Hali dan Ali dan sedar dan juga makin pulih. kaizo memaksa Hali minum air kosong banyak sebab nak ganti darah dalam badan.(author:macam mak pula dia ni..)mereka sekarang ni berada di restoran dimiliki oleh kaizo dan lahap. restoran tu kosong kerana hari ini adalah hari tutup umum di fantasialand di mana semua kedai akan tutup sekali sebulan.
"Hali..Ali,boleh kitorang tanya sikit.?"tanya Nia dan yang ditanya hanya menganguk. "macam ni...masa perlawanan korang dekat arena neorolim tu...mana korang tahu jampi tu?" tanya Nia tapi bukan dengan wajah ingin tahu tapi wajah serius.
"okay..itu memang soalan KBAT yang bagus...masa kami dalam perisai yang dibuat aku ada bayangan muncul entah dari mana sentuh dahi kami dan kami nampak satu visual yang pelik.."kata Ali sambil minum jus orangenya. "visual?..Visual apa?" kata Mel dengan pandangan dingin dan tajam seperti kutub utara dan pandangan helang. "kami tak tahu..kami cuma nampak dua orang perempuan yang buat jampi tu pada seekor naga yang besar....kami rasa kami bara nampak masa silam seseorang.."kata Hali yang tak selesa dengan pandangan Mel yang macam nak makan mereka.
"macam mana rupa dua perempuan tu?"kata darksia yang juga tak kalah serius. "apa yang aku ingat aku nampak sorang pakai baju warna putih dan berambut pendek warna kuning dan mata dia warna biru."kata Ali. "aku pula nampak sorang pakai baju warna purple,rambut warna merah dan matanya warna purple."kata Hali membuat para penjaga terkejut dengan apa yang dikatakan mereka."mungkin ke...tapi tu mustahil..melainkan kita dah terlepas tengok.."kata darksia dan Nia menyetujuinya manakala Mel menyelak sebuah buku lama.
"ini ke orang yang korang nampak?" tanya Mel sambil menunjuk gambar yang ada dalam buku lama itu dan mendapat anggukkan dari mereka berdua. "siapa mereka ni?korang kenal mereka ke?" tanya Hali. para penjaga cuma melihat satu sama lain dan menganguk kepala mereka. "Dua orang yang ada dalam gambar ni adalah Morgana dan Vanessa. mereka adalah keturunan terakhir yang paling kuat di fantasialand. mereka juga yang menjaga keamanan fantasialand dari cengkaman kegelapan dan kejahatan. mereka menjaga fantasialand dan devilword dari bergabung kalau tidak ini bermakna malapetaka. langenda paling bersejarah dan orang yang paling digeruni oleh kegelapan. sayangnya...salah sorang dari kawan baik mereka khianati mereka dengan memasuki devilworld dan menggunakan kuasa kegelapan untuk kepentingannya sendiri. Dia mahu menjadi pemaisuri dan memerintah ke dua dunia ni tapi dihalang oleh Morgana dan Vanessa. Dan terjadi perang kehidupan dimana peduduk fantasialand dan raksasa dari devilworld berlawan hingga ke hujung nyawa. Morgana dan Vanessa berjaya mengalahkan queen darkness tapi..nyawa mereka melayang kerana mereka gunakan kuasa terkuat mereka.seperti ahli sihir yang lain mereka bertukar menjadi debu. debu mereka di simpan di bilik penghargaan bagi menghargai jasa mereka.Ada saksi yang kata mereka semasa Morgana dan Vanessa bertukar menjadi debu ada angin yang tolak dia sampai ke langit tapi biarlah nama pun angin. sejak dari tu queen darkness menghilangkan diri."kata Darksia dan mereka yang lain mendengar dengan teliti.
"kejap...apa kena mengena dengan kami.."tanya Ali. "ingatkan jampi yang korang buat dekat arena...itu jampi yang dicipta sendiri oleh Morgana dan Vanessa...aku sendiri pun tak boleh nak buat jampi sekuat tu.." kata Darksia dan mendapat riak terkejut dari yang lain. "mengikut arahan di fantasialand,hanya yang berketurunan dengan seseorang tu saja yang boleh gunakan kekuatan sesuatu keturunan tu. tapi apa yang aku pelik ialah Morgana dan Vanessa tiada keturunan...mereka adalah anak yatim dan anak tunggal..mustahil ada keturunan mereka kalau macam tu...melainkan kita dan terlepas pandang.."kata Mel dan para penjaga membuat muka serius dan keluar aura yang tak menyenangkan dari mereka. mereka yang hanya ber-sweatdroap berjemaah.
(author: actually..aku tak tahu apa tu berjemaah...boleh sesiapa terangkan..aku kristein..)
"mari katakan sebagai satu misteri.."kata Hali dan yang lain hanya terkekeh.
Darkfrorest
Terlihat istana berwarna hitam dan gelap yang sangat menakutkan. Di bilik takhta, terlihat kinata dan mikito melutut dihadapan seorang gadis yang sedang duduk di atas takhta. "jadi..kamu nak kata yang kamu dah dikalahkan oleh dua orang budak mentah.." kata gadis itu sambil menekan kata2nya. "tapi mereka bukan orang biasa,tuanku.mereka dapat gunakan jampi lightness"kata mikito. gadis itu memandang mikito kemudian berjalan ke depan mereka." jampi lightness...lama aku tak dengar jampi tu.jadi memang mereka ada keturunan atau..sebaliknya..mungkin mereka gunakannya.."kata gadis itu sambil berpusing mengelilingi mikito dan kinata dan berhenti tepat dihadapan mikito."berehatlah..beta kamu penat...pergilah.."kata gadis itu sambil menayang senyuman.kinata dan mikito bangun dan mahu berjalan pergi.
sebelum mikito dapat pergi, sebilah pedang telah menusuk masuk dari belakangnya."kau boleh berehat dalam neraka.."kata gadis itu sambil menarik pedang itu keluar dari badan mikito.gadis itu menghayung pedangnya dan memancung kepala mikito sampai terpental ke lantai. kinata terkejut melihat sahabatnya dibunuh denga kejam."jangan jadi lemah macam dia,kinata..beta arahkan kamu.."kata gadis itu. kinata mengengam tangannya dan berkata "menjunjung titah,permaisuri Maria"kata kinata dan berlalu pergi. permaisuri Maria kembali duduk di takhtar kegelapan.
Kembali ke restoran
para penjaga sedang mengkaji semula langenda fantasialand manakala mereka yang lain berbual dengan rancak sekali. Tetiba ada satu poster yang menarik perhatian Moon. poster itu terlekat dekat papan kenyataan di hujung restoran tu."korang tengok ni!!"kata Moon sambil menunjukkan poster tu dan mereka semua tengok apa yang di tunjukkan oleh Moon. "Ratu cantik?! ini je kau nak sebut?! buang masa.."kata Roza yang masih memegang senapangnya dan mereka yang lain mensetujui kata2 Roza. "mmm...aku dah lama nak jadi Ratu cantik!! dan tertulis kat sini siapa yang menang dapat jadi permaisuri setahun!!bayangkan...duduk di atas takhta,naik kereta kuda..." kata Moon yang dah berangan ke mana entahlah. "nampaknya card kingdom buat lagi.."kata Mel yang sebenarnya dah naik bosan.
"card kingdom buat apa?" tanya Rudy."setiap tahun card kingdom akan buat pertandingan Ratu cantik untuk menentukan Ratu sepanjang tahun..."kata Nia yang menyelak buku di hadapannya."kalau aku masuk..agaknya aku boleh menang tak..?"kata Moon. "mungkin kau akan kau bernasib baik kalau kau menang boleh menang.."kata zass dan Moon kembali berangan. mereka yang melihat Moon hanya ber-swatdroap berjemaah lagi.
TBC~
YOU ARE READING
BBBxEA: FANTASY MAYA DIMENSION
Fantasycover by niasagitarius apa jadi kalau para kembaran boboiboy (taufan, gempa, halilintar) dan fang berjumpa para ejen M. A. T. A.? apa jadi kalau mereka semua disedut masuk ke dalam alam yang lain.? find out in this fanfic.!!! WARNING!!!! typo ber...