När min familj hade gått iväg så satte vi oss i soffan. Shawn berättade om sin tour, jag berättade om hur jag skada foten. Shawn bara skrattade åt den historien. Jag slog honom lätt på armen när han skratta. Utan att tänka efter sa jag högt "I can't believe that my dream is getting fulfilled in this moment". "What do you mean?" frågade Shawn. Åh nej... Nu fattar han säkert att jag är ett fan. "Um nothing hahah" "It's not nothing. Tell me". "Ummm I'm a fan of yours, a big one" svarade jag blygt, jag vågade inte kolla honom i ögonen. "Aww hahah". "What's so funny?" svarade jag förvirrat "Nothing, you're just cute" "Aww thank you". Det blev en liten tystnad, ganska stel om jag skall vara ärlig. "Do you wan't something to drink? Cola? Fanta?" frågade jag Shawn bara för att bryta stelheten. "I'll take if you take" " Cola?" "Sure".
Jag gick in till köket och hällde upp 2 glas cola och fyllde en skål med chips. "Do you wan't to watch a movie?" hörde jag Shawn fråga från vardagsrummet. "Sure, you can pick one" "Do you like Harry Potter?" "Never watched it hahah". "WHAT??!!" Hörde jag Shawn ropa. Han kom rusandes in i köket. Jag kunde inte sluta skratta åt hans reaktion. "How could you not have seen Harry Potter?!?!" "I don't know, don't hate me hahahah" "I can't hate you Cassandra it's not possible". "aww Shawn you're so cute hahahah shall we watch some Harry Potter now?" "Sure". Leendet på Shawns läppar var helt fantastiskt. Ett leende som man aldrig skulle kunna glömma.
Vi kollade på den första filmen av hela filmserien. Shawn ville att vi skall kolla alla filmer innan jag åker hem till Sverige och han till Canada. När filmen var slut gick vi till mitt rum och bara satt och snackade igen. Jag berättade för honom att jag var på hans konsert i Stockholm som var i våras. Samtalet bara rullade på och vi klickade så himla bra. Min fot har även slutat göra ont. Jag har ju haft annat att tänka på. Kvällen började gå mot sitt slut och Shawn skulle gå hem. Medan Shawn tog på sig skorna så plingade min telefon till. Det var Alicia.
"Hur går det med att hitta Shawn hahah"
Så fort jag såg meddelandet ändrades mitt ansiktsuttryck från glatt till mindre glatt. Det känns verkligen inte bra att hålla detta hemligt från mina bästa vänner men jag vet hur dem blir när dem är avundsjuka och det är inte roligt. Shawn märkte att jag såg nedstämd ut. "Are you okay?" frågade han mig. "Yeah everything is great!" svarade jag ganska fejkt. "Don't lie to me and tell me what's wrong". Wow han är bra på att läsa av folk men jag var tvungen att ljuga ihop något. "It's just sad that you have to leave when we had a so great evening" "I promise you that i'll be back, we have like 7 more harry potter movies to watch" sa han och skrattade lite "Yeah" halvt skrattande tillbaks "See ya" "bye"
Efter att Shawn jade gått gick jag till mitt rum och la mig i sängen för att sova.
Dagen efter skulle vi gå ner till stranden. Den ligger bara några hundra meter bort från lägenheten. Nere vid stranden såg jag några tjejer vara jätteglada och jag förstår dem för jag ser även någon annan. Shawn. Jag tog upp telefon och skickade iväg ett meddelande till honom
"A lot of girls I see". Jag såg att Shawn öppnade meddelandet och jag märkte hur han lyfte upp blicken och kollade runt. Tillslut såg han mig. Han nickade med huvudet som ett hej och jag gjorde detsamma tillbaks. Jag märkte även hur tjejerna kollade på mig. Efter att alla tjejer hade gått iväg så såg jag hur Shawn kom emot mig.
"do you wanna take a swim?" frågade han mig "sure". Vi, gick ner till vattnet och badade lite. Väll i vattnet var vi som små barn. Vi plaskade, vi skvätte vatten på varandra. Vi skrattade. Det var riktigt mysigt. Jag har börjat märka att jag gillar men inte samma sätt som innan. Det finns några fjärilar i min mage**
Heeej
Hoppas ni gillade denna delen. Vad tycker ni om längden på kapitlerna vill ni ha längre eller gillar ni denna längden. Kommentera gärna de. Glöm inte att rösta
/Elin
YOU ARE READING
Too Far. (swedish)
FanfictionCassandra är en helt vanlig 18 åring från Göteborg. Men en dag förändras allt, är det en bra förändring eller kan det förstöra Cassandras liv när hela hennes liv vänds upp och ner? Bästa placering: #28 i fanfiction