16

706 53 4
                                    

" aku tak yakin la " Kata Jun. " Kalau macam tu,biar aku masuk dulu " Louis mendahului mereka. Jun last masuk.
Mereka semua berdiri kaku. " kenapa weh— " Jun tersentak. Entah kenapa dia rasa sebak. " k-kita kat mana ni ? " Hikari memandang sekeliling. " aku tak tahu " Louis memandang sekeliling. Penuh dengan bangunan Batu. Ada seperti benda besi berjalan. " kita di bumi "

Hikari,Louis dan Mimi memandang serentak pada Jun. " bumi ? Planet manusia normal !? " Louis mahu kepastian. Jun mengangguk. Matanya berair memandang sebuah bangunan yang dah lama dia tak jejak. " kau nak emo sangat ni kenapa ? Jakun eh ? " Jun masih diam, air mata dikesat kasar.
" sekolah aku...sekolah lama aku " diorang terkejut. Membuntang mata diorang. " huh !? "

..

" so kau cakap,sebelum ni kau dari bumi la ? " Jun mengangguk. " nonsense " kata Mimi. " tak mungkin,manusia Di bumi ni ada kuasa " Jun mengangguk lagi. " aku hanya tinggal sini, aku lahir di verellyn " kata Jun lagi. " apa-apa pun,macam mana benda besi tu berjalan dengan mengguna kan roda ? " Jun tergelak,tangisan nya baru nak hilang.

" itu kereta la " mereka berkerut dahi.
" wow, apa benda yang berdiri tegak pastu keluar kan 3 cahaya !? " Louis seperti teruja. " traffic light " Louis mengangguk. " hebatnya bumi ni ! " kata diorang bertiga serentak. Jun ketawa sambil menggeleng. Jun mendekati pagar sekolah nya. Ada beberapa tali yang bertulis 'dilarang masuk' atau 'hanya polis sahaja'. Jun memandang sekeliling, seperti sudah lama ditinggalkan. Apa terjadi pada sekolah nya ?

Ada satu cahaya muncul di tingkat 1.
" guys ! Sini ! " panggil Jun apabila ada satu cahaya dari tingkap tingkat 1. Mereka berlari mengikut Jun. Jun menarik pintu utama sekolah itu. Tiba-tiba memori nya berulang. Dimana Dia selalu dibuli,dikutuk malah dihina. Dia tak kuat untuk tempuh semua ini. Pemegang tempat tolak pintu itu digenggam kuat. Dia perlu kuatkan diri nya. Tempat dimana dia mahu elak dari berjumpa dan Sekarang dia sedang pijak di tempat itu.

" kauru ? " panggil Jun. " ye ? " Kauru muncul di sebalik tempat gelap. Ada aura kejahatan padanya. " kauru,kau kenapa sejak belakang ni ? kau kenapa sampai Jadi macam ni ? " Soal jun agak nervous. Tangan nya bersedia untuk keluarkan pedang nya. " sebab apa kau tanya ? " dia tergelak kuat dengan soalan Jun.
" sebab kan KAU la ! " Jun berkerut dahi. Kenapa dia pula ?

" aku perlukan kuasa untuk menjadi kuat. Aku perlukan KAU ! Aku nak KUASA KAU ! " ujarnya, perkataan terakhir ditekan. " k-kauru. Kau dah kenapa ni ? " Louis bersuara. Dia menolak Mimi ke belakang. Mimi sudah buat sesuatu apa yang Louis beritahu sebelum ni secara diam. Mereka akan sampai pada bila-bila masa sahaja. Tetapi apa yang dia mahu,mereka sampai dengan lebih cepat. " AKU PERLUKAN KUASA KAU JUN ! AKU NAK JADI KUAT ! AKU NAK KALAHKAN TAKUMI SUPAYA AKU BOLEH BUKTIKAN AKU BOLEH JAGA NEGARA ITU ! KAU..K-KAU tahu tak betapa sakitnya hati AKU BILA DAPAT TAHU TAKUMI AKAN MENGGANTI KAN TEMPAT TAICHI !? HA..HA..HAHAHA.. AKU PERLU..BUNUH DIA " ujarnya seperti sudah hilang akal.

Dalam diam Jun sedang membuat kerja nya. " kau gila kauru ! Kau gila kan kuasa kau ! " kata Hikari tersentak dengan perubahan Kauru. " heh..kau baru tahu ? AKU MEMANG GILA KUASA ! KAU TAK TAHU KE !? " jerit nya kuat. " sudahla ! Aku taknak bercakap sahaja ! Aku nak..KUASA KAU JUN ! AKU AKAN BUNUH KAU ! " Kauru berlari ke arah Jun. Jun mahu menarik pedang nya,tetapi tersangkut. " eh ? Apa yang— " Bush ! Kepala Jun dipukul menyebab kan dia terpelanting ke arah dinding. Yang lebih terkejut apabila dinding itu pecah.
" J-jun ! " terbuntang luas mata mereka.




" siapa orang belakang kau huh !? Kenapa kau kuat sampai macam ni ! " ujar Louis sambil pedang dihalakan pada Kauru. Tiba-tiba dia dapat rasakan sesuatu berdekatan nya. " Mimi tepi ! " dia menolak Mimi dan sesuatu mencucuk tangan nya. " Argh ! Aku tahu ! Mesti kau ! Shadow ! " kata Louis yang sudah jatuh terduduk. Mimi terketar-ketar. " kuat ? Kuasa kuat ? Kau kata ini kuat !? AKU PERLUKAN KUASA LAGI UNTUK JADI LEBIH KUAT ! " kata Kauru kemudian ketawa kuat. Jun masih terbaring, kuat hentakan kepala nya pada dinding tadi.
" Jun... " Kauru menoleh ke arah Jun.
" langkah mayat aku dulu ! " Kauru tercampak apabila satu tiupan angin kuat menolak nya.



" LEMAH ! " dia menggerak-gerak kan jarinya. " Hikari elak ! " arah Louis. Baru sahaja Hikari mahu elak. Pssrarrtt ! tangan kanan nya dicucuk oleh sesuatu.
Dan benda tu menarik di ke dinding.
" ARGH ! " Hikari menahan kesakitan.
" Sakit ? " soal Kauru kemudian tersenyum sinis. " padah bila kau ganggu dia hikari " muncul shadow kemudian menghilangkan diri. " Sabar,Louis. Portal akan terbuka sekejap lagi " kata Mimi perlahan. " bagusla,kita tak boleh lawan di sini " jawab Louis perlahan. " giliran kau pula! " Kauru menuju ke arah Jun. Jun sudah menarik pedang nya. Awal-awal lagi Kauru sudah menyekat kan pedang nya.


" kau pikir aku takut dengan pedang kau ke ? " ujarnya dengan sinis. Jun tersenyum sinis juga. " bukan pedang ni yang kau patut takut " Kauru memandang tepat ke anak mata.
" apa yang pedang— " Kauru mahu menolak pedang tu tetapi seperti ada sesuatu beritahu nya sesuatu.
" bersedia untuk mati "


Kauru tersentak. " argh ! " kauru menolak pedang Itu. Kolar baju jun di angkat. " kau silap Kauru. Kau salah jalan. Kau tak patut ikut jalan ni " pssrt ! Sesuatu menembusi perut jun. Bukan 1 tetapi 3. Benang-benang tu menarik-menarik Jun ke atas. Jun mengetap gigi nya. Sakit sangat. Tiba-tiba sesuatu menyerang Kauru. Dengan mudah kauru mengelak. " dengan kemahiran pedang kau ni. Kau pikir kau— " kauru berundur kebelakang setiap Kali Louis membuat serangan. Kata-kata nya berhenti apabila dia masuk ke demensi lain. " tak guna ! Kau hantar aku ke MellDives " berang kauru. " lebih tepat di hadapan istana " membuntang mata kauru apabila ternampak ibunda nya memandang nya terkejut. Mimi masuk ke dalam portal itu sambil menolong hikari. " J-jun " Mimi mengangguk dan masuk ke dalam portal tadi. " jangan kau apa-apa kan dia ! "



To Be Continue !

____

Maapla kome, chap kalini agak bosanla memandang kan tak ada idea😥.
Tapi pelikkan kenapa Jun lemah sangat ni ? Apa Jadi ni ? Watak utama asyik jatuh je ? Ha,tunggula chap seterusnya🙏😁.
Minna-san ! Aishiteru😸❤
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn 2 : The Third PrinceWhere stories live. Discover now