3

547 20 2
                                    

Jag ser Aaliyah Mendes!! Om hon är här i Portugal så borde väll ändå Shawn också vara här. Några sekunder efter ser jag Karen och Manuel också... Okej så 3 av 4 familjemedlemmar i Mendes familjen har jag sett. Jag funderade på att gå fram till dem och fråga om en bild och slänga in frågan vart Shawn är. Hann inte tänka efter noga utan att mitt impulsiva jag bestämde sig för att gå fram. "Hi excuse me, I'm sorry if I'm bothering you I was just wondering if I could take a picture with you?" frågade jag Aaliyah med en hes röst och en nervositet som satt långt ner i magen. "Of course! What's your name?" frågade Aaliyah. "I'm Cassandra". "What a beautiful name" hörde jag någon kvinna säga,jag vände mig om. Det var Karen som sa det och gav mig ett snällt leende. Jag tackade och log tillbaks. "I need to get back to my family now, we have a bus to catch, thanks for the pic Aaliyah" "No problem!" svarade hon med ett snällt leende. Efter ett lagom stelt samtal börjar jag gå tillbaks till min familj, samtidigt som jag gick tog jag upp mobilen för att skicka till Tindra och Alicia att jag har träffat självaste Shawn Mendes familj. Från ingenstans krockade jag in i någon. Jag tappade balansen och ramlade. Innan jag hann kolla vem det var så röt jag ifrån mig "Can't you see where you're going" "I'm so sorry". Det var en röst jag kände igen. Jag krockade precis in med självaste Shawn Mendes. Hur sjukt?! "It's okay" svarade jag så trevligt jag kunde så han inte tror jag är en hemsk otrevlig häxa. "Here, let me help you up" sa han till mig och sträckte ut armarna så jag kunde komma upp. När jag ställt mig upp känner jag smärtan i foten från överraskningsfesten igår kväll. "Aow!!" nästan gallskrek jag "Is everything alright??" frågade Shawn mig med en rädsla i rösten. "My ankle hurts so much" "Should I call for an ambulance?" "No it's okay, I hurt it back in Sweden so the doctors already checked it when I was home, you can breath". Shawn pustade ut. Det märktes på honom att han var nervös. "Can you pass me my bag? I need to call my dad" frågade jag Shawn som kunde gå ordentligt. "Sure!". Shawn gav mig min väska och jag letade fram pappas kontakt i mobilen. "Hi, can you meet me at the toilets? I fell earlier and my ankle hurts again". "Sure I'll be there in 2 min" "Thanks dad". "Didn't you say you were from sweden?" frågade Shawn förvirrat. "Huh?" frågade jag ännu mer förvirrat. "You just talked english with your dad, shouldn't swedes talk in swedish?" "My dad is american" "Okay that makes sense". Jag fnittrade till åt hur förvirrad Shawn var. Riktigt gulligt kan jag säga smått och gott. Jag ser på långt håll att pappa är påväg. Jag tror att Shawn märkte att det var min pappa som kom emot oss då han sa något jag inte förväntade. "Here's my number, call me and tell me how your ankle feels". Jag blev chockad av två saker idag. Jag krockade in i Shawn Mendes och att han gav mig sitt nummer. Varje fangirl's dröm kan jag enkelt säga.

***

Hallåååå, glöm inte att sprida berättelsen, rösta och kommentera. Ni är toppen:*

/Elin

Too Far. (swedish) Where stories live. Discover now