Det har nu gått en vecka sedan jag och Shawn blev tillsammans. Följare på instagram och snapchat ökade och jag har typ 50k. Visst nu är vi tillsammans och hatet har ökat också då många människor är avundsjuka. Jag hade också varit det. Tindra är glad för min skull men Alicia har blivit så dryg och uppkäftig mot mig under det senaste. Jag förstår inte varför. Jag hade varit glad för henne om hon var i mina skor. Men hatet jag får borstar jag bara bort, det är inte något jag tar emot längre. Visst, vissa är grova men jag tar inte lika illa upp som min första hatkommentar. Men det som gör mig mest ledsen är att Shawn åker hem imorgon, hem till Canada. Jag har nog aldrig varit så ledsen som jag är just nu. Men men, jag får bita ihop och göra denna dagen till den bästa och låtsas vara glad. Shawn kommer kunna se igenom det men inte hans fans. Dem kommer tro allt är normalt.
Jag har ny bytt om till min bikini för att gå ner till stranden. Det fick bli en vanlig svart bikini. Inget speciellt med den. När jag kommer ner ser jag Shawn med några tjejer. Gör det mig svartsjuk? Inte alls. Jag vet hur mycket vi gillar varandra. Han har till och med sagt att han älskar mig. Så nej det gör mig inte svartsjuk. Jag sätter mig ner i en strandstol och möter Shawn's blick. Nån av hans fans måste ha sett mig och berättat för Shawn att jag var här för han stod med ryggen mot mig. Han viftar med handen som visar att han vill att jag ska komma. Jag går ner till dem och hälsar sedan ger jag Shawn en kyss.
"You're so cute together" sa en tjej ganska hypat.
"Thank you" svarade jag och Shawn i mun på varandra.
Efter en stunds konversation så frågade tjejerna om dem kunde ta bild med oss. Några ville ha en bild med bara mig också. När alla fick en bild så gick jag och Shawn ner till vattnet. Vi skrattade och skvätte och var som barn. Vi betedde oss alltid som barn när vi är i havet. Men efter en stund kom tanken upp och blev så ledsen. Jag kom på att Shawn åker imorgon. Något som jag hade glömt för ett ögonblick där nere i vattnet. Självklart märkte han att jag blev ledsen.
"Cassi?" sa Shawn med en blandning av oro och medlidande i rösten
"I don't wan't to talk about it. Not here at least. Not in public" svara jag lite ledsamt
"Okay do you wanna grab some lunch then" sa Shawn för pigga upp mig. Han vet att jag älskar mat.
"Only if it is kebab" svarade jag skrattandes
"Anything for you babe" svara han jättegulligt. Han försökte verkligen låta sexig men det blev bara roligt och gulligt.
Jag log mot Shawn och vi gick upp till restaurangen som var byggt på en brygga över havet. Jättemysigt. Vi satt där och bar snackade tills klockan var runt halv 4. Då behövde jag åka hem för att göra mig iordning för en myskväll med Shawn. Vi skulle först på en restaurang och sedan hem till mig för att kolla på den sista Harry Potter filmen. Ja för dem andra har vi sett nu under veckorna som har varit. Jag kunde inte sluta tänka på att han skulle åka imorgon. Jag grät i duschen. Jag grät när jag klädde på mig. Jag kunde inte sminka mig för mascaran skulle bara rinna. Mamma och pappa hade kollat säkert hundra tals gånger om jag var okej. Dem vet inte att Shawn skulle åka imorgon.
Jag lyckades sluta gråta tillslut. Tog dock en lång tid. Nu är klockan 6 och Shawn skulle komma nu. Det knackar på dörren och jag går ner och öppnar. Shawn hade klätt upp sig riktigt fint. Han hade slips och allt. Min älskling. Vi gick till restaurangen och beställde vår mat. Jag köpte en lasagne och Shawn tog en carbonara.
"I'm following you to the airport tomorrow" sa jag från ingenstans ganska bestämt i rösten men inte vågade jag möta Shawn's blick
"But Cassi it's so far away don't you wanna lay on beach" sa han som om han inte ville att jag skulle följa med.
"I don't give a fuck about that I'm gonna spend every little time I still have with you" sa jag och brast ut i tårar
"Hey baby, please don't cry. I love you and yes you can follow us but it's not that I'm gonna die tomorrow. We will see each other again" svarade han chockat med hopp.
"Are you sure about that? We have a very long distance between each other. And it's not like we're gonna see each other everyday like we did here" svarade jag osäkert
"Of course not. But I'm gonna text and call you everyday Cassi" svarade han med trygghet i rösten
"I love you Shawn"
"And I love you Cassi so fucking much"
Vi fortsatte och äta och pratade inte mer om det. Liten stund senare hände något som jag aldrig velat skulle hända. Det var vår sista kväll tillsammans och det kom fram några fans när vi satt och åt. Hejdå privatliv hoppas vi ses någon gång igen. Shawn förklarade för dem att han inte ville att dem skulle komma fram och att det var vår sista kväll men att dem skulle få varsin bild ändå.
När vi var klara betalade Shawn men jag insisterade på att betala men han vägrade och betalade allt själv. Vi gick hand i hand tillsammans hem till mig och kollade på Harry Potter och sedan gick o la oss för att sova. Shawn skulle ju upp tidigt imorgon.
NÄSTA DAG
Shawn's plan skulle gå klockan 08:00 och han behövde ju vara där 2 timmar innan avfärd så vi åkte runt fem på morgonen. Vi satt där på bussen och var rätt tysta. dock inte hela resan men jag satt där på fönsterplatsen med huvudet lutad mot Shawn's axel och våra händer ihop knutna och kollade ut genom fönstret. Resan gick rätt snabbt och när vi kom fram behövde Shawn gå in ganska direkt. Vi fick 10 minuter tillsammans innan han behövde gå till planen och sin gate. Jag bara ser honom gå iväg och upp för rulltrappan och tänkte på varför jag inte pratade mer under bussresan. Jag bryter ihop i gråt och sätter mig ned på en bänk med mina händer kupade och ansiktet i det. Shawn ser det och jag hör honom ropa
"I LOVE YOU SO MUCH CASSI"
Jag kunde inte svara honom, det var alldeles för mycket gråt i halsen.
**
Heej!!
Nu kom det ett nytt kapitel. Kanske var lite sad idag men ledsna kapitel är också bra. :)
Om ni gilla detta kapitlet får ni gärna rösta o kommentera så är ni bäst!
/Elin
YOU ARE READING
Too Far. (swedish)
FanfictionCassandra är en helt vanlig 18 åring från Göteborg. Men en dag förändras allt, är det en bra förändring eller kan det förstöra Cassandras liv när hela hennes liv vänds upp och ner? Bästa placering: #28 i fanfiction