HARRY'S POV.
Ik kijk naar haar, hoe ze nadenkt over wat ze zou antwoorden. Ergens, lijkt ze toch op mij. Haar bruine haren coveren haar bruine ogen die grappig genoeg, hazel-kleurig zijn. Na een tijdje zucht ze en kijkt ze me aan.
'' Ik weet niet of dit wel zo handig is om te vertellen tegen iemand die ik niet ken, '' zegt ze en glimlacht zwakjes.
Niall heeft gelijk. Ze is echt gesloten. Ik wil haar helpen, op de een of andere manier. Ze heeft iets, op de manier hoe ze tegen me praat. Ze laat zien dat we verschillen, onbewust, en dat maakt me nieuwschierig naar haar.
Ik kijk haar aan. '' Misschien moeten we elkaar dan beter leren kennen, niet waar? ''
Fuck. Nu doet ze het weer, ze kijkt naar de grond. Waarom doet ze dat steeds? Het valt me een beetje op dat, wanneer ze zich ongemakkelijk voelt, ze kijkt naar de grond. Ik wil haar zeggen dat ze zich niet zo ongemakkelijk hoeft de voelen, dat het allemaal oké is. Maar iets in me durft het niet.
'' Weetje wat? Je hebt m'n nummer toch? '' zeg ik uiteindelijk. Misschien gaat dit idee werken.
'' Ja, ''
'' Elke dag stuur je me een sms'je met een klein geheim. Het hoeft niet heel groot te zijn, maar iets simpels, snap je? ''
Ze zegt niets, maar ik kan aan haar zien dat ze nadenkt. Ze twijfelt over dit idee, ze twijfelt over mij. Natuurlijk wilt ze dit niet doen, ik bedoel, dit idee is ook super cliché, waarom zou ze ook mee gaan doe-
'' I'm in. '' ze lacht weer vrolijk.
'' Wat? ''
'' Ik zei dat ik meedoe, maar alleen onder één voorwaarde. ''
'' En dat is? ''
'' Dat jij mij ook een geheim toestuurt. Elke dag, een klein geheimpje. Simpel. ''
'' Aha. Wat wil je er dan mee gaan doen? Doorverkopen aan de media? '' ik kijk haar serieus aan. Mensen hebben dit al eerder gedaan, ik wil dit echt niet nog eens meemaken. Managment was zo boos op me, mijn hele ego wat ze hebben opgebouwt, helemaal weg. Ik zet de gedachte aan de kant en kijk Hazel aan. Aan haar blik te zien, is ze nogal boos.
'' Wat denk jij wel niet? Het is jouw fucking idee, Styles. ''
'' Oke, oke. Sorry. Ik zal je... Vertrouwen. '' zeg ik uiteindelijk en pak de spanen. De terugreis was stil. Niet dat awkward stil, maar gewoon, fijn stil. Zo'n stilte als je alleen bent op je kamer, met je ogen gesloten. Niet denkend aan iets, je hoofd is gewoon stil. Van zulke stiltes houd ik.
Als we eenmaal aan de oever zijn, staat Hazel op en loopt weg.
'' Hazel! Waar ga je naar toe? '' roep ik haar achterna. Het is donkerder, en de wolken zijn donkergrijs. Fuck. Regen. Kleine druppels vallen naar onder en bedekken alles met een klein laagje water. Ik maak snel een knoop in het touw en ren achter Hazel aan.
'' Ik ga naar huis, '' zegt ze met haar ogen op het pad gericht. Ik weet waar ze woont en ik weet ook hoe het regenweer in Cheshire is. Als Hazel thuis is, is ze helemaal doorweekt. Nee, dat gaat niet gebeuren. Ik stop haar.
'' Je voelt toch deze kleine druppeltjes? Nou, deze veranderen binnen nu en tien minuten in dikke waterspetters. Voordat je thuis bent, ben je doorweekt, Hazel. ''
'' Dus? Wat boeit jij het nou als ik drijf nat thuis komt? '' zegt ze scherp en loopt weer door. Voor een meisje loopt ze best snel. Ik ren achter haar aan.
'' Dat laat ik niet toe. Mijn huis is dichterbij, laten we daar schuile- ''
Mijn zin wordt verstoort door een felle blikseminslag en Hazel gilt. Ik lach.
'' Bang voor bliksem? '' ik grijns.
'' Nee, '' Hazel kijkt verschrikt naar de lucht.
Ik wil nog iets erover gaan zeggen, maar opeens breekt de lucht open. Het regent, keihard en binnen een mum van tijd rennen Hazel en ik naar mijn huis, met onze jassen over ons hoofd. Maar wanneer we daar aankomen, zijn we alsnog dooweekt en ijskoud. Ik maak het slot open en laat Hazel als eerst binnen. Bibberend gaat ze zitten op de stoel waar ik meestal zit. Ik glimlach. Hoewel we het allebei ijskoud hebben, is ze veel meer breekbaarder dan ze eruit ziet.
'' Ik maak thee, of heb je liever iets anders? ''
Even zegt ze niks, dus ik denk dat thee wel goed is.
'' Heb je ook warme chocomel? '' ze glimlacht. Die lach. Oh god.
'' Voor jou altijd, love. '' ik grijns en loop naar de keuken. Hazel staat op en loopt achter me aan.
'' Don't call me that! En ik help heel graag mee in de keuken, ''
———
" Dit is serieus de aller smerigste chocomel, ooit. '' ik lach en zet de nog hete mok op tafel. We zitten naast elkaar op de bank en kijken TV.
'' Vind je? '' Hazel neemt een slok.
'' Veel te zoet, je hebt zeker achter m'n rug om de hele bus suiker erin gegooit! ''
Hazel kijkt quasi onschuldig. '' Wát? Hoe durf je me zo te geschuldigen zonder geldig bewijs? ''
'' De half lege suikerbus, misschien? '' ik grijns.
'' That isn't legit. Iedereen kan het gedaan hebben, hoor. ''
'' Oh, wie dan? Iedereen is weg! ''
'' Um.. '' Hazel kijkt de kamer rond. '' Misschien de kat? Je weet maar nooit, ''
Ik kijk naar Molly, die rustig slapend op haar dekentje ligt. Hazel weet heus wel dat ze er extra suiker in heeft gedaan. En mij maakt het ook niet veel uit. Ik vind het fijner om zelf mislukte chocomel te maken, dan een perfecte besteld te hebben.
'' Kunnen we iets anders kijken? '' vraagt Hazel. Ik heb de TV op een random zender gezet. History Channel, blijkbaar. Ik glimlach. Geschiedenis is vroeger mijn favoriete vak geweest op de middelbare school.
'' Hou je niet van geschiedenis? '' ik kijk naar haar. Ze kijkt niet terug, haar ogen zijn op History Channel gericht. Er is een documentaire over piramide's op.
'' Jawel. Maar alleen van andere geschiedenis, snap je? Ik wil geen oude geschiedenis gaan lezen of kijken. Ik weet wat wat er vroeger is gebeurt. Ik weet wat alle gevolgen zijn. Maar meestal in de les, denk ik na, over hoe ík zelf dingen kan veranderen. Ik wil zelf geschiedenis maken. '' ze kijkt me aan en glimlacht. '' Klinkt stom hè '' voegt ze er zachtjes aan toe.
'' The little girl wants to change the world by herself. '' ik grijns.
'' Denk je dat het me niet lukt? ''
'' Heel veel mensen hebben geprobeert de wereld te veranderen, Hazel. Als je 't zo bekijkt, zijn er maar weinig mensen die geschiedenis schrijven. ''
Hazel staat op en pakt haar jas. Ik kijk op de klok. Al half negen. Fuck, de tijd gaat echt snel voorbij. Ik sta op en loop met Hazel naar de voordeur. Ik open de deur voor haar en ze loopt naar buiten.
'' Veel succes met het veranderen van de wereld nog, '' zeg ik tegen haar.
Hazel lacht naar me. '' Weetje wat het is, Harry? ''
" Wat? ''
'' Jij en ik hebben een heel andere defenitie van de wereld. '' zegt ze niet onvriendelijk en stopt een bruine lok achter haar oor. '' Denk daar maar eens aan. ''
~×~
Crap chap. :c
p.s if u like 5sos check out my new story.
JE LEEST
Bakery Love { H.S. } > Dutch
FanficAls Harry Styles klaar is met een succesvolle 'Take Me Home' tour, wilt hij niets liever dan tijd doorbrengen met zijn familie in een welverdiende vakantie in geboorteplaatsje Cheshire. Hij besluit zijn oude leventje op te pakken door weer te gaan w...