4 veckor senare
Det har nu gått några veckor sedan vi fick reda på att vi väntade barn. Fansen's reaktioner var obeskrivliga. Älskar Shawn's fans, dem är helt underbara. Vi har varit på ett ultraljud för två veckor sedan ungefär. Dem sa inte så mycket om barnet då det knappt ens är ett barn utan bara ett foster.
Överallt på internet står om "the Mendes baby". Jag vet inte om jag orkar vänta nio månader på min älskade son eller dotter. Jag och Shawn skulle spendera den mesta tiden idag i studion. Jag hade på ett par mjukisbyxor och oversized vit t-shirt med håret uppsatt i en bulle.
Våran låt skulle bli klar när som helst. Det är bara några finjusteringar lite här och där, sen kommer den släppas om någon vecka eller två. Jag kollade igenom mina sociala medier medan Shawn satt och höll på med de låtarna jag inte medverkade på. Då och då blev jag hans musikaliska rådgivare. Jag kände att jag började få lite ont i magen och då kom jag på att vi aldrig åt någon frukost så jag gick iväg och bredde 2 mackor att äta.
"Baby?" hörde jag Shawn säga och jag kollade upp mot honom
"Yes?" sa jag med munnen full med macka
"Do you wan't to help me with some background vocals?" frågade han och log
"I would love to" sa jag och ställde mig upp och lämnade mackorna på tallriken
Vi höll på med flera tagningar och min mage gjorde bara ondare och ondare. Det var absolut ingen hunger som gjorde min smärta. Jag gick och la mig på soffan för att vila lite, men smärtan gick inte bort. Shawn hade gett mig flera glas vatten. Han var jätteorolig stackaren men jag sa bara att det var ingenting. Men allt vatten hade gjort mig full i blåsan. Jag gick iväg till toaletten för att släppa ut allt. När jag var klar och hade torkat mig blev jag helt jävla livrädd. Pappret är fullt med blod. Jag känner smärtan i magen bara öka och öka. Jag vet inte vad jag skall göra. Mina ögon fylls med tårar och jag går mot Shawn.
"Shawn" sa jag med gråt i rösten
"Baby? What is it?" frågade Shawn mer orolig än någonsin
"I'm peeing blood" sa jag och där brast det. Tårarna forsade ner och jag kunde inte stå.
"Let's get to the hospital baby, everything is going to be alright" sa Shawn och lyfte mig och bar mig mot bilen.
Vi åkte mot sjukhuset. Jag satt där i framsätet och bara grät. Jag kommer inte sluta gråta fören jag vet att min dotter eller son mår bra. Shawn körde bilen och höll min hand samtidigt. Jag är så glad att jag har Shawn nu. Min rädsla hade blivit större om jag hade varit i Sverige och Shawn här.
Shawn's P.O.V
I feel so bad for Cassi. I'm so scared for her. She already lost one baby and I don't think she can handle losing one more. She cried and cried all the way to the hospital. I'm scared as fuck but I can't show it to Cassi. I need to be there for here. When we arrived to the hospital I carried her all the way in to the reception.
"We need to see a doctor immediately" I said to the nurse in the desk
"What is the case?" she asked me
"My pregnant girlfriend is peeing blood and has a pain in her stomach" I said and the nurse took up a phone and said in it that it was a B77 and after like 2 minutes there was 2 nurses coming with a bed. I put Cassi down on the bed and they walked away with her to a room and I was about to join them when the nurse in reception told me that I can't follow them and that I need to wait her. My Cassi. I don't wan't her going through this alone so I followed them anyway but I got stopped when a guard came to take me away to the away to the waiting room
Cassi's P.O.V
"Baby I love you! I'm right outside! I won't leave without you!" hörde jag Shawn ropa medan ordningsvakten tog bort honom. Sjuksköterskorna började tvätta undan blodet och gav mig smärtstillande. Utan förberedelse la ena sköterskan på vätskan som används för att göra ultraljud. Sköterskan som kollade på ultraljudet gav mig en ledsen blick.
"I'm sorry miss your baby didn't make it" sa sköterskan.
Ditt barn överlevde inte, ditt barn överlevde inte, ditt barn överlevde inte. Meningen gick om och om i mitt huvud. Jag var i shock. Jag kunde inte röra mig. Jag kunde inte prata. Jag kände en tår rinna ner för kinden.
"We need to take out fetus right now" sa sköterskan till mig och jag bara nickade tillbaks. Jag fick en sömntablett som skulle hålla mig sövd under operationen.
Shawn's P.O.V
I couldn't sit still. I walked around in the waiting room and the people in it looked at me a bit strange but I don't care about it. I decided to call my mom. My mom will always know what to do.
"Mum" I said with tears running down my cheek.
"Honey what is it?" she said worried
"I'm at the hospital with Cassi" I said and I couldn't hold it in. I started to cry
"Are you guys alright??" she asked more worried
"I don't know! The doctors won't let me see her" I said to her
"I know you're worried Shawn, but honey listen to me when I say that you need to stay patient for Cassandra, the doctors will tell you soon" mom said and I can hear her giving me a smile through the phone. I saw a doctor coming over here so I said to mom that I needed to go and I hang up.
"Mr. Mendes I am your girlfriends doctor" the doctor said
"How is she?" I asked worried
"She just woke up" he said
"Woke up?" I asked. What does he mean with that??
"Yeah we needed to do a small surgery" He said and looked a bit sad
"It was a miscarriage wasn't it?" I said and tears running down my cheek
"Yes I'm sorry for the loss" he said and gave me compassionate face
"Can I see her?" I asked
"Yes" he said and pointed at the door she was in
Cassi's P.O.V
Jag såg Shawn komma in i rummet. Han satte sig på sängen. Våra ögon fick kontakt. Jag kunde inte hålla in tårarna längre. Jag började stört böla. Shawn tog in mig i famnen och jag kunde känna hans tårar rinna ner i nacken på mig. Varför just oss? Vad blir vi straffade för? Jag kunde höra Shawn's inandning. Jag tror det är första gången jag någonsin hört honom gråta så mycket som nu
YOU ARE READING
Too Far. (swedish)
FanfictionCassandra är en helt vanlig 18 åring från Göteborg. Men en dag förändras allt, är det en bra förändring eller kan det förstöra Cassandras liv när hela hennes liv vänds upp och ner? Bästa placering: #28 i fanfiction