Dah berhari berlalu,Darksia masih tidak menjumpai keturunan Ali dan Hali.Dia hendak menyambung kajiannya dengan lebih teperinci tapi disebabkan berita yang didengarnya,Darksia terus berlari dengan pantas dari makmal menuju Restoran.
Darksia:Korang!!!!*rempuh pintu*
Ali:*tersedak jus*Uhuk-Uhuk
Rudy:*pat2 belakang Ali*
Kaizo:hei!!tak reti ketuk pintu ke?!?!
Darksia:maaf kaizo tapi ada benda yang lebih penting yang aku perlu bincangkan dengan korang semua....
Mel:dan...apa bendanya?
Darksia:kita perlukan lebih privasi..Semua orang keluar!!!
Pelanggan yang sedang menjamah makanan mereka tepaksa keluar sebelum mereka kena belasah tak pasal."apa benda yang penting sangat tu..?"Kata Nia."macam ni...korang masih ingat lagi pertandingan Ratu Cantik yang Moon cakap tu...."kata Darksia dan mereka menganguk.
Mel:pertandingan Ratu cantik yang diadakan oleh card kingdom...itu sentiasa tahu..kenapa?
Darksia:well...itulah masalahnya...
All kec Darksia:APA?!?!?!
Nia:tapi...kenapa benda macam ni jadi masalah pula...mereka adakannya setiap tahun...
Darksia:pada mulanya aku pun fikir macam tu juga......tapi aku dapat berita dari Phoenix ini bukannya benda yang baik...
Hali:burung phoenix bagi...well itu bukannya benda yang baik...
Darksia:betul dan masalahnya...Alexa akan ada disana...
Mel:*hentak meja* kenapa dia ada disitu?!?!
Alicia:kenapa dengan Alexa?
Nia:Alexa adalah black witch.Dia mempunyai sihir hitam dan dia berkerja dengan permaisuri Darkforest...Kalau dia masuk pertandingan tu...masuknya permaisuri tu nakkan sesuatu....dan Alexa juga bekas Ratu card kingdom...kalau jadi apa2 pada pemenang Ratu cantik tahun ni.....dengan sekelip mata,takhtar tu akan jadi miliknya...
Gempa:jadi korang nak kata dia akan cuba sabotaj pertandingan ni dan ambil semula tahktar tu......apa yang Ratu tu akan dapat..?
Mel:tak salah aku....Ratu card kingdom dapat menggunakan Beast wand..
Darksia:kalau dia dapat tongkat tu..dia dapat kesemua haiwan dan raksasa yang ada disini..dan itu menambahkan lagi kuasa Darkforest Queen..
Jet:jadi apa lagi...batalkan ia..korangkan penjaga..
Nia:memanglah kitorang penjaga...tapi pertandingan tu adalah larangan bagi kami...penjaga tak boleh masuk campur dalam urusan ni..
Darksia:itulah sebabnya aku nak minta bantuan korang...
Roza:dan bantuannya....
Darksia:aku nak minta korang masuk pertandingan tu..
Moon:YEY!!!
Mika,Roza,Iman:NOOO!!!!
Darksia:aku hanya perlukan 3 sahaja..
Moon:masukan aku!!Masukan Aku!!!!Masukan Aku!!!!
Roza:Not me..
Mika:Me too...
Iman:aku pun tak nak masuk..
Alicia:jangan tengok aku macam tu...in the dream aku nak masuk.....
Taufan:macam mana?ramai yang tak nak masuk...Moon sorang je...
YOU ARE READING
BBBxEA: FANTASY MAYA DIMENSION
Fantasiacover by niasagitarius apa jadi kalau para kembaran boboiboy (taufan, gempa, halilintar) dan fang berjumpa para ejen M. A. T. A.? apa jadi kalau mereka semua disedut masuk ke dalam alam yang lain.? find out in this fanfic.!!! WARNING!!!! typo ber...