22

289 14 10
                                    

Jag vaknade av att solen sken rakt i mina ögon. Väldigt jobbigt sätt att vakna på. Jag märkte att Shawn fortfarande sov så jag tog fram mobilen och öppnade snapchat. Jag gick igenom alla snaps jag hade fått under natten och skickade mina streaks. Sedan tog jag en bild på Shawn när han sov. Han var så gullig. Jag skrev "I love this guy so much❤️" och la upp den på MyStory. Jag tog fram mina lurar och öppnade YouTube. Det första jag såg bland rekommendationer var "Shawn Mendes beats Girlfriend in Sweden". Vad i helvete är detta!! Jag väckte Shawn på direkten med panik och visade honom videon. Han fick panik på direkten och han ringde Andrew även om det var natt i Canada. Jag måste fixa detta. Hela hans karriär kommer rasa och jag vägrar vara anledningen...

**

Shawn har gått runt i mitt rum fram och tillbaka säkert tusen gånger. Jag kan inte fatta detta. Hur kan fans tro detta om honom. Det verkligen inte en privat person som la ut det heller utan det var Clevver News. En av de största nyhetskanalerna inom kändisvärlden. Han hade ringt Andrew och kollat vad vi hade kunnat göra åt det. Han sa att han skulle kolla in det och återkomma inom 30 minuter. Men för oss fanns det inget tålamod. Tiden går och fler hinner se detta. Den värld vi lever i vet inte hur man kollar faktan. Man bara lyssnar på vad andra säger och tror att det är sant. Tragiskt 

Det har nu gått 20 minuter och Shawn's mobil började ringa.

"Hello.. Yes.. Okay.. So that is what we will do?.. Okay thank you Andrew!"

"What did he say?" frågade jag med en blandning av nyfikenhet och oro

"He said that because this is false accusations from Clevver, we can sue them because it's a very serious accusations and it's illegal of them to put it out without fact" förklara han

"Good" sa jag och andades ut

"Yes" sa han

Det blev tyst för en stund tills Shawn avbröt den med säga att han ville ta en dusch. Jag plockade fram en handduk åt honom. Han gick in i duschen och jag satte mig i sängen igen. Jag öppnade upp Instagram och gick in på min och Camila's chatt. 

Cassi: "Camila I need to talk to you"

Camila: "Is something wrong?"

Cassi: "I'm worried about Shawn."

Camila: "Tell me.."

Cassi: "Have you ever noticed a side of Shawn. A bit violent?"

Camila: "No I haven't why u ask? Did he hit you? Is it true?"

Cassi: "No absolutely not, he have never hurt me but he was about to go to my school and do it to the guy that did it to me"

Camila: "He was about...? He didn't do it?"

Cassi: "He did go to my school and if I didn't get there before him he would have done it"

Camila: "I can't say that I'm chocked. He isn't a violent person and you know that but he told me something about making you a promise that he wouldn't let anyone hurt you and maybe he feel like he broke the promise"

Cassi: He didn't do that? I would have remembered..

Camila: I think you were asleep at the time

Cassi: "Oh"

Camila: "Yeah"

Cassi: "Thanks Camila"

 Camila: "No problem hun"

Jag la undan mobilen och Shawn kom ut ur duschen. Det har blivit en jobbig stämningen bland oss. Det är inte som det brukar vara. Clevver har inte bara förstört Shawn's rykte utan dem har förstört oss också. Det plingade till på min mobil och jag kollade vem det var. Det va Tindra som fråga om hon kunde komma upp en stund. Jag svarade att jag skulle kolla med Shawn.

Too Far. (swedish) Where stories live. Discover now