24

298 13 7
                                    


Det har nu gått 2 veckor sedan Shawn och jag flyttade ihop. Först hade vi bara tänkt att jag skulle bo hos honom medan vi skulle göra låten tillsammans, men planen ändrades och vi bestämde oss för att spara ihop en lägenhet tillsammans. Än så länge bor vi hos Shawn's föräldrar. Det känns som att dem har blivit som en liten extra familj.

*Flashback

Jag hade samlat ihop de personer som är viktiga för mig till vårt köksbord hemma för att berätta nyheten. Jag vet inte hur dem kommer ta det. Jag är ändå 18 så dem kan inte stoppa mig. Runt bordet satt mamma, pappa, Carl och Tindra. 

"Jag har något att berätta..." sa jag glatt

"Är du gravid?!" frågade mamma glatt och resten skrattade

"Eh nej inte än" sa jag och skrattade 

"Okej" svarade mamma och skrattade till lite.

"Vad är det då?!" frågade Carl nyfiket

"Jag skall flytta hem till Shawn" sa jag och log stort och glatt

"Du ska vad?" sa Tindra och såg lite ledsen ut

"Jag ska flytta till hem till Shawn, jag vet att det kom plötsligt" sa jag och kollade på Tindra medlidande 

"Väldigt plötsligt" sa hon och kollade ner i bordet ganska ledset

Jag lät nyheten smälta in. Mamma och pappa verkade glada att jag äntligen skulle flytta men ganska ledsna att det skulle just vara på andra sidan jordklotet. Carl och Tindra blev lite ledsna. Dem två är liksom mina bästa vänner. Tycker också det är lite jobbigt men vi kommer fortfarande ha kontakt

*Flashback över*

Idag skulle vi in till studion igen som vi har typ gjort varenda dag dessa två senaste veckorna. Mina blåmärken var nu borta och alla rykten om att Shawn skulle ha gjort det är helt borta. Shawn och jag hade sex för första gången när vi var i Sverige. Han var väldigt bra i sängen. Bättre än någon annan jag någonsin varit med. 

Klockan var nu 13:03 och vi skulle börja bege oss mot studion. Det var inte jättelångt dit. Tog ungefär 10 minuter med bil. Vi satte oss ner och Shawn började spela lite på gitarren. Jag började nynna på lite olika melodier. Men avbröts gång på gång med sura uppstötningar. Jag tror att jag började bli smått hungrig. Jag blev så sugen på tacos av någon konstig anledning. Jag sa inget till Shawn. Vi hade ändå inget taco ställe i närheten. Mina sura uppstötningar bara blev värre och värre och jag började känna mig illamående och yr. 

"I need to lay down for a bit I'm sorry" sa jag och började gå lägga mig i soffan

"Is everything okay honey?" frågade Shawn smått oroligt

"I'm just feeling a little ill that's all" sa jag och log

"Can I get you something? A glas of water? A kiss?" sa han med ett leende  

"Can I have both?" frågade jag och log 

"Of course" sa han och kysste mig.

Shawn gick och iväg och hämtade ett glas vatten till mig. Han är så gullig. Jag fattar inte varför alla killar är helt tvärtom. Shawn kom med glaset och satte sig och började skriva på andra låtar istället för vår duett. Jag bara låg i soffan och illamåendet gick aldrig över. Timme efter timme gick och jag började känna mig sugen på donuts. Jag kom ihåg att när jag var väntade Isak så kände jag liknande saker som illamående och cravings. Men jag kan väll ändå inte vara gravid tänkte jag för mig själv. Om jag minns rätt så använde vi kondom när vi hade det mysigt under täcket. 

Too Far. (swedish) Where stories live. Discover now