1

1K 20 4
                                    

Det första jag hör när jag vaknar är mamma som ropar. "Cassandra, du måste gå upp nu, du börjar skolan snart". Jag suckar och ställer mig upp och går till min garderob. Idag är en sån dag jag inte orkar ta på mig tajta jeans och magtröja så det fick bli mjukisbyxor och en skön hoodie. Jag gick in till badrummet och satte upp mitt långa bruna hår i en bulle och gick sedan ner och åt frukost lite snabbt. När jag var klar skyndade jag mig till skolan även om den låg typ 5 minuter ifrån. När jag väl kom till skolan väntade mina 2 bästa kompisar Tindra och Alicia på mig. Första lektionen var engelska som är mitt favoritämne. Mina pappa är från USA så vi pratar mycket engelska hemma. När dagen var slut stack jag och Alicia in till nordstan för att shoppa lite och ta en fika. Tindra kunde inte så det fick bli vi två.
"Kan vi inte gå in på gina??" Frågade Alicia medan vi var inne på HM. "Ja visst det kan vi väll" svarade jag med ett suck då vi alltid är inne på gina när jag är med Alicia. Hon älskar Gina Tricot, jag gjorde det också innan men nu har jag tröttnat. Jag älskar New Yorker men den affären finns bara på Frölunda torg. När vi har gått runt ett bra tag bestämmer vi oss för att börja dra oss hemåt. Hemma står maten redan på bordet och min familj sitter och väntar. När jag var klar och hade dukat undan min tallrik så ville mina föräldrar prata med mig och min lillebror Carl om något. "We thougt we could leave Sweden for a while and go on a vacation in a couple of weeks" säger min pappa. "seriöst?! När och var?" frågar jag glatt. Vem skulle inte bli glad av att åka till ett varmt ställe och jobba på brännan. "Vi har bokat en sista minuten resa till Portugal så vi åker på höstlovet alltså om 2 veckor" Svarar mamma. Carl ser inte lika glad ut men jag förstår honom då han verkligen älskar Sverige. "And we thought we could be away for a little bit longer then a week so we're gonna stay in portugal for a whole month". Det ända som kom upp i huvudet var hur? Hur kan dem betala så lång resa?? Men om jag ska vara ärlig så vet man aldrig med mina föräldrar. Efter middagen och denna överraskningen så gick jag upp till mitt rum och började med mina läxor samtidigt som jag lyssnade på min favorit artist i öronen. Shawn Mendes. Älskar den killen, fan va han är bra.

**
Hoppas ni gillade första delen av Too Far. Fortsättning kommer snart! Stay tuned, glöm inte att rösta o kommentera😙❤️
/Elin

Too Far. (swedish) Where stories live. Discover now