HARRY'S POV.
Oke. Misschien ben ik een beetje - een héél klein beetje - te ver gegaan. Ik keek toe hoe de vrouw Hazel helemaal vol schold. Oke, ik ben te ver gegaan. Maar so what? I like it.
Twee dagen later kreeg Barbara een klacht tegen Hazel ingediend. De vrouw is allergisch voor peper, dus ze ligt nu in het ziekenhuis. Ze eist om een schadevergoeding, en een grote nog ook.
We zitten met z'n drieën aan de tafel. Barbara leest de brief en kijkt teleurstellend naar Hazel. Een lange tijd blijft het ijzig stil.
'' Hazel. Ik dacht dat we hier over hadden gepraat? ... Dit is een groot bedrag, ik kan dit echt nie- ''
'' Ik betaal het wel. '' zeg ik direct. Fuck zeg, ik wist toch ook niet dat die vrouw Hazel ging aanklagen? Het was maar een grapje. Het is mijn schuld. Ik moet dit rechtzetten, Hazel krijgt nu problemen, door mij. Maar ik durf niet.
Barbara kijkt me lief aan. '' Het is al goed, Harry, '' ze zucht. '' Dan zit er niks anders op dan het geld maar in te trekken van Hazel's loon. ''
'' Wat! '' roept Hazel geschrokken uit. '' Het is niet eens mij-.. '' ze kijkt me aan. Er gaat een groot spijt gevoel door m'n lichaam. Stop. Met. Staren. Alsjeblieft.
'' Sorry. '' Hazel kijkt de andere kant op. '' Ik zal persoonlijk naar het ziekenhuis gaan en mijn excuses aanbieden. '' ze zucht en loopt weg.
'' Soms snap ik haar niet. Weet jij het? Jullie zijn ongeveer leeftijdsgenoten. Ik weet niets over de jeugd van tegenwoordig. Kun jij misschien... Praten? '' Barbara kijkt me hoopvol aan. Ik kan nee zeggen, naar huis gaan en de rest van de dag gaan gamen ofzo. Maar iets in me zegt dat ik beter met Hazel moet gaan praten.
Ik knik, sta op en ga op zoek naar Hazel. Zo groot is de bakkerij niet... Ik kijk in de opslag maar daar is ze niet. Ze is ook niet in de keuken. Ik loop naar het winkel gedeelte en kijk rond. Eindelijk heb ik haar gevonden. Zit zit in een hoekje op de grond, achter de toonbank. Ik zucht en ga zitten, tegen de muur aan. Zo blijven we een tijdje. Hazel zegt niks. Ik voel me een beetje ongemakkelijk.
'' Laat me alsjeblieft alleen, '' zegt ze opeens. Ze heeft haar gezicht verstopt achter die lange bruine haren.
'' Nee. Ik moet met je praten. '' zeg ik en strek m'n benen.
'' Oh. Opeens moet je praten. Wat ben je, m'n psychiater? Heeft Barbara dat weer gevraagt? Iedereen denkt dat er iets mis met me is! '' Hazel trapt tegen de toonbank aan. '' Fuck! '' ze grijpt met haar handen naar haar voet. Ik hoor haar zachtjes huilen.
'' Hazel, kom op nou, zo erg is het ook weer nie- '' ik probeer haar te kalmeren maar het geeft juist het verkeerde effect.
'' Zo erg is het niet? Jij kent mij niet, je weet niks van mij en mijn leven, niets! Je weet niet in wat voor situatie ik ben opgegroeit want in die tussen tijd leefde jij je fucking droom na want jij bent fucking Harry Styles de tienergod die niets, maar ook niets van het gewone leven weet! Ga alsjeblieft weg uit mijn leven, ik heb niet om jou gevraagt. ''
Ik staar naar haar. Ze meent het. Alles wat ze net zei. Nog nooit heeft iemand zoiets tegen me gezegd. Ik wil er wat over zeggen, haar terugpakken en zeggen dat ik helemaal niet zo ben. Het ergste is, dat ze gelijk heeft. Ik weet niets. Niks, van het gewone leven. Bah, ik voel me net zo'n rijk snob joch. Ik kijk naar de vloer.
'' Ik hoopte gewoon dat we vrienden kunnen worden. '' zeg ik zachtjes. Ik weet dat ik niks van mijn woorden meen, maar hey, misschien werkt het? Ik hoor een bitter gelach.
'' Ha. Meen je deze nou? '' Hazel kijkt me aan, haar ogen een beetje rood van het huilen. '' Geloof je jezelf nog wel? Hoor eens wat je zegt, Harry! Je meent geen fuck van wat je net zei! " ze staat op en loopt weg.
Nee. Dit kan ik niet toelaten. '' Wacht, stop! Wat wil je dan dat ik ga doen? Moet ik op m'n fucking knieën gaan ofzo! '' schreeuw ik. Ze stopt, draait zich om en loopt naar me toe. Ze staat heel dicht voor me en knijpt haar ogen tot spleetjes.
'' Wat jij moet leren, Styles, '' ze prikt met haar vinger in mijn borst. '' is om alleen dingen te zeggen waarvan je het ook duidelijk. fucking. meent. '' met elke pauze die ze maakt, prikt ze in mijn borst. Ze draait om en loopt met grote stappen, mij achterlatend, weg.
Fuck.
— — —
'' Hoe gaat het daar in Australië? '' vraag ik aan Niall. Na het akkefietje met Hazel ben ik naar huis gegaan, heb ik me opgesloten in mijn kamer en heb ik skype opgestart. Niall is online dus heb ik hem maar meteen gebelt. Hij is met de 5SOS jongens in Australië.
'' Het is geweldig hier, man. Super gezellig, we verblijven in Luke's huis en zijn moeder kan geweldig goed koken, '' Niall lacht. Hij zit in een of andere huiskamer, waarschijnlijk in Luke's.
'' Waar zijn de jongens? ''
Niall kijkt om zich heen. '' Over en nergens. Volgens mij is Ashton hie- ''
'' Hey Harry, '' Ashton's gezicht komt op het scherm.
'' Hey Ash. '' ik zwaai. '' Dus je hebt het naar je zin? ''
Niall knikt. '' Ja man, je zou ook moeten komen, dan zijn we met z'n zessen. We kunnen gaan clubben, Ashton weet een paar goede clubs hier in Sydney. ''
Ik zou nu kunnen gaan. Ik zou kunnen overvliegen en de genieten van mijn vakantie, wat ik dus ook echt niet doe hier. Voor een moment heb ik zin om ja te zeggen maar toch schud ik mijn hoofd.
'' Sorry man, ik kan niet. '' zeg ik spijtig.
'' Hoezo? '' Niall duwt Ashton weg.
'' Ik zou echt graag komen, geloof me man, maar ik zit hier vast. Met een probleem, zeg maar. ''
Niall's gezichtsuitdrukking veranderdt. '' Oeeh. Is het een meisje? ''
Ik knik. '' Ik weet echt niet wat ik moet doen man, ik bedoel, ze is helemaal niet mijn type. Maar zij is de reden dat me weerhoudt om hier weg te gaan. ''
'' Vertel. ''
" Nou, ze ziet ons als een stelletje rijke tieners die de wereld afreizen en plezier hebben, zonder iets te doen, '' ik zucht. '' En ik wil haar laten zien dat wij anders zijn, snap je? ''
Niall knikt. '' Dus ze denkt dat jij een van die jerks bent met geld en denkt dat 'ie hoger staat dan de rest? ''
'' Precies. ''
'' En wat dan nog? Je kent haar toch niet? Zoveel mensen denken dit over ons, maar dat boeit je dan niet. Waarom nu wel? ''
Ik haal mijn schouders op. '' Weet ik veel. Ze is anders, weet je. Ik mag haar niet, maar aan de andere kant ook wel. Ze is een bitch, maar aan de andere kant ook niet. ''
'' Ah. I understand. Nou, weetje, je moet het gewoon uitvinden. Het lukt je wel, Harry, ik ken je. Zo niet, dan laat ik een vliegtuig komen om je op te halen, afgesproken? ''
'' Kijk, dat is het! Ik wil dat niet! Ik wil niet met een vliegtuig afgehaalt worden! ''
'' Wow man, het was maar een grapje. Je voelt je echt kut. "
'' Denk je? '' ik geef hem een scheve glimlach.
'' Je komt er wel uit hoor, Harry. Dat meisje klinkt niet zo erg, ze heeft waarschijnlijk een paar geheimen en issues, elk meisje heeft dat op haar leeftijd. Praat met haar, maar doe het subtiel. Geloof me, binnenkort vertelt ze je alles. Ze is nu alleen een beetje gesloten, snap je? ''
Ik knik. '' Bedankt man. Ik ga nu. See you. '' ik zwaai naar de cam en sluit Skype af. Niall heeft gelijk. Ik moet dit doen, maar voorzichtig. Stap voor stap, om te beginnen met sorry zeggen.
Aan: Mrs. Cranky ( a.k.a Hazel )
Wacht morgen na het werk op me voor de bakkerij. H x
~×~
Hoe vonden jullie het? Vote and leave it in the comments!
xo.
JE LEEST
Bakery Love { H.S. } > Dutch
FanfictionAls Harry Styles klaar is met een succesvolle 'Take Me Home' tour, wilt hij niets liever dan tijd doorbrengen met zijn familie in een welverdiende vakantie in geboorteplaatsje Cheshire. Hij besluit zijn oude leventje op te pakken door weer te gaan w...