Dagarna har gått och jag skall börja packa för att resa till Portugal imorgon. Jag är så himla taggad. Vi ska ju vara där i en månad så det är mycket vi behöver packa. Jag tror till och med att mamma och pappa har köpt nya resväskor som är så stora att nästan hela familjen får plats i en resväska. Enligt mina föräldrar så ska vi bo i en lägenhet och inte hotell, men det är också roligt, dock så hatar Carl att bada i havet, och det kommer inte finnas en pool i närheten vad jag vet. Jag och Carl är som bästa vänner med en stor åldersskillnad, eller skillnad kan man inte kalla det då han bara är 3 år yngre. Jag packar ner 5 par olika shorts, 10 olika t-shirts. 3 finklänningar till kvällarna som vi ska ut på restaurang. Jag packar ner andra grejer tills jag ser telefonen ringa. Det är Tindra.
T: Tjaa, vi drar väll ut ikväll?? Det är ju ändå din sista kväll i Göteborg på ett bra tag.
C: Klart som fan att vi drar ut, vart hade du tänkt dig?
T: Jag känner en kille som känner en kille, Alicia hänger också på, vi har fixat allt du behöver inte oroa dig om alkohol osånt.
C: Gött men då ses vi sen! Puss!!
T: Puss!!
Klockan är nu 17:47 och jag har fixat mig iordning för att möta upp Tindra och Alicia. Jag har på mig en vit blus med ett par blåa slitna jeans och ett par höga klackar. När jag har tagit på mig jackan och ska gå ut genom dörren så hör jag en röst, det är pappa. "Where are you going sweetie?" "I'm just going out with Alicia and Tindra, it's okay right?" "Yeah sure, just don't be out to late" "Okey thanks dad".
När vi väll kommit till huset där festen skulle vara så verkade de helt dött. "Tindra är du säker på att vi har kommit rätt??" "Ja, det ska vara här enligt Google maps hahah" "Vi känner på dörrhandtaget, det är öppet. Vi går genom dörren och jag blir livrädd när jag hör "ÖVERRASKNING...". Jag blev så rädd så att jag tappade balansen bland alla skorna och ramlade, samtidigt drog jag ner Tindra och Alicia. "En födelsedagsfest?" "Jag visste inte att det skulle vara en överraskningsfest men ja en födelsedagsfest" sa Tindra oskyldigt. Jag bara skratta åt henne tills jag skulle resa mig upp, det gjorde så ont i foten. Jag måste ha stukat den tänkte jag för mig själv. Jag sa inget till de andra för jag ville inte förstöra festen men tillslut gick det inte. Jag kunde inte gå, jag kunde inte stå. Jag berättade för Tindra som gick och hämtade min mobil så jag kunde ringa pappa. Pappa kom och hämtade mig. Vi tänkte att det är bättre att låta foten vila så mycket som möjligt så jag hade foten högt och fick äta middag i sängen. Samtidigt kollade jag senaste avsnittet av Riverdale. Så himla spännande!! Flyget går från flygplatsen klockan 10:00 imorgon. Man får sova ut lite ändå. På planet sover jag hela vägen då jag har tagit en hel del smärtstillande och blivit väldigt trött av dem. När vi kommer fram till flygplatsen ser jag ett ansikte som jag känner igen från mils avstånd....
****
Heeeej hoppas ni gillade denna delen ni får gärna kommentera om ni vill ha längre kapitel. Glöm inte att rösta också så kommer det en ny del snart
Puss❤️
/Elin
ESTÁS LEYENDO
Too Far. (swedish)
FanficCassandra är en helt vanlig 18 åring från Göteborg. Men en dag förändras allt, är det en bra förändring eller kan det förstöra Cassandras liv när hela hennes liv vänds upp och ner? Bästa placering: #28 i fanfiction