senyum sinis. " semesti nya tidak mustahil ! " jawab nya. Takumi menolak ibuanda nya ke belakang. " bahaya, daisuke bawa ibuanda ke belakang " Daisuke mengangguk dan membawa permaisuri Sora jauh dari mereka.
_
" pelik,lemah nya kau... " shadow menolak rambut yang menutup wajah Jun. Jun masih terbaring. " aku kekurangan sesuatu. Kenapa aku lemah ? " bisik hati nya. " maaf kan aku jun. Sebab aku kau juga lemah " jun tersentak. " Rize ? Kenapa boleh jadi macam ni ? " bisik hatinya lagi. " selama aku di dalam badan kau. aku tak keluar,tak mencari sesuatu untuk makan. Lebih tepat,aku kurang darah untuk tenaga " Jun mengeluh. Jun masih tak boleh bergerak. Benang-benang Kauru masih menusuk ke dalam tubuh nya.
" perempuan bodoh ! " kepala Jun dihentak kuat menyebab kan darah mengalir di dahinya. " Sekarang rasakan, perempuan macam kau tak layak pegang kuasa yang kuat. Sekarang, selamat malam " ujarnya dengan perlahan. jari telunjuk shadow diletakan di dahi Jun. Tiba-tiba pandangan Jun menjadi gelap. Dia tersedar,tetapi dia bukan di bangunan sekolah nya. Dia di tempat perang. Darah bercampur kan tanah Di sekeliling. Mayat manusia juga disekeliling nya. Mata Jun terbeliak apabila ada beberapa orang Di bunuh begitu kejam. Isi perutnya semua sudah terburai keluar dari badan. Jun mengalih kan pandangan nya.
Kalini dia berdiri dengan stabil. Luka ? Tiada satu pon di badan nya. Tiba-tiba, dia menoleh ke arah kiri. Seorang perempuan yang sedang bertarung bermati-matian. Jun tenung perempuan tu. Hati nya mula sebak, air mata mula bertakung. Saat perempuan tu mengguna kuasa akhirnya. Dia rebah menyembah bumi. Saat itu air mata Jun menitis dengan deras. " o-okaasan.. " jun melutut. Dia tak kuat untuk tengok semua ini.
_
" Jun ! Bangun ! Mana shadow pergi !? " Hikari kuatkan dirinya untuk mengangkat Jun yang terbaring tidak sedar kan diri. Louis turut membantu.
" jangan risau. Takumi sedang lengahkan masa. " Hikari mengangguk. Setelah mereka di MellDives, portal ditutup. Permaisuri Sora sudah berada di tempat yang selamat. Mimi juga sudah bangun. Sekarang ni Mimi dan Daisuke sedang Mengalahkan tentera-tentera tengkorak tadi. " jun ! Jun ! " badan di goncang tetapi tiada tanda-tanda dia akan terjaga. " Jun ! " seseorang menolak Hikari. " Rize ? Dari mana kau datang ? " mereka memandang hairan." Bullsh*t ! Hikari kau kene sedar kan Jun ! Aku perlukan darah ! " arah Rize. " huh ? Diakan kepenatan " Rize menggeleng.
" kau silap ! Shadow sudah ceroboh fikiran Jun ! Dia akan rosakkan memory dan kenangan Jun ! Malah akan diungkit peristiwa buruk ! " jawab Rize terus menghilangkan diri. " Jun ! Jun ! "_
" Berhenti ! kauru ! " kauru membuat serangan tetapi Di halang oleh Takumi.
Lagi Sekali Kauru membuat serangan.
Psssrt !! Lengan Takumi berdarah.
" Kau silap Takumi ! Aku bukan nya seperti dulu...aku..aku ! LEBIH KUAT DARI KAU ! TAPI TAK CUKUP ! AKU NAKKAN KUASA JUN ! " ujar kauru sudah hilang akal. Pssrt ! Psssrt ! Dua benang tajam menembusi perut Takumi tanpa dia sedar. Matanya terbeliak. Benang tu diketatkan menyebab kan Takumi tidak bergerak. " AARGHHH ! " erangnya kesakitan. Louis memotong setiap benang itu. Takumi jatuh ke tanah.__
" Rize ! " seseorang mengahalang Rize dari menerkam Seekor haiwan. " ke tepi lah ! Aku tiada masa untuk bercakap dengan kau ! " Ujar Rize sedikit cemas.
" Rize ! Kalini biar aku yang lakukan " Perbuatan Rize terhenti. " h-huh ? " Rize memandang dia itu. " kau dalam keadaan lemah Sekarang ni. Biar aku yang selesai kan " lambat-lambat Rize mengangguk. Dengan pantas dia berlari semula ke istana tadi._
Tiba-tiba satu video muncul di hadapan Jun. Seseorang lelaki sedang berjalan seperti biasa. Senyuman nya tidak pernah lengkang. Jun dapat agak siapa orang tu. Dia tak sanggup nak tengok. Ini sangat kejam. BOOM ! letupan besar berlaku di situ. Kenapa benda ni bermain di fikiran nya ? Sedangkan dia tidak pernah nampak tentang ini. " kau kenal mereka berdua ? " soalnya sinis.
" macam mana ini boleh berlaku !? Aku tak pernah nampak pon otousan aku ! " tengking Jun. " ianya salah satu helah aku. Kau tak perlu tahu " jawab nya selamba." apa yang Kau nak dari aku...? Sampaikan kauru jadi macam tu..? " air matanya tidak berhenti-henti turun.
" dari dulu lagi,aku benci dengan keturunan kau tahu ! Sebab apa ?! SEBAB SETIAP KALI BENDA BURUK BERLAKU MESTI KETURUNAN KAU YANG AKAN SELAMAT KAN ? MACAM..MACAM TAK ADA ORANG LAIN ? SIKIT-SIKIT DIPUJI DISANJUNG KETURUNAN KAU. AKU ? AKU YANG SELALU MENOLONG, YANG SELALU ADA KETIKA BENDA BURUK
BERLAKU. SATU ORANG PON TAK PUJI AKU. MALAH HINA AKU LAGI ! JADI..AKU AKAN BUNUH KAU UNTUK HENTIKAN KETURUNAN INI. KUASA KAU ?! AKU YANG AKAN AMBIL ! " marah nya membuak-buak." k-kau benci kan keturunan aku sebab kan itu !? Sebab itu !? " tengking Jun. Shadow terdiam. " kenapa Kau libatkan Kauru ?! Apa kau buat pada dia !? " Shadow berdecit kemudian memandang sinis. " jangan risau,aku dah rosak kan fikiran dia. " jawab nya selamba. " a-apa ? " Jun terkejut. " dan,sekarang saat kau pula. Duduk diam-diam ye. ? Selamat malam " BANG ! BANG ! sekeliling jun mula retak. Video-video itu juga hilang. Jun memegang kepala nya. " ARGH ! ERGH ! HENTIKAN ! HENTIKAN ! "
To Be Continue !
______
Whoops ! Siapa dia ? Siapa yang akan ganti kan tempat Rize ? Maaple, makin bosan💔😩🙏. Oh ya, chapter 20 adalah chapter last jadiTapi terima kasih sebab masih sokong,serious terima-kasih banyak-banyak. Apa-apa pun,jgn lupa vote eh ? 🎉
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn 2 : The Third Prince
FantasyBetter korang baca s1 dulu. kang,tak paham pulak. hye,guys ! I'm back with S2 of Princess Verellyn. Author cikzul akan tunaikan permintaan anda di S1✌. And this story akan lebih kan percintaan dari aksi dan sejarah kisah nenek-moyang Jun. So,don't...