fantasy: latihan

1.7K 104 26
                                    


Droid pembersihan sedang menyedut debu dari dinding yang baru saja ditumbuk hali sampai hancur. geetha memberi tahu peraturan seterusnya. "baiklah, latihan seterusnya ialah latihan neuro. Kamu perlu memikirkan cara dan senjata yang sesuai digunakan untuk menghadapi robot super kami"geetha menekan butang, dan muncul satu robot yang besar dan penuh dengan senjata.

Taufan mengakat tangannya menandakan ada soalan. "kami boleh guna kuasa tak? " tanya taufan yang sebenarnya mahu ditanya oleh hali juga. "soalan yang bagus. Sayangnya kamu tidak di benarkan menggunakan kuasa kamu untuk latihan kali ini ." kata geetha. Gempa dan yang lain hanya ber-ooo... Dihadapan mereka mempunyai meja yang penuh dengan senjata. Pistol laser, bom mini, pedang, dan bermacam lagi.

Taufan

"jadi macam biasa, aku mula dulu" kata taufan sambil berjalan menuju ke meja. Dia mengambil beberapa bom mini dan pistol laser. "aku akan cuba guna" kata taufan menuju kearah robot itu. "jangan terburu-buru taufan" kata hali mengingat taufan agar berhati-hati.

Taufan hanya roll eyes sebagai balasan.taufan berlari mendekati robot itu. Tiba2 Robot itu mula menembak secara rawak. Taufan yang terkejut dengan serangan secara mengejut itu mula mengelak tembakan itu. Taufan membaling bom itu di bawah robot itu, tujuannya adalah untuk meletupkan robot itu tapi robot perasan akan kehadiran bom itu menembak tepat ke bom itu. Bom itu meletup sebelum berjaya sampai ke robot itu.

Letupan itu menghasilkan asap yang besar menyebabkan penglihatan taufan agar kabur. Setelah asap itu menghilang, taufan tidak perasan yang robot itu sudah menembak kearahnya. Akibat tidak bersedia, taufan tidak sempat mengelak dan terkena tembakan itu menyebabkan dia terpental ke dinding.

Gempa

"ini akan lebih senang bila ada gempa" rungut taufan? Kerana tidak berjaya dalam latihan itu. "kan aku dah kata. Tapi kau tetap cuai. " kata hali memperli taufan. Taufan hanya men-glare balik ke arah hali yang malas hendak membalas apa2. "sudah tu korang... Baiklah aku seterusnya" gempa berjalan menuju meja. Di mengambil sarung tangan mega dan berjalan ke arah robot itu.

( author: tangan mega je? Tak da taste lah kau ni...

Gempa: diam!! Sambung balik lah!!

Author: yalah... Mengada)

Robot itu mula menembak ke arah gempa. Gempa menggunakan tangan mega itu sebagai perisai dan terus berjalan menuju ke robot tu walaupun agak susah. Setelah gempa sampai di hadapan robot itu, dia menghayun tumbukannya tepat ke robot itu menyebabkan robot itu terpental ke belakang. Robot itu mula mengalami kerosakan dan terus menembak perluru berpandu yang besar ke arah gempa.

Gempa menggunakan kedua2 belah tangannya untuk menahan peluru itu. Peluru itu hanya beberapa centi lagi hampir mengenai muka gempa. Gempa memutarkan diri nya seperti pusaran dan mencampakkan semula peluru itu ke arah robot itu. Peluru itu terkena tepat dekat robot itu. Dan serangan itu berhasil membuat robot itu mengalami kerosakan yang teruk.( author: sugoi.... Mama gempa memang terbaik!)

Fang

"cayalah gempa kau berjaya!!!" kata hali dan taufan memberi sorakan pada gempa. "terima kasih..." agak malu..."baiklah fang.. Giliran kau.semoga berjaya. " kata hali, memberi kata semangat kepada fang. "baiklah aku akan berusaha! " kata fang yang tetiba semangat.

(author: sapa yang tak semangat bila crush bagi kata semangat.

Fang:k-kau diam!!)

Fang berjalan menuju meja dan mengambil pistol laser. Robot itu mula melancarkan serangan dan fang mula pecut kearah robot itu. Robot itu mula menembak secara rawak. Fang melompat ke atas robot itu dan mula menembak laser ke arah robot. Laser itu tepat mengenai kepala robot itu dan meletup. Fang mendarat dengan penuh gaya sekali.

BBBxEA: FANTASY MAYA DIMENSION Where stories live. Discover now