4

535 19 0
                                    

Klockan är nu kvart över sex och vi kom fram till lägenheten för ca 30 minuter sedan. Jag kan fortfarande inte sluta tänka på att Shawn gav mig sitt nummer. Jag låg i sängen som jag ska sova i under den kommande månaden. "Knack knack" hörde jag medan någon knackade på min dörr till rummet. "Kom in", "hej gumman, hur är det med foten?" "Sådär, den gör fortfarande ont" svara jag med en suck."Typiskt också, jag och pappa pratade om att beställa hem mat idag så att du kan vila foten så mycket som möjligt" "Aa visst men jag vill inte förstöra er kväll så om ni vill så kan ni gå utan mig" "Cassandra... Det kommer vi inte att göra" "Mamma det är lugnt" "Är du säker älskling" "Jaa gå ut ni" "Okej vad vill du ha att äta?" "Kebabpizza" "Okej jag letar upp en pizzeria i närheten och beställer det" "Tack mamma". Efter mamma gick iväg så slog en tanke mig hårt i huvudet att jag kan sms:a Shawn.

"Hi Shawn! It's the girl from the airport you walked into". Inte långt efter plingade telefonen till. Det var Shawn.

"It wasn't my fault that you checked your phone while you we're walking ;) "

"Ha ha very funny :))".

"How's your ankle?".

"It isn't good but it's not bad either".

"Sorry again :/"

"It wasn't you fault Shawn, I said earlier that I hurt it back in Sweden"

"Yeah I know..."

"Just don't blame yourself"

"Yeah, Btw what's your name?"

"Ask your mother ;))"

"What?"

"Haha just kidding. My name is Cassandra".

"That's a nice name"

"Thanks, but I gotta go take a shower before my mum get's home"

"Are you going out?"

"No, the rest of my family is. I just wanna take a shower after all this airport stress that was today"

"If you're going to be alone all night, I'd love to come over but only if you wan't too"

Vad är det jag läser?! Shawn Mendes vill komma hit. Jag erbjöd honom inte ens. Jag kanske gav lite ledtrådar men jag sa inget rakt ut

"Ehm sure, I'll send you the adress when I'm done in the shower"

"Okey see u"

När jag har duschat valde jag ut kläder. Känner lite att man inte vill klä upp sig allt för mycket så jag tog på mig ett par Adidas byxor och en vanlig smått genomskinlig topp. Jag fönade och plattade till håret och sminkade mig naturligt. Jag gjorde iordning som om jag skulle till skolan.

"Cassandra din mat är här" hörde jag mamma ropa. "Kommer" svarade jag så att hon skulle höra. När jag kommer ner så har mamma storhandlat med snacks och läsk. "Varför så mycket chips och sånt" "Jag tänkte ifall du skulle kolla på tv eller serier och ville ha det lite mysigt, men du behöver inte äta upp allt ifall Carl vill ha sen". Mamma och pappa brukar inte äta onyttigheter. "Okej jag sparar till honom". Efter jag åt upp så skickade jag adressen till Shawn och han svarade att han skulle komma inom en halvtimma. Det känns lite sjukt att Shawn ska umgås med mig en stund. Mitt tänkande förstördes när jag hörde mobilen plinga till. Det var Alicia

"OMG CASSANDRA!! SHAWN ÄR I PORTUGAL!! DU MÅSTE STALKA UPP HAN"

Jag kom på efter jag läste meddelandet att jag berättade aldrig att jag träffade både Aaliyah och Shawn. Jag valde att inte berätta det då både Alicia och Tindra blir alldeles för avundsjuka.

"SERIÖST??!! VART LÄSTE DU DET???"

"ALLA FANKONTON SKRIVER OM DET"

"Ska fan hitta min älskling även om det betyder att jag skall åka genom hela portugal"

"Hahahaah gör de och hälsa honom när du hittar han att jag vill veta vad för tema vi ska ha på vårt bröllop"

"Hahahha det ska jag hälsa"

Jag avbröts av att jag hörde dörren plinga. Jag skyndade mig ner för att öppna men hindrades när foten blev så pass smärtsam att det inte gick att hantera så det slutade med att pappa öppnade. "Who are you?" frågade pappa lite kallt. "Dad this is Shawn" sa ifrån toppen av trappan. "Hi". Jag gick ner för trappan medan Shawn tog i hand med min pappa. "And how do you know each other?" "We met at the airport" svarade Shawn pappa vänligt. Man märkte på Shawn hur han försökte göra ett bra intryck. "Okey, and you're inviting him here when you don't know him". "Dad, I know him" sa jag och märkte hur Shawn kollade på mig. Den blicken kommer jag aldrig glömma.

***

Heeej!

Hur tror ni Shawn och Cassandra kommer spendera kvällen? Det verkar ju finnas en gnista emellan dem. Glöm inte att rösta och kommentera så blir jag riktigt glad 💗💗

/Elin

Too Far. (swedish) Where stories live. Discover now