*kita pernah berjumpa ke? Aku rasa macam kenal kau....* kata2 masih terngiang dalam kepala Ali. Dia merasa perasaan yang sama. Dia tahu dia kenal hali tapi dia tidak boleh ingat..... Apa ni dejavu ke apa?"Ali kenapa ni? Monyok je... Ada masalah ke? " Moon yang berada di sebelah Ali perasan dengan riak wajah Ali. "tak ada apalah..... Cuma berfikir.. " tipu Ali. Dia tidak mahu orang lain tahu masalahnya. "okay tak paksa, jom Ali kita pergi bilik perjumpaan" kata moon, ceria. Ali tidak berkata apa2 cuma mengikut moon .
Setibanya di bilik perjumpaan, kesemua ejen telah berkumpul, ingin mendengar apa yang akan disampaikan oleh guru mentor mereka. Seorang wanita berjalan ke depan, ejen geetha. "selamat sejahterra para ejen sekalian, kamu semua pasti teruja dan ingin tahu apa jadi... Kalau tak, tak mengapa cuma lucky guest. Kami ingin memperkenalkan satu organisasi yang dah lama berkerja sama dengan M. A. T. A. Organisasi ini membantu M. A. T. A untuk mengharungi masalah dari luar. Kami akan memperkenalkan ejen yang berkerja dengan organisasi itu" geetha mengangkat tangannya, menunjukkan ke arah pintu yang masih tertutup.
Pintu itu terbuka dan memperlihatkan 5 orang . Ali dan Alicia terkejut, dengan mulut terbuka luas. "Biar betul ni!? Korang pun ejen ke?!?! " jerit Alicia, unbelieveble. Terlihat gempa dan rakan2 memandang ke arah Ali dan Alicia, sedikit terkejut. "well..... Akward... "kata taufan agak janggal dengan situasi sekarang.
"oh.. Jadi korang dah kenal? " kata seorang lelaki berambut purple, pakaian berwarna biru&hitam, di pinggangnya tergantung sebilah pedang. " haah... Kitorang dah kenal dekat sekolah tadi kapten" kata gempa, peramah.
"baiklah. Perkenalkan.. Aku kapten kaizo. Ketua organisasi bagi pasukan tapops di bumi. " kata kaizo memperkenalkan dirinya ,tak lupa juga dengan senyumannya yang mampu membuat para peminat pengsan kerana cair melihat. (author: *tengok skirn telephone* apa...... Aku...... Type..... Ni........)
"wow tak sangka,kita baru saja jumpa disekolah dan sekarang ni kita jumpa dekat sini sebagai ejen. " kata Ali ,gembira kerana mendapat kawan baru dan pelik pada masa yang sama. "tunggu... Kalau korang ejen..... Kenapa korang perlu bersekolah di cycberraya.? " Alicia cuba mencungkil maklumat. (author: ceh.. Dah serupa detektif je ni.)
"oh.. Kita orang buat macam tu untuk sambung pelajaran... Memanglah kita orang ejen tapi pelajaran itu penting. " kata taufan panjang x lebar. (author: bila masa kau pandai macam ni? *digelesgeruditaufan*) "sudahlah tu berbual kosong... Kami nak berkenalan dengan mereka juga! " kata jet, sah dia rasa dipinggirkan. Mereka yang dengar rungutan jet terkekeh. "mari ikut kami ke arah bilik latihan" kata geetha sambil membawa mereka semua keluar dari situ.
"walaupun kami tahu yang pasukan kamu sangat terlatih,jika mereka mahu dimasukkan ke dalam acedemy mereka perlu menjalankan latihan untuk memilih teras mereka"terang geetha kepada kaizo agar dia memahami keputusan M. A. T. A.
"baiklah, aku setuju.. Tapi mungkin agak susah untuk menentukan nya bukan... " kaizo agak ragu dengan keputusan ini kerana pasti susah untuk membuat keputusan. "selagi kita belum cuba kita belum tahu. Baiklah kamu berempat diminta untuk memasuki arena sekarang." geetha membuka pintu automatik yang menunjukkan arah ke arena.Gempa dan yang lain berjalan memasuki arena yang besar dan luas. Sangat luas seperti 3 gelanggang tenis. "baiklah semua.. Latihan ini cuma untuk menentukan teras kamu.. Jadi tak perlulah gunakan kuasa terkuat sampai meletup tempat ni. " kata geetha melalui pembesar suara.
"macam perli kita je.. "bisik taufan pada hali "entahlah..... " jawab hali yang malas nak layan sesiapa. "mari kita mulakan... Mula2 ialah latihan tekno.. Korang perlu menggunakan teknologi yang ada disekeliling dan cuba hidupkan semula yang ada dalam komputer ini. " kata kaizo. Muncul 4 buah komputer yang rosak dan meja penuh wayar ,kertas aluminium dan beberapa alatan besi.
YOU ARE READING
BBBxEA: FANTASY MAYA DIMENSION
Fantasycover by niasagitarius apa jadi kalau para kembaran boboiboy (taufan, gempa, halilintar) dan fang berjumpa para ejen M. A. T. A.? apa jadi kalau mereka semua disedut masuk ke dalam alam yang lain.? find out in this fanfic.!!! WARNING!!!! typo ber...