Det var nu nästa morgon och jag vaknade av att min mobil var söndersprängd med notiser från både familj och fans. Fansen hade twittrat och frågat om missfallet och dem hade typ panik. Mamma hade försökt både sms:at och ringt under natten. Jag tror inte hon var medveten om att det var natt här. Jag kollade på mobilen va klockan var i Sverige den var 16:33. Det passade bra att ringa så jag gjorde det.
"Hej mamma"
"Älskling jag har försökt nå dig"
"Ja, jag såg det mamma, jag låg och sov"
"Just det, tidsskillnaden"
"Japp"
"Men hur mår du gumman?"
"Jo det har varit ganska mycket gråt på sistone"
"Jag förstår det, tycker du inte att du kanske skall komma hem lite gumman?"
"Mamma jag är hemma"
"Va?"
"Ja, Kanada är mitt hem nu"
"Ja men du förstår vad jag menar"
"Jag förstår men jag ville bara förtydliga det"
"Okej men va säger du då? Om att komma hit lite?"
"Låt mig tänka lite, men mamma jag måste gå nu innan jag väcker Shawn"
"Okej gumman jag älskar dig"
"Älskar dig också"
Visst skulle det vara trevligt att komma hem lite. Jag saknar ju alla där men samtidigt är det nog inte bästa tillfället med tanke på hela situationen med Anton. Jag är inte i ett tillräckligt stabilt läge för att åka tillbaka till Sverige just nu.
Shawn sov fortfarande och jag ville självklart inte väcka honom. Men jag fick ett sånt kaffe craving så jag bestämde mig för att sätta på en kanna kaffe. Jag är ganska säker på att dem andra också ville ha sen när dem vaknar. Okej kanske inte Ali men dem vuxna iallafall.
Några minuter senare hör jag trappsteg och ner ser jag en trött Manuel.
- Good morning! sa jag till honom och han hoppade till lite. Han trodde nog han var den enda som var vaken
- Oh good morning Cassi, How was your sleep? svarade han och gav mig ett snällt leende
- Still ruff but I'm getting through it. svarade jag och tog en kopp av kaffet som nu var klart
- That's good, svarade han och tog också en kopp kaffe.
- Just tell me if you need anything. svarade han och började gå upp igen.
- I will.
Jag satte mig ner vid köksbordet med mitt kaffe och började göra i ordning några mackor. Jag kollade igenom instagram och twitter. I mitt instagram flöde stod det om alla jävla rykten om mig och Shawn. Några idioter hade fått för sig att Shawn hade misshandlat mig pågrund av bebisnyheterna och att det var anledningen till missfallet. Vad dem verkar ha missat är att Shawn är en underbar människa som aldrig i hela hans liv skulle behandla mig eller någon annan på det sättet.
Vissa tror att det Anton som har misshandlat mig så jag fick missfall. Frågan är bara hur fan dem har fått reda på min historia med Anton.
När man talar om trollen, eller snarare tänker så får jag ett meddelande från Anton på instagram. Det var inte något jag ville hålla på med klockan nio på morgonen.
A: Hej Cassi
C: Vad vill du Anton?
A: Ojdå har du vaknat på fel sida av sängen idag eller?
C: Jag orkar inte med dig Anton, vill du något så säg de eller så drar jag.
A: Jag vill knulla dig
C: Usch..!! vad är det för fel på dig ditt jävla svin?!
A: Jag vet att du också vill...
C: Aldrig i livet!! Du är så jävla vidrig Anton!!
A: Hade ändå tänkt besöka Kanada.. Har hört att det är fint där
C: Du skulle bara våga komma hit...
A: Vad skall du göra?? Skicka din pojkvän? Hjälp va rädd jag blir..
C: Du vet att han har livvakter större än din framtid va?
A: Oj vågar han inte slåss som en riktigt man??
C: Ha de bra i Sverige Anton...
A: Hora..
Jag bara stängde ner telefonen och dukade av mina grejer. Att Anton kallar mig hora är inget nytt och det är verkligen inte de värsta han kan säga eller göra.
Jag gick upp till Shawn's rum igen och han hade vaknat nu. Jag la mig bredvid honom under täcket.
- Good morning sa jag och la mitt huvud mot hans bröst
- Cassi what's wrong? svarade han med en orolig röst
- What? svarade jag frågande
- I know you and I know your face when something is bothering you, svarade han och gav mig en blick som såg nästan lite irriterad ut
- It's nothing Shawn, I'm just tired. svarade jag och blundade
- You sure? frågade han igen
- Mhm svara jag lite lätt
Shawn's perspective:
I'm also tired Cassi... Tired of you keeping things from me... I kept saying in my head that she lies to me about stuff. Maybe not like serious things like cheating and stuff but I want us to be honest with each other. I mean what is a relationship without honesty? I really feel like the only way I can know what's going on with her is by checking her phone. I don't want that. I don't wanna be that crazy boyfriend that keeps control of his girlfriend...
If this doesn't end soon I would have to break up with her...
**
Heeej...
Förlååååt det var såååå längesen. Men det har varit så mycket i skolan så jag har verkligen inte haft någon tid... Men jag hoppas ni gillar detta kapitlet. isåfall glöm inte att rösta och kommentera och dela gärna med era vänner
/Elin
YOU ARE READING
Too Far. (swedish)
FanfictionCassandra är en helt vanlig 18 åring från Göteborg. Men en dag förändras allt, är det en bra förändring eller kan det förstöra Cassandras liv när hela hennes liv vänds upp och ner? Bästa placering: #28 i fanfiction